Cupra Tavascan

Cupra Tavascan 2025. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Cupra Tavascan to przestronny crossover o dużym zasięgu, który jest niezwykle interesującą opcją w swoim segmencie. Ile kosztuje i co oferuje w 2025 roku? Przyjrzeliśmy się temu modelowi w polskiej ofercie.

Cupra Tavascan to SUV segmentu C, który jest produkowany przez Volkswagen Anhui – spółkę joint venture pomiędzy Volkswagenem, a JAC Group. Samochód powstaje więc w Chinach i co ciekawe w Państwie Środka sprzedawany jest jako Volkswagen ID.UNYX. My jednak skupimy się na tym, co ważne dla polskiego kierowcy. Prototyp Cupry Tavascan został zaprezentowany w 2019 roku, jednak produkcja rozpoczęła się dopiero w grudniu 2023 roku.

Samochód oparty jest o platformę MEB, która w grupie Volkswagena jest wykorzystywana do produkcji aut elektrycznych. Tak więc znajdziemy ją w praktycznie wszystkich pojazdach grupy – także w miniwanie Volskwagen ID.BUZZ – oraz w samochodach Forda, z którym współpracuje niemiecki producent – dokładnie w modelach Capri oraz Explorer.

Oczywiście będąc częścią grupy Volkswagena Cupra Tavascan w wielu aspektach jest podobna do swoich siostrzanych modeli innych marek. Tym razem jednak nie jest to zwykła „zmiana znaczka” na masce, ponieważ Tavascan oferuje rozwiązania, których nie spotkamy w innych samochodach koncernu.

Cupra Tavascan
fot. Cupra

Dostępne silniki, moc, zasięg

W Polsce w 2025 roku Cupra Tavascan dostępna jest z dwoma układami napędowymi.

Wersja Endurance zasilana jest jednym silnikiem umiejscowionym na tylnej osi, który generuje 286 KM mocy maksymalnej i 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyśpieszenie od 0 d0 100 km/h wyniesie 6,8 s. W mocniejszej wersji VZ znajdziemy dwa silniki, które zapewniają napęd na wszystkie koła i moc na poziomie 340 koni mechanicznych. Co ciekawe producent podaje, że w wersji z dwoma silnikami samochód ma taki sam moment obrotowy – 545 Nm. Tak czy inaczej podwójna jednostka może rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 5.5 sekundy.

Oba warianty napędu czerpią energię z takiej samej litowo-jonowej baterii o pojemności 77 kWh. W słabszym wariancie maksymalny zasięg według cyklu mieszanego WLTP wynosi 586 kilometrów, natomiast w wersji z dwoma silnikami 512 kilometrów. Średnie zużycie energii to kolejno 15,2 kWh/100km oraz 16,5 kWh/100 km. Cupra podaje, że przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki uzupełnienie baterii może zająć mniej niż 30 minut.

Cupra Tavascan
fot. Cupra

Cupra Tavascan wymiary

Cupra Tavascan jest jednym z największych samochodów w rodzinie hiszpańskiego producenta rozmiarami nieznaczne przewyższającymi Formentora. Swoimi rozmiarami wspisuje się w segment C europejskiego rynku, na którym rywalizuje między innymi z Audi Q4 e-tron Sportback, Skodą Enyaq Coupé, a także Fordem Mustangiem Mach-E, Kią EV6, czy Nissanem Ariya.

Cupra Tavascan ma 4644 mm długości, 1861 mm szerokości (2108 m z lusterkami) oraz 1597 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2766 mm. Miejsca we wnętrz więc nie zabraknie, zwłaszcza wysokości sufitu nad tylnymi fotelami to 951 mm. Masa pojazdu to 2178 kilogramy w wersji Endurance.

ZOBACZ TAKŻE: Kia EV6 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Cupra Tavascan
fot. Cupra

Bagażnik Cupry Tavascan

Cupra Tavascan ma bardzo pojemny bagażnik o pojemności 540 litrów, co zdecydowanie plasuje ją w ścisłej czołówce samochodów w tym segmencie. Jego pojemność można zwiększyć składając tylne fotele w proporcji 40:60, jednak Cupra nie podaje oficjalnie pojemności bagażnika ze złożonymi siedzeniami. Jak na auto tych rozmiarów przystało, otwór załadunkowy jest szeroki, a płaska podłoga na pewno ułatwi wkładanie i wyciąganie nawet gabarytowych przedmiotów.

