Audi A6 Avant e-tron

Audi A6 e-tron 2025. Wersje, napędy, ceny. Co można kupić?

Bogatą ofertę samochodów elektrycznych ma także Audi, które oferuje w wersji na prąd także swoje sztandarowe modele. Dziś przyglądamy się polskiej ofercie A6 Avant e-tron i zbieramy dla was wszystkie informacje w jednym miejscu.

Pierwsze Audi A6 wyjechało na drogi w 1994 roku i do tamtej pory stało się jedną z ikon niemieckiego producenta. W marcu tego roku na rynku pojawiła się już szósta generacja, która dostępna jest także w wersji e-tron – czyli w pełni elektrycznej.

Co ciekawe spalinowa i elektryczna wersja A6 to praktycznie niezależne od siebie modele. Wszystko dlatego, ze oba auta korzystają z innych platform, przez co A6 e-tron jest bardziej zbliżona do modelu Q6 e-tron, aniżeli do benzynowej A6. Oba auta nieznacznie różnią się także wymiarami, a elektryczna odmiana w kombi jest wyższa od benzynowej.

Audi A6 Avant e-tron
fot. Audi

Wymiary elektrycznego A6

Audi A6 e-tron ma dostępne jest w dwóch wariantach – Avant i Sportback. Obie mają 4 928 mm długości i 1 923 mm szerokości (bez lusterek), jednak różnią się wysokością – w wersji „kombi” to 1 527 mm, natomiast w Sportback 1 487 mm. Rozmiar osi w obu modelach wynosi 2 946 mm. Tak więc niemiecki producent nie szczędził miejsca przy projektowaniu swojego elektrycznego kombi dlatego też zarówno kierowca jak i pasażerowie powinni mieć bardzo dużo miejsca. Odległość od siedziska fotela z przodu do dachu to ponad metr, natomiast na tylnej kanapie to 97 cm, więc nawet wysocy pasażerowie nie powinni mieć problemów z wygodnym podróżowaniem.

Dodatkowo w elektrycznym A6 dostajemy bagażnik o pojemności 502 litrów, który możemy dodatkowo zwiększyć do 1 422 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Nie ma się co dziwić, to w końcu kombi. Płaska podłoga powinna ułatwić załadunek nawet dużych i ciężkich przedmiotów, więc możliwości. Warto też dodać, że A6 e-tron korzysta z innej platformy niż większość elektryków grupy Volkswagena, co oznacza że z przodu znajdziemy dodatkową przestrzeń bagażową o pojemności 27 litrów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Audi przyzna się do porażki? Możliwy powrót R8

Audi A6 Avant e-tron
fot. Audi

Napędy w A6 e-tron

Elektryczne A6 możemy dostać z trzeba wariantami napędu. Zarówno w wersji Avant jak i Sportback wartości mocy są takie same w przypadku każdego napędu, jednak ze względu na nieco większą masę oraz wymiary wersja Avant traci odrobinę na wydajności. W bazowym wariancie e-tron dostajemy jednostkę elektryczną o mocy maksymalnej 285 KM i 435 Nm momentu obrotowego, która przenosi moc na tylne koła. Co ciekawe Audi przewidziało możliwość zwiększenia mocy silnika, kiedy korzystamy z trybu kontroli startu – wówczas wynosi ona 326 KM. Układ połączony jest z baterią o pojemności 83 kWh, która zapewnia zasięg do 598 km (Avant) lub do 626 km (Sportback) według metodologii WLTP. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h, gdy używamy kontroli startu, wynosi równie 6 sekund.

Jeżeli zdecydujemy się na wersję performance dostajemy 367 KM (381 w trybie kontroli startu), oraz 565 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd również przenoszony jest na tylne koła, a za zasilanie odpowiada bateria o pojemności 100 kWh. Przyśpieszenie do pierwszej setki następuje po 5,4 sekundy, natomiast zasięg tej wersji to zawrotne 719 km dla Avanta i 755 km dla Sportbacka.

Najmocniejszą odmianą oczywiście jest Quattro. Oprócz napędu na obie osie dostajemy układ o mocy maksymalnej na poziomie 428 KM (462 w trybie kontroli startu) oraz moment obrotowy na poziomie 275 Nm na przedniej osi i 580 Nm na tylnej. Ten układ również współpracuje z baterią o pojemności 100 kWh, która może wystarczyć na przejechanie do 685 lub 716 km – kolejno dla Avant i Sportback. Pierwsza setka na liczniku pokazuje się już po 4,5 sekundy.

