audi e-tron gt

Audi e-tron GT 2025. Ceny, wymiary, napęd, bagażnik. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Audi e-tron GT to wyjątkowy model w gamie niemieckiego producenta, który przyciąga spojrzenia na każdej ulicy. Ten elektryczny sedan wyróżnia się nie tylko efektownym designem, ale także praktycznością i sportowym charakterem, co czyni go jednym z najbardziej prestiżowych modeli w całej elektrycznej ofercie marki. Na rynku trudno znaleźć bezpośrednich konkurentów dla tego modelu, poza spokrewnionym Porsche Taycanem.

Samochód łączy w sobie wszystkie cechy, których oczekuje się od pojazdu z najwyższej półki – jest piękny, elegancki, praktyczny, a jednocześnie oferuje osiągi godne auta sportowego. To sprawia, że e-tron GT zajmuje szczególne miejsce w katalogu bezemisyjnych pojazdów Audi.

Model ten wyznacza nowe standardy w segmencie luksusowych samochodów elektrycznych. Jego wyjątkowość polega na umiejętnym połączeniu różnych aspektów, które zwykle trudno ze sobą pogodzić – komfortu, sportowego charakteru i zerowej emisji spalin.

Cennik i wersje wyposażenia – ekskluzywność ma swoją cenę

Audi e-tron GT w Polsce startuje od 559 tys. złotych za podstawową wersję S e-tron GT. Jest to punkt wejścia do świata tego luksusowego sedana, choć nawet ta „podstawowa” wersja oferuje imponujący poziom wyposażenia i osiągów.

Kolejnym szczeblem jest Audi RS e-tron GT, którego cena rozpoczyna się od 699 900 zł. Do niedawna była to najbardziej ekstremalna wersja w gamie, jednak producent postanowił pójść o krok dalej i wprowadził trzeci, jeszcze bardziej ekskluzywny wariant.

Na szczycie oferty znajduje się wersja RS e-tron GT Performance, która kosztuje minimum 768 100 zł. Jest to najbardziej zaawansowana i najmocniejsza odmiana modelu, oferująca maksymalne możliwe osiągi i wyposażenie.

audi e-tron gt
Fot. Audi
audi e-tron gt
Fot. Audi

Napęd i osiągi. Moc, która zapiera dech w piersiach

Podstawowa wersja S e-tron GT dysponuje mocą maksymalną 680 KM i może przejechać na jednym ładowaniu do 609 kilometrów. Jest to możliwe dzięki akumulatorowi o pojemności 97 kWh. W tej wersji średnie zużycie energii wynosi 18 kWh/100 km.

Model RS e-tron GT podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej, oferując moc maksymalną 857 KM i moment obrotowy 895 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. Zasięg w tej wersji wynosi 599 kilometrów, a zużycie energii wzrasta do 18,4 kWh/100 km.

Flagowa wersja RS e-tron GT Performance oferuje imponujące 925 KM mocy i 1000 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki zajmuje jej tylko 2,5 sekundy. Zasięg w tej wersji spada do 592 km, a zużycie energii wzrasta do 18,7 kWh/100 km.

Wymiary zewnętrzne, dane techniczne

E-tron GT to samochód o znaczących gabarytach, godnych luksusowego sedana. Długość nadwozia wynosi 4997 mm, co sprawia, że zbliża się do granicy pięciu metrów. Auto jest również szerokie – mierzy 1964 mm, a jego wysokość to 1369 mm.

Rozstaw osi wynoszący 2900 mm zapewnia odpowiednią przestrzeń we wnętrzu i stabilność podczas jazdy. Te wymiary plasują e-tron GT w segmencie dużych sedanów luksusowych, gdzie jego głównym konkurentem jest Porsche Taycan.

Tesla Model S czy Lucid Air, choć teoretycznie mogłyby konkurować z e-tron GT, reprezentują nieco inną filozofię projektową i inne podejście do koncepcji luksusowego samochodu elektrycznego.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Audi A3 Sportback kontra BMW serii 1. Kompakty premium z miękką hybrydą

Wnętrze – luksus w najlepszym wydaniu

Wnętrze Audi e-tron GT spełnia wysokie oczekiwania wobec samochodu tej klasy. W najnowszej wersji producent zastosował jeszcze lepszej jakości materiały wykończeniowe, które poprawiają zarówno wrażenia dotykowe, jak i wizualne. Wprowadzono również nowe elementy ozdobne.

Deska rozdzielcza została wyposażona w dwa główne ekrany: cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala oraz centralny wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 10,1 cala. Oba systemy charakteryzują się intuicyjną obsługą i płynnym działaniem. Dodatkowo samochód posiada oddzielny panel klimatyzacji z fizycznymi przyciskami.

Przednie fotele o sportowym charakterze zapewniają doskonałe trzymanie boczne i wysoki komfort podróży. Pasażerowie tylnej kanapy mają nieco mniej przestrzeni nad głową ze względu na opadającą linię dachu, co jest ceną za efektowną stylizację nadwozia.

audi e-tron gt multimedia
Fot. Audi
audi e-tron gt wnętrze
Fot. Audi
audi e-tron gt bagażnik
Fot. Audi

Przestrzeń bagażowa, pojemność bagażnika

Główny bagażnik e-tron GT, umieszczony tradycyjnie z tyłu, oferuje pojemność 405 litrów. Jego regularne kształty ułatwiają wykorzystanie dostępnej przestrzeni, chociaż stosunkowo wąski otwór załadunkowy może utrudniać transport większych przedmiotów.

Podobnie jak inne samochody elektryczne, e-tron GT posiada dodatkowy przedni bagażnik (tzw. frunk) o pojemności 85 litrów. Jest on idealny do przechowywania małych przedmiotów lub kabli do ładowania. Dostęp do niego uzyskuje się za pomocą przycisku umieszczonego przy drzwiach kierowcy.

Ta dwudzielna koncepcja przestrzeni bagażowej zwiększa praktyczność samochodu w codziennym użytkowaniu, choć trzeba przyznać, że nie są to wartości rekordowe w tej klasie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Xiaomi stworzyło sportowego SUV-a, który zawstydza Audi i BMW. Cena zwala z nóg

Audi e-tron GT – opinie. Czy warto zainteresować się tym modelem?

Audi stworzyło w e-tron GT samochód, który doskonale łączy sportowy charakter z luksusem i nowoczesnymi technologiami. Model ten zachwyca nie tylko wyglądem, ale również prowadzeniem i osiągami, które spełniają pokładane w nim oczekiwania.

Wysoki poziom zużycia energii może być pewnym mankamentem, jednak w kontekście charakteru i możliwości samochodu nie wydaje się to kluczowym problemem. Największą barierą dla potencjalnych nabywców może być cena, która czyni e-tron GT niedostępnym dla większości kierowców.

Ten elektryczny sedan udowadnia, że era samochodów elektrycznych nie musi oznaczać końca emocji za kierownicą, a może wręcz otwierać nowe możliwości w dziedzinie osiągów i komfortu jazdy.