Honda HR-V e:HEV

Honda HR-V e:HEV 2025. Opinie, cena, napęd, bagażnik. Co można kupić?

Honda HR-V e:HEV 2025 to najbardziej przystępny hybrydowy SUV w ofercie japońskiej marki. Model łączący 131-konny napęd, przestronne wnętrze i ekonomiczne spalanie jest dostępny w atrakcyjnej cenie.

Honda HR-V e:HEV 2025

Honda wzbogaciła swoją gamę hybrydową o odświeżony model HR-V e:HEV. Ten wszechstronny pojazd pozycjonowany jest jako najbardziej przystępnych cenowo SUV-ów w ofercie japońskiego producenta. W portfolio marki znajdują się również inne popularne modele, takie jak Civic e:HEV czy CR-V, jednak to właśnie HR-V może okazać się najbardziej atrakcyjną propozycją dla wielu klientów.

Model ten został zaprojektowany z myślą o konkurowaniu z takimi pojazdami jak Toyota Corolla Cross, Toyota CH-R, Lexus LBX czy Kia Niro. Jego największymi atutami są przemyślana stylistyka, zaawansowane rozwiązania techniczne oraz wysoka funkcjonalność w codziennym użytkowaniu.

HR-V e:HEV to propozycja, która łączy nowoczesną technologię z praktycznością. Wyróżnia się starannym wykończeniem i przemyślanymi rozwiązaniami, które sprawiają, że jest to jeden z najbardziej interesujących modeli w swoim segmencie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Honda CR-V PHEV 2025. Cena, wersje, napęd, bagażnik. Co można kupić?

Warianty wyposażenia i cennik

Podstawowa wersja wyposażenia Elegance dostępna jest w cenie od 120 900 zł. W tej konfiguracji otrzymujemy bogaty pakiet wyposażenia, obejmujący między innymi podgrzewane fotele przednie, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, przyciemniane tylne szyby czy 9″ dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto (przewodową) i Apple CarPlay (bezprzewodową)

Wariant Advance, wyceniony na co najmniej 131 900 zł, wprowadza dodatkowe udogodnienia w postaci podgrzewanego koła kierownicy, dedykowanych felg aluminiowych, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej, systemu audio z 6 głośnikami, elektrycznie i bezdotykowo otwieranej/zamykanej klapy bagażnika czy dodatkowych systemów asystujących kierowcy. Obejmują one m.in. monitorowanie martwego pola widzenia z monitorowaniem ruchu poprzecznego. Standardem jest tapicerka z elementami ze sztucznej skóry.

Wersja Advance Plus, dostępna od 145 400 zł, wyróżnia się czarną kratą wlotu powietrza, nadkolami w kolorze nadwozia, przednim i tylnym zderzakiem w kolorze nadwozia czy specjalnymi, 18-calowymi felgami. Advance Style (od 145 900 zł) to z kolei wersja, która zawiera nieco inne ulepszenia względem Advance. Znajdziecie w niej dwukolorowe nadwozie (z czarnym albo srebrnym dachem), bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, relingi dachowe, system kamer 360 stopni czy system audio premium z 10 głośnikami. Elementy takie jak boczne listwy, krata wlotu powietrza czy lusterka zawierają natomiast niebieskie i białe akcenty.

Szczytem oferty hybrydowej HR-V jest w Polsce wersja Advance Style Plus (od 150 400 zł), która w stosunku do Advance Style zawiera dodatkowo szklany, panoramiczny dach (nieotwierany) i ciemną podsufitkę, a nie zawiera z kolei relingów dachowych. Jest to propozycja dla osób szukających najbardziej ekskluzywnej wersji tego modelu.

honda hr-v e:hev
Fot. Honda
honda hr-v e:hev
Fot. Honda

Napęd hybrydowy i osiągi

System napędowy Hondy HR-V składa się z benzynowego silnika 1.5 o mocy 107 KM oraz jednostki elektrycznej generującej 131 KM. Łączna moc układu to 131 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 253 Nm. Całość współpracuje z automatyczną skrzynią biegów.

Samochód, ważący 1455 kg, przyspiesza do 100 km/h w 10,6 sekundy. W cyklu mieszanym WLTP zużywa średnio 5,4 l/100 km, jednak w warunkach miejskich spalanie może spaść nawet do 4 l/100 km. Emisja CO2 wynosi 122 g/km.

System hybrydowy umożliwia jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, co jest szczególnie przydatne podczas poruszania się po mieście.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hybrydowa Honda ZR-V e:HEV 2024. Wersje, napęd, ceny. Co warto wiedzieć?

Ergonomia i systemy wsparcia

Kokpit wyposażono w dwa ekrany: 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 9-calowy ekran systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Całość została ergonomicznie rozplanowana, zapewniając intuicyjną obsługę.

Samochód został wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS, w tym system rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat oraz kamerę i czujniki parkowania. To kompleksowy pakiet zwiększający bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Wnętrze wykończono wysokiej jakości materiałami, a ergonomiczny układ elementów sterowania sprawia, że obsługa wszystkich funkcji jest intuicyjna. Jakość wykonania stoi na poziomie oczekiwanym od pojazdu tego segmentu.

Wymiary i przestrzeń

Jeśli chodzi o wymiary, to Honda HR-V mierzy 4340 mm długości, 1790 mm szerokości oraz 1582 mm wysokości. Te kompaktowe wymiary w połączeniu z przemyślaną konstrukcją zapewniają doskonałą zwrotność w mieście przy jednoczesnym zachowaniu przestronnego wnętrza.

Kabina zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla czterech dorosłych osób o wzroście do 185 cm. Na pokładzie znalazło się wiele praktycznych schowków i miejsc na drobiazgi. Szczególną uwagę zwraca przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń.

Bagażnik oferuje pojemność podstawową 335 litrów, która może wzrosnąć do 1305 litrów po złożeniu tylnej kanapy dzielonej w proporcji 60:40. Pod podłogą znajduje się dodatkowy schowek na mniejsze przedmioty, a płaska powierzchnia załadunku ułatwia transport większych przedmiotów.

honda hr-v e:hev multimedia
Fot. Honda
honda hr-v e:hev bagażnik
Fot. Honda
honda hr-v e:hev wnętrze
Fot. Honda

Honda HR-V – opinie. Czy warto zainteresować się tym modelem?

Honda HR-V e:HEV została stworzona z myślą o codziennym, komfortowym użytkowaniu. Jej mocnymi stronami są niskie zużycie paliwa oraz wysoka funkcjonalność w warunkach miejskich.

Kompaktowe wymiary w połączeniu z dobrze zestrojonym układem jezdnym sprawiają, że samochód jest niezwykle zwinny w mieście. Jednocześnie zapewnia odpowiedni komfort podczas dłuższych tras po autostradzie.

Jedynym mankamentem może być umiarkowana dynamika. Model nie został zaprojektowany z myślą o sportowych doznaniach, co może być odczuwalne podczas bardziej dynamicznej jazdy, gdy przydałaby się dodatkowa moc.