
BYD Tang 2025. Wersje, silniki ceny. Co można kupić?
BYD Tang to SUV segmentu E, którego pierwsza generacja zadebiutowała w 2014 roku na targach Auto China w Pekinie. Druga generacja jest już na międzynarodowych rynkach od 2018 roku, jednak w Polsce pojawiła się dopiero w tym roku. Nazwa modelu nawiązuje do dynastii Tang, symbolizującej rozkwit i innowacyjność, co odzwierciedla ambicje BYD w segmencie pojazdów elektrycznych. Choć za granicą możemy dostać ten model z różnymi napędami, to w Polsce dostępna jest jedynie elektryczna wersja.
BYD Tang wymiary
BYD Tang ma 4 970 mm długości, 1 955 mm szerokości oraz 1 745 mm wysokości. Rozstaw osi ma natomiast wymiar 2 820 mm. Dzięki takim rozmiarom samochód oferuje naprawdę sporo przestrzeni i konkuruje z takimi samochodami jak KIA EV9, Volvo EX90, BMW iX oraz Audi Q8 e-tron. Na tylnej kanapie bez problemów mieszczą się dorośli pasażerowie, którzy będą mieli dość miejsca miejsca nawet podczas długich podróży. Trzeci rząd siedzeń został jednak przewidziany typowo dla dzieci.
W kwestii przestrzeni bagażowej, to w konfiguracji 7-miejscowej BYD oferuje 235 litrów. Jeśli złożymy trzeci rząd, to dostajemy 940 litrów, natomiast jeśli potrzebujemy przewieźć więcej i złożymy wszystkie tylne siedzenia to pojemność wzrośnie do 1 655 litrów. Płaska podłoga i oczywiście ogromny otwór przestrzeni bagażowej powinny ułatwić manewrowanie nawet dużym przedmiotami.
BYD Tang – napęd
Na polskim rynku Chińczycy oferują tylko jedna wersje Tanga z niewielkimi opcjami personalizacji. Tyczy się to zarówno wyposażenia, jak i również napęd. Rozpędzenie chińskiego kolosa odbywa się przy użyciu dwóch silników elektrycznych. Ten z przodu generuje moc 245 KM, natomiast ten napędzający tylne koła 272 KM. Łącznie dostajemy więc 517 KM oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu BYD Tang przyśpiesza od 0 do 100 km w 4,9 sekundy pomimo tego, że waży 2630 kg.
Układ zasilany jest z baterii o LFP o pojemności 108,8 kWh. Zapewnia ona do 530 kilometrów w cyklu mieszanym według metodologii WLTP. Ładowanie może odbywać się za pomocą prądu przemiennego do 11 kW oraz prądu stałego do 170 KW.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Volvo EX90 2025. Wersje, silniki, zasięg, ceny. Co można kupić?
Wyposażenie BYD Tang
W Polsce Tang jest dostępny tylko w jednym wariancie, jednak nie musimy się obawiać, że zabraknie nam w samochodzie jakiegoś istotnego elementu. Jedyna wersja wyposażenia nosi nazwę Flagship i zawiera m.in. reflektory w technologii LED, panoramiczny dach, elektrycznie sterowana tylna klapa, 21-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka, akustyczna przednia szyba, czy przyciemniane szyby z tyłu pojazdu.
We wnętrzu natomiast możemy spodziewać się podgrzewanej kierownicy, skórzanej tapicerki, przednich foteli regulowanych elektrycznie z funkcją masażu, 3-strefowej klimatyzacji, ambientowego oświetlenia, lampek do czytania, systemu oczyszczania powietrza, wyświetlacza wskaźników o przekątnej 12,3 cala, wyświetlacza systemu multimedialnego o przekątnej 15,6 cala. Bezprzewodowego połączenia do Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacza typu HUD, czajników parkowania, kamery 360 stopni, adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa ruchu, systemu monitorowania martwego pola oraz ostrzegającego o ruchu poprzecznym z tyłu i z przodu, a także pompy ciepła.
Co można zmienić w BYD TANG?
Kupując chińskiego SUV-a modyfikować możemy jedynie kolor tapicerki oraz lakieru. We wnętrzu możemy wybierać pomiędzy czarnym, a brązowym (obie opcje nie wymagają dopłaty), natomiast BYD Tang kolory lakieru to:
- Mountain grey – bez dopłaty;
- Snow white, Silver sand black – 6 000 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: 7-miejscowe hybrydy. Co można kupić w Polsce?
BYD Tang cena
W 2025 roku w polskich salonach BYD Tang kosztuje 320 000 złotych. Te pieniądze mogą wydawać się dużą kwotą jak za samochód z Chin, jednak trzeba pamiętać, że mówimy tutaj o naprawdę dużym samochodzie. W dodatku za europejską konkurencję o tych rozmiarach i tym poziomie wyposażenia zapłacimy jeszcze więcej. Dodatkowym atutem tego samochodu może być aż 12-letnia gwarancja bez limitu kilometrów na nadwozie, a dokładniej na ochronę przed korozją, natomiast na baterie dostajemy 8 lat lub 200 000 km gwarancji.