BMW iX

BMW iX 2025 – wersje, silniki ceny. Co można kupić?

BMW iX to flagowy elektryk niemieckiego producenta. Przyglądamy się jego polskiej ofercie w 2025 roku i sprawdzamy dla was co można dostać w salonach.

BMW iX jest elektrycznym SUV’em segmentu premium, który u producenta z Monachium ma być wzorem elektrycznego samochodu. Nazwa bez żadnych dodatkowych numerów została wybrana celowo, aby pokazać, że to właśnie ten model znajduje się na szczycie gamy.

Niemcy dość długo przymierzali się do tego samochodu i od samego początku było wiadomo, że będzie on ich wizytówką. W 2018 roku na salonie samochodowym w Los Angeles został zaprezentowany koncept o nazwie Vision iNext, a sam producent określał go mianem „Projektu i 2.0”. Co prawda wersja produkcyjna wygląda znacznie mniej futurystycznie, jednak cele stawiane przed tym modelem nie uległy zmianie.

BMW iX
fot. BMW

BMW iX – wymiary

BMW iX ma 4 965 mm długości, 1 970 mm szerokości (bez lusterek), a także 1 695 mm wysokości. Rozstaw osi tego modelu to natomiast równe 3 metry. Rozmiary na tym poziomie oznaczają, że mamy do czynienia z pełnokrwistym SUV-em, który oferuje zarówno kierowcy, jak i pasażerom przestronne wnętrze. Nawet pasażerowie na tylnych siedzeniach nie powinni odczuwać dyskomfortu podczas dalekich podróży.

Pojemność bagażnika to 500 litrów, które może wzrosnąć do aż 1 750 po złożeniu tylnej kanapy. To w połączeniu z płaską podłogą sprawia, że ładowanie nawet dużych i ciężkich przedmiotów nie powinno stanowić większego problemu. Co ciekawe, mimo tego, że iX było projektowane jako samochód w pełni elektryczny to BMW nie przewidziało w nim przedniej przestrzeni bagażowej.

BMW iX
fot. BMW

BMW iX – napędy

Decydując się na zakup BMW iX możemy wybierać spośród trzech elektrycznych napędów. Niezależnie od opcji dostajemy dwa silniki elektryczne przenoszące moc na obie osie, jednak w najsłabszej odmianie Drive45 generują one 408 KM mocy oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten układ połączony jest z baterią o pojemności 94,8 kWh godziny, co wystarcza na przejechanie do 602 km według metodologii WLTP. Samochód można ładować prądem stałym do 175 kW. Przyśpieszenie od zera do 100 km/h wynosi 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Jeżeli zdecydujemy się na wariant Drive 60 to będziemy mieli do dyspozycji 544 KM oraz 765 Nm momentu obrotowego. Do takiego samochodu trafia również większa bateria o pojemności 109,1 kWh, co sprawia, że zasięg według WLTP może wynieść aż 701 km. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,6s, a maksymalna moc ładowania wzrasta do 195 kW.

Dla tych, którym zawsze brakuje mocy BMW przewidziało wersję M70 xDrive, która dysponuje mocą 659 KM oraz momentem obrotowym 1015 Nm. To pozwala się na rozpędzenie do pierwszej setki w zaledwie 3,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wzrasta do 250 km/h. Najmocniejsze iX współpracuje z baterią o pojemności 108,9 kWh, jednak przy tej mocy zasięg to „jedyne” 600 km.

BMW iX
fot. BMW

Jakie wyposażenie dostaniemy w BMW iX?

Model iX już w bazowym wariancie oferuje bardzo bogate wyposażenie. W podstawowej wersji znajdziemy m.in. diodowe reflektory, wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala oraz zakrzywiony wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 14,9 cala, system audio opracowany przez firmę Harman Kardon, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie, podgrzewaną kierownicę, dwustrefową klimatyzację, pompę ciepłą, asystenta parkowania, system ostrzegania przed kolizją oraz zmianą pasa ruchu, adaptacyjny tempomat oraz kamerę cofania.

