BMW iX

Nowe BMW iX. Niemcy pokonują barierę 700 km zasięgu

Flagowy elektryczny SUV BMW przechodzi gruntowną modernizację. Więcej mocy, rekordowy zasięg 701 km i świeży design to główne atuty nowego iX.

BMW iX w nowej odsłonie – flagowy SUV z imponującym zasięgiem

Flagowy elektryczny SUV bawarskiego producenta przechodzi znaczącą modernizację w połowie swojego cyklu życia. Model BMW iX, wprowadzony na rynek w 2022 roku, wyróżnia się imponującymi wymiarami – mierzy 4,96 metra długości, co plasuje go w segmencie największych pojazdów w swojej klasie.

Ten luksusowy pojazd, konkurujący z takimi modelami jak Audi Q8 e-tron, Q6 e-tron czy Mercedes-Benz EQE i EQS, zostaje teraz odświeżony, oferując jeszcze lepsze osiągi i większy zasięg. Pierwotna wersja tego modelu była odważnym krokiem ze strony BMW w segmencie elektrycznych SUV-ów premium.

BMW zdecydowało się na gruntowną aktualizację swojego flagowego elektrycznego SUV-a, wprowadzając szereg ulepszeń technicznych i stylistycznych. Najważniejszą zmianą jest zwiększenie zasięgu do imponujących 701 kilometrów, co stawia ten model w czołówce segmentu pod względem możliwości podróżowania na jednym ładowaniu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Technologiczna bomba od BMW. iX3 z kokpitem przyszłości

Subtelne zmiany w designie podkreślają nowoczesny charakter

Charakterystyczna, kanciasta sylwetka BMW iX zostaje wzbogacona o kilka istotnych modyfikacji stylistycznych. Producent zdecydował się na wprowadzenie nowego wzoru słynnych nerek BMW, które otrzymały zmodyfikowany design, lepiej współgrający z elektrycznym charakterem pojazdu.

Przeprojektowano również zderzaki, nadając im świeży, bardziej aerodynamiczny wygląd, a całość dopełniają nowe reflektory z charakterystycznym układem świateł do jazdy dziennej. Te zmiany, choć subtelne, podkreślają nowoczesny charakter pojazdu i jego technologiczne zaawansowanie.

Zmodernizowany BMW iX zachowuje swój wyrazisty styl, który od początku wyróżniał go na tle konkurencji. Producent zadbał o to, by odświeżenie nie zaburzyło oryginalnej koncepcji designu, jednocześnie wprowadzając elementy, które czynią samochód jeszcze bardziej atrakcyjnym wizualnie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: BMW Neue Klasse X. Premiera w 2025, a potem parada nowych modeli

Znaczący wzrost mocy i zasięgu we wszystkich wersjach

Wszystkie warianty BMW iX są wyposażone w układ dwóch silników elektrycznych oraz napęd na wszystkie koła xDrive, co zapewnia optymalne właściwości jezdne w każdych warunkach. Dotychczasowa wersja xDrive40 o mocy 326 KM i zasięgu 435 km zostaje zastąpiona przez xDrive45, oferującą teraz 408 KM mocy i imponujący zasięg do 602 kilometrów, dzięki nowej baterii o pojemności 95 kWh.

Model xDrive50 ewoluuje w xDrive60, dysponując mocą 544 KM i baterią o pojemności 109 kWh, co przekłada się na rekordowy zasięg 701 kilometrów. Jest to pierwszy elektryk BMW, który przekracza barierę 700 kilometrów zasięgu. BMW podkreśla, że dzięki udoskonaleniom w elektronice i układzie napędowym, a także zastosowaniu nowych opon, udało się zmniejszyć zużycie energii o 8%.

Topowa wersja M60 przekształca się w M70 xDrive, oferując imponujące 659 KM mocy. Mimo tej samej baterii co xDrive60 (109 kWh), ze względu na sportowy charakter zasięg wynosi 600 kilometrów. Ta najmocniejsza odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy i wyróżnia się specjalnym wyposażeniem, w tym podświetlanym grillem, czarnymi obudowami lusterek oraz 22-calowymi felgami w standardzie.