Audi A6 Avant e-tron
fot. Audi

Wyposażenie

Kwestia wariantów wyposażenia w przypadku elektrycznego A6 jest odrobinę zagmatwana. Teoretycznie mamy tylko jedną, dobrze wyposażoną opcję. W praktyce jednak w pakietach dodatkowych znajdziemy możliwość wyboru auta w konfiguracji „edition one”, która kosztuje 46 810 zł i doposaża samochód o całą masę rzeczy, które byłby u innego producenta po prostu kolejnym wariantem danego modelu.

W wyposażeniu bazowym znajdziemy jednak m.in. światła LED z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka, ambientowe oświetlenie, adaptacyjny tempomat, kamerę cofania, asystenta parkowania, 3-strefową automatyczną klimatyzacje, elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika, podgrzewane przednie siedzenia, pompę ciepła oraz wyświetlacz zegarów o przekątnej 11,9 cala zintegrowany z ekranem systemu multimedialnego o przekątnej 14,5 cala.

W wariancie edition one pojawiają się dodatkowo m.in. matrycowe reflektory, tylne światła OLED, układ zmywania reflektorów, cyfrowe grafiki świateł, pakiet zderzaków S Line, dodatkowe listy ozdobne, 21-calowe felgi, dach panoramiczny, wirtualne lusterka boczne, sportowe fotele, wyświetlacz przedni dla pasażera, ulepszone wersje systemów bezpieczeństwa, system kamer 360 stopni, asystenta jazdy z przyczepą oraz specjalny lakier zależnie od wybranej wersji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Audi e-tron GT 2025. Ceny, wymiary, napęd, bagażnik. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Audi A6 Avant e-tron
fot. Audi

Dodatkowe pakiety wyposażenia

Decydując się na Audi A6 e-tron będziemy mieli do wyboru całą paletę pakietów dodatkowych. Są to m.in.

  • pakiet komfort – z ładowarką indukcyjną, tapicerką ze skóry ekologicznej wzmacniaczem sygnału telefonicznego oraz pakietem dodatkowych schowków (8 100 zł);
  • pakiet Exterieur – z 20-calowymi alufelgami, metalicznym lakierem oraz pakietem zderzaków S Line (12 310 zł);’
  • pakiet S Line Exterieur – zderzaki ze sportowymi akcentami z linii S (2 050 zł);
  • pakiet Mmi experience pro – z ulepszonym ambientowym oświetleniem, wyświetlaczem HUD (12 120 zł);
  • pakiet zimowy – z podgrzewaną kierownicą oraz przednimi i tylnymi siedzeniami (3 840 zł);
  • pakiet technologi – z reflektorami LED plus, asystentem świateł drogowych, kamerami 360 stopni i podświetlanym emblematem z tyłu (9 170 zł);
  • pakiet Tech – z matrycowymi reflektorami, cyfrowymi grafikami świateł, wyświetlaczem dla pasażera, siedzeniami z elektryczną regulacją i funkcją pamięci dla fotela kierowcy oraz poprawionymi wersjami systemów bezpieczeństwa (24 480 zł);
    pakiet Tech pro – który poza wspomnianymi wyżej opcjami, ma także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, cyfrowe światła OLED, elektryczne domykanie drzwi, elektryczną regulację kierownicy i pilota bramy garażowe (41 700 zł).

Dodatkowo Audi przewidziało także 8 opcji kolorystycznych – Audi A6 E-tron kolory lakieru to:

  • szary Magnet – bez dopłaty;
  • metalizowane: czarny Mythos, szary Taifun, biały Glacier, niebieski Plasma, beżowy Siam, niebieski Malpelo – 4 930 zł;
  • perłowy szary Daytona – 4 930 zł.
Audi A6 Avant e-tron
fot. Audi

Audi A6 e-tron – ceny

W polskich salonach w 2025 roku ceny Audi A6 e-tron rozpoczynają się od 299 900 zł za wersję z najsłabszym silnikiem i najmniejsza baterią. Poniżej prezentujemy pełny cennik modelu

  • Audi A6 Sportback e-tron – 299 900 zł;
  • Audi A6 Sportback e-tron performance – 361 200 zł;
  • Audi A6 Sportback e-tron quattro – 380 900 zł;
  • Audi A6 Avant e-tron – 307 400 zł;
  • Audi A6 Avant e-tron performance – 368 700 zł;
  • Audi A6 Avant e-tron quattro – 338 400 zł.