
Chińska marka ChangAn wkracza do Europy. Ma ambitny plan
ChangAn wkracza do Europy z planem wprowadzenia 8 nowych modeli
ChangAn twierdzi, że w ostatnich latach wiele nauczył się o europejskiej mentalności. Dlatego w ciągu zaledwie 24 miesięcy zaprezentowanych zostanie osiem różnych modeli.
Coraz więcej chińskich marek odważa się przekraczać granice Unii Europejskiej. Stary Kontynent stał się potencjalnym rynkiem elektrycznym o dużym znaczeniu dla głównych producentów z kraju azjatyckiego. BYD prowadzi w wyścigu, ale coraz więcej firm decyduje się na ekspansję, każda z inną strategią logistyczną i marketingową.
Najnowszą marką, która ogłosiła swoje plany, jest wspomniane ChangAn. Oferuje on już swój pierwszy samochód w Europie, ale obiecał, że w ciągu zaledwie dwóch lat pojawi się znacznie więcej modeli – aż 8 różnych pojazdów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Azjatycki bestseller wjeżdża do Europy. Ceny Mazda6e zaskakują!
Potężny koncern z 40-letnim doświadczeniem w produkcji pojazdów
Warto wspomnieć, że ChangAn jest jedną z największych grup motoryzacyjnych w Chinach, z ponad 40-letnim doświadczeniem w produkcji pojazdów. Z siedzibą w Chongqing, firma posiada 34 zakłady produkcyjne rozmieszczone na całym świecie.
ChangAn działa pod własnymi markami, takimi jak ChangAn, Deepal i Avatr, a także zarządza joint ventures z firmami takimi jak ChangAn Ford, JMC i ChangAn Mazda, dzięki którym wkrótce będziemy mogli cieszyć się modelem Mazda6e.
Podczas swojej kontynentalnej prezentacji dla prasy, dyrektorzy zapewnili, że chcą być obecni poprzez swoje trzy marki: ChangAn, Deepal i Avatr. Ta ostatnia jest owocem współpracy z Huawei.
Ambicje produkcyjne w Europie przed 2030 rokiem
W przeciwieństwie do innych chińskich marek ChangAn stawia na własną strukturę sprzedaży w 10 krajach, w których planuje działać. W pierwszym etapie spodziewa się mieć 100 punktów sprzedaży, osiągając 1000 do końca 2030 roku.
Ambicje marki sięgają jeszcze dalej. ChangAn już myśli o produkcji swoich pierwszych samochodów w Europie, choć nie nastąpi to szybko. Zhu Huarong, prezes firmy, oświadczył, że przez ostatnie dekady wiele nauczyli się od Europy. Uważa, że transformacja parku samochodowego w kierunku mobilności elektrycznej jest doskonałą okazją dla jego firmy i dla strategii określanej jako „w Europie dla Europy”.
ChangAn spodziewa się wyprodukować swój pierwszy samochód elektryczny na Starym Kontynencie przed 2030 rokiem, choć na razie nie podano żadnych konkretnych szczegółów w tej sprawie. Do tego czasu produkty firmy będą pochodzić z fabryki w Nanjing – jednej z największych w Chinach.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Unia Europejska nie ufa BYD. Rozpoczęła dochodzenie
Strategia wprowadzania nowych modeli do 2027 roku
Pierwszym krokiem będzie wprowadzenie na rynek ośmiu modeli do 2027 roku. Dwa pierwsze modele, które torują drogę, to Deepal S07 i Deepal S05: średniej wielkości SUV w pełni elektryczny oraz nieco mniejszy kompaktowy SUV, który zostanie zaprezentowany jako pojazd elektryczny BEV, a także jako model z przedłużaczem zasięgu.
ChangAn nie ogłosił jeszcze nazw pozostałych modeli: trzech w 2026 roku i trzech w 2027 roku. Jednak prawdopodobnie będą wśród nich większy ChangAn E07 oraz pojazdy elektryczne z segmentu premium – Avatr 11 i Avatr 12, ponieważ producent określa te serie jako europejską awangardę swoich marek, ChangAn i Avatr.
Mówi się również o kombinacji napędów BEV, PHEV i EREV. Firma zamierza zaoferować różnorodne rozwiązania technologiczne, aby zaspokoić różne potrzeby europejskich kierowców i dostosować się do zmieniających się preferencji na rynku pojazdów elektrycznych.