Większość samochodów elektrycznych oferuje dodatkową przestrzeń bagażową z przodu pojazdu, tak zwane frunki, jednak nie znajdziemy takiej w Cuprze Tavascan. Volskwagen projektując platformę MEB nie przewidział takiej możliwości, więc część przestronnego wnętrza będzie musiała zostać wykorzystywana do przechowywania kabli do ładowania.

Cupra Tavascan
fot. Cupra

Cupra Tavascan – wersje wyposażenia

Cupra Tavascan już w bazowej wersji jest bardzo dobrze wyposażona. Hiszpańska marka oferuje 19-calowe felgi aluminiowe, przednie światła w technologii LED wraz z asystentem świateł drogowych. We wnętrzu znajdziemy natomiast wielofunkcyjną sportową kierownice, oraz ogromny 15-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego. Dodatkowo każdy Tavascan wyposażony jest w automatyczną, trzy strefową klimatyzację, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, czy bezkluczykowy dostęp. W kwestii asystentów kierowcy otrzymujemy system monitorowania martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz jazdy w korku, aktywny tempomat, kamerę cofania, czy też asystenta parkowania z funkcja zdalnego sterowania z telefonu.

Decydując się na mocniejsza wersję VZ dostaniemy dodatkowo adaptacyjne zawieszenie, oczywiście napęd na cztery koła, reflektory metrycowe w technologii LED, czy 20-calowe felgi. Największe możliwości personalizacji leżą jednak w pakietach dodatkowych, które dostaniemy do obu wersji układu napędowego.

ZOBACZ TAKŻE: Cupra podbija Amerykę. Hiszpanie przechytrzą cła Trumpa?

Pakiet Adrenaline, który kosztuje 29 126 zł dla wersji Endurance i 7 090 zł dla wersji VZ. Zawiera m.in. system audio z 12 głośnikami przygotowany przez firmę Sennheiser, 21-calowe felgi aluminiowe, ambientowe oświetlenie kokpitu, podwójną podłogę bagażnika, podgrzewane przednie fotele, które dodatkowo są regulowane elektrycznie w 12 kierunkach, system kamer 360 stopni, wyświetlacz typu HUD, czy panoramiczne okno dachowe.

Ci, którzy chcieliby jeszcze lepiej wyposażonego Tavascana mogą zdecydować się na pakiet Extreme, który dla wersji Endurance kosztuje 44 512 zł, a dla VZ 32 375zł. W jego składzie dodatkowo znajdziemy kubełkowe fotele kierowcy i pasażera, które są dodatkowo wentylowane czy tapicerkę ze skóry Nappa.

Dodatkowo za 7 397 zł możemy dobrać także pakiet zimowy, który zawiera pompę ciepła, podgrzewaną przednią szybę, a także podgrzewane przednie fotele (w wersji bazowej) lub także tylne, jeżeli dobieramy ten pakiet do wersji Adrenaline lub Extreme. Dodatkowo samochód możemy także zakupić w 4 kolorach. Cupra Tavascan kolory lakieru to:

  • Atacama Desert – bez dopłaty;
  • White Silver – 3 699 zł;
  • Basalt Grey i Tavascan Blue – 5.368 zł.
Cupra Tavascan
fot. Cupra

Cupra Tavascan 2025 – ceny

Ceny Cupry Tavascan w Polsce w 2025 roku rozpoczynają się 238 800 zł, natomiast za mocniejszy wariant VZ z dwoma silnikami zapłacimy 295 100 zł.

Tak więc hiszpański samochód jest wyraźnie droższy od swojej bezpośredniej konkurencji, jednak oferuje całkiem sporo w zamian, a jednym z jego głównych atutów może być designerskie wnętrze, które na pewno pozwoli kierowcom poczuć się wyjątkowo, a także sportowy wygląd, który wyróżnia ten samochód na tle inny SUV-ów segmentu C.

Warto również dodać, że bazowy wariant Cupry Tavascan możemy nabyć z dopłatą w ramach programu „NaszEauto”, więc jego cena może być nawet o 40 tys. złotych niższa.