Kierowcy oczekujący jeszcze więcej od swojego samochodu mogą się zdecydować na pakiet sportowy M, który dodatkowo oferuje wielofunkcyjne fotele z funkcją masażu oraz pamięci, sportowe wykończenie tapicerki z alcantary, sportową kierownice, 21-calowe felgi oraz elementy nadwozia ze sportowymi akcentami. Jeżeli natomiast zdecydujemy się na pakiet sportowy M Pro to dostajemy jeszcze większe 22-calowe felgi, reflektory M Shadowline z czarnym wykończeniem, które mają nadać samochodowi intensywnego wyglądu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: BMW wywraca branżę do góry nogami. Mniejsze baterie są lepsze

BMW iX
fot. BMW

Wyposażenie dodatkowe

BMW iX może zostać doposażone także o kilka pakietów dodatkowych. Jednym z nich jest Pakiet Comfort, który dodaje do samochodu wentylowane przednie fotele, akustyczną przednią szybę oraz podgrzewane tylne siedzenia, podłokietnik i boczki drzwi (18 200 zł dla wersji bazowej,10 400 zł dla linii M). Dostępny jest także pakiet Innowacji z systemem kamer 360 stopni oraz asystentem parkowania z funkcją parkowania autonomicznego, a także asystenta jazdy w korku oraz zmiany pasa ruchu (19 200 zł dla wersji bazowych, 13 700 dla M). Dodatkowo możemy dokupić też wallboxa (3 400 zł).

BMW dla swojego topowego elektrycznego samochodu przygotowało jednak więcej opcji personalizacji. Klienci mogą wybierać spośród aż 12 kolorów nadwozia. BMW iX kolory lakieru to:

  • Biel alpejska – bez dopłaty;
  • Biel mineralna, Szary Dune, Szary Sophisto, Czerwony Aventurine, Niebieski Arctic Race, Czarny Szafir – 5 800 zł;
  • Szary Storm Bay, Niebieski Tanzanite – 11 000 zł;
  • Czarny Carbon M – 5 800 zł (tylko dla wersji M70 xDrive);
  • Frozen Pure Grey, Frozen Deep Grey – 18 800 zł (tylko dla wersji M70 xDrive).
BMW iX
fot. BMW

Niemiecka marka pozwala także na prawie dowolną konfigurację kolorystyczną tapicerki. W sumie do wyboru jest 7 wariantów:

  • Atelier Mocha, Atelier Oyster, Atelier Black – bez dopłaty (dostępne tylko dla bazowego modelu);
  • Loft Stone Grey – 2 500 zł (dostępne tylko dla bazowego modelu);
  • M Sport Black/Atlas Grey – bez dopłaty (dostępne tylko dla wariantów z linii M);
  • Suite Castanea, Suite Amido – 17 100 zł dla modeli podstawowych, 13 500 zł dla linii M.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Technologiczna bomba od BMW. iX3 z kokpitem przyszłości

BMW iX
fot. BMW

BMW iX cena

Ceny BMW iX w 2025 roku w Polskich salonach rozpoczynają się od 375 500 zł za bazowy wariant z najsłabszym silnikiem. Jeśli zdecydujemy się na mocniejszą jednostkę będziemy musieli zapłacić od 450 000 zł, natomiast ceny topowego napędu z oznaczeniem „M” rozpoczynają się od 560 000 zł.

BMW oczekuje więc sporo pieniędzy za swojego elektryka, ale w końcu niemiecka marka jest brandem premium, który przyzwyczaił do wysokiej jakości wykonania. Dodatkowo iX dysponuje nadzwyczaj dobrym zasięgiem, nie tylko w swojej klasie, ale pośród samochodów elektrycznych w ogóle, co może zachęcić klientów do wybrania właśnie BMW.