Honda Jazz Crosstar e:HEV 2025. Ceny, napęd, hybryda, bagażnik. Co można kupić?
Japoński producent stworzył samochód, który jest praktycznie wyjątkowy w swojej klasie. Mimo że jego wymiary są zbliżone do takich modeli jak Toyota Yaris Hybrid, to jednak jego koncepcja jest unikalna nie tylko pod względem designu, ale również funkcjonalności i ergonomii. Jest to pojazd, który łączy w sobie cechy miejskiego minivana z zaletami nowoczesnego samochodu hybrydowego, oferując przy tym wyjątkowe rozwiązania, które wyróżniają go na tle konkurencji.
Ceny i wersje wyposażenia
W najnowszej odsłonie Honda Jazz przeszła znaczące zmiany w gamie modelowej. Producent zdecydował się na rozdzielenie wcześniej dostępnych wariantów – standardowego oraz crossoverowego Crosstar, który stał się osobnym modelem. W Polsce można obecnie kupić jedynie Hondę Jazz Crosstar, którą opisujemy w niniejszym newsie.
Co więcej, nowy Jazz Crosstar jest dostępny w jednej wersji wyposażenia – Advance. Jej cena startuje w Polsce od 130 400 zł.
Crosstar Advance w standardzie oferuje m.in. 16-calowe obręcze aluminiowe, hydrofobową tapicerkę materiałową, przyciemniane tylne szyby czy automatyczną klimatyzację. Jest też skórzana i podgrzewana kierownica, podgrzewane przednie fotele, bezkluczykowy dostęp, kamera cofania czy czujniki parkowania z przodu i tyłu. Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego ma 9 cali i można go sparować z Android Auto i Apple CarPlay. Niestety, system audio ma jedynie 4 głośniki.
Jak więc widać, jedyny poziom wyposażenia jest już bardzo bogaty, co sprawia, że klienci rzadko muszą sięgać po dodatkowe opcje z katalogu.
Napęd i zużycie paliwa
System napędowy zastosowany w Hondzie Jazz e:HEV to unikalne rozwiązanie, które trudno znaleźć u konkurencji. Składa się on z silnika elektrycznego, generatora oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1 kWh. Jednostka spalinowa to czterocylindrowy silnik o pojemności 1.5 litra, generujący samodzielnie 98 KM.
Połączenie obu źródeł napędu zapewnia łączną moc systemową wynoszącą 122 KM. Średnie zużycie paliwa według homologacji WLTP w cyklu mieszanym wynosi 4,8 litra na 100 kilometrów, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z poprzednią wersją. Przy średnich i niskich prędkościach zużycie według cyklu WLTP wynosi jednak ledwie 3,9 l/100 km, co pokazuje, że samochód doskonale radzi sobie w mieście, będąc nieco ociężałym przy bardzo wysokich prędkościach (tam 6,2 l/100 km wg WLTP).
Warto zauważyć, że ten nieznaczny wzrost zużycia paliwa został zrekompensowany zwiększeniem mocy o 13 KM w stosunku do poprzedniej wersji, co przekłada się na lepsze osiągi.
Wymiary i praktyczność
Honda Jazz Crosstar e:HEV to samochód, który właściwie nie ma bezpośredniego konkurenta na rynku. Mimo że jego wymiary mogłyby sugerować rywalizację z Toyotą Yaris czy Renault Clio E-Tech, to przy długości 4 105 mm jest klasyfikowany jako minivan ze względu na swoją wyjątkową praktyczność.
Pod względem wysokości przewyższa znane hybrydy segmentu B, osiągając 1 567 mm, a jego szerokość wynosząca 1 725 mm (bez lusterek) zapewnia komfortową przestrzeń we wnętrzu. Ten japoński model udowadnia, że można połączyć kompaktowe wymiary zewnętrzne z przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, co jest szczególnie doceniane przez rodziny i aktywnych użytkowników.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Powrót legendy. Honda Prelude już wkrótce na rynku
Wnętrze i wyposażenie
Kabina nowej Hondy Jazz charakteryzuje się wysokiej jakości wykończeniem, gdzie tradycyjne plastikowe elementy zastąpiono tekstylnymi dekoracjami. Fotele pokryto kombinacją ekologicznej skóry i tkaniny, co podnosi komfort użytkowania.
Deska rozdzielcza wyposażona jest w dwa wyświetlacze – 7-calowy za kierownicą, pokazujący dane jazdy w czasie rzeczywistym, oraz w/w centralny 9-calowy ekran dotykowy z obsługą Apple CarPlay i Android Auto.
Przestrzeń pasażerska zasługuje na szczególne wyróżnienie. Przedni rząd siedzeń oferuje wystarczającą ilość miejsca i praktyczne schowki, natomiast tylna kanapa zapewnia dużo miejsca na nogi i nad głowami pasażerów. Dodatkowo, tylne siedzenia wyposażono w system „Magic Seats”, pozwalający na złożenie siedziska w górę, co umożliwia transport wysokich przedmiotów.
Bagażnik i rozwiązania cargo
Bagażnik Hondy Jazz e:HEV może być uznany za jeden z mniej imponujących aspektów tego modelu. Podstawowa pojemność wynosząca 304 litry jest wystarczająca do codziennego użytku, ale może okazać się niewystarczająca przy transporcie większych przedmiotów.
Producent przewidział jednak rozwiązanie w postaci składanej tylnej kanapy w proporcji 60:40, co zwiększa przestrzeń ładunkową do 1205 litrów. Dodatkowo, wspomniany system „Magic Seats” znacząco zwiększa możliwości transportowe.
Warto podkreślić, że mimo niewielkiej podstawowej pojemności bagażnika, wielofunkcyjność wnętrza i przemyślane rozwiązania sprawiają, że Jazz radzi sobie z różnorodnymi wyzwaniami transportowymi.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Honda HR-V e:HEV 2024. Opinie, cena, napęd, bagażnik. Co można kupić?
Hybrydowa Honda Jazz Crosstar – opinie. Czy warto się nią zainteresować?
Honda Jazz Crisstar e:HEV 2025 to samochód, który sprawdzi się u większości użytkowników. Charakterystyczny design z dużymi przednimi reflektorami przyciąga uwagę, a przestronne wnętrze imponuje jak na auto o długości poniżej czterech metrów.
Układ napędowy jest wyjątkowo oszczędny – mimo homologowanego zużycia na poziomie 4,8 l/100 km, w warunkach miejskich można osiągnąć wynik poniżej 4 litrów bez szczególnego wysiłku. Jest to znacząca zaleta w czasach rosnących cen paliw.
Jedynym mankamentem może być niewystarczająca moc w sytuacjach wymagających szybkiego przyspieszenia, na przykład podczas włączania się do ruchu na autostradzie. Jednak w codziennym użytkowaniu ten aspekt nie stanowi większego problemu.
Kwestią dyskusyjną jest też cena, zwłaszcza przy rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów. Ponad 130 tysięcy złotych za auto do miasta to znacząco więcej nie tylko w porównaniu z modelami MG czy BAIC, ale także choćby z Toyotą.