Lynk & co 08

Pierwszy SUV plug-in w Europie z zasięgiem elektrycznym ponad 200 km

Lynk & Co 08 wkracza do Europy jako pierwsza hybryda plug-in z zasięgiem 200 km w trybie elektrycznym, 593 KM mocy i możliwością przejechania 1100 km bez tankowania.

Lynk & Co 08

Lynk & Co wprowadza na rynek trzeci model o nazwie 08, który jest SUV-em segmentu D wyposażonym w dużą baterię zapewniającą wyjątkowy zasięg. W momencie, gdy w branży zaczęto używać terminu „super hybryda” dla określenia hybryd plug-in osiągających ponad 100 kilometrów zasięgu, Lynk & Co wchodzi na rynek z modelem, który dociera do 200 km. Bez wątpienia postęp w technologii baterii sprawia, że ta szczególna rywalizacja rozwija się bardzo szybko.

Warto przypomnieć, że marka Lynk & Co, z siedzibą w Göteborgu i chińskimi właścicielami (Zeekr z 51% udziałów i Geely z pozostałymi 49%), weszła na europejski rynek z modelem 01 w 2020 roku. Ten charakterystyczny SUV, który dzieli platformę CMA z Volvo XC40, wprowadził formułę subskrypcji, która przez pewien czas pozwoliła mu stać się najlepiej sprzedającą się hybrydą plug-in w niektórych krajach europejskich. Jednak zaczął znikać z czołowych pozycji.

Aby nadać mu nowy impuls, pod koniec ubiegłego roku został lekko odświeżony zmianami typowymi dla restylingu, które wpłynęły zarówno na wygląd zewnętrzny, jak i wnętrze, gdzie zadebiutował nowy 15,6-calowy ekran multimedialny. Przy okazji zaktualizowano również jego hybrydowy napęd plug-in, który obecnie osiąga 280 KM (wzrost o 19 KM), podczas gdy jego elektryczny zasięg pozostał na poziomie 75 kilometrów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Rywalizacja w tym segmencie trwa w najlepsze. Geely z innowacyjną baterią, która ma zrewolucjonizować rynek

Rozszerzenie oferty marki o model 02 i wprowadzenie modelu 08

W tym samym okresie młoda marka powiększyła swoją gamę o model 02 (jak widać, nie są zbyt oryginalni w nazewnictwie). W tym przypadku postawiono na styl bardziej crossoverowy z kształtami bardzo przypominającymi Toyotę C-HR. Japoński model jest jednym z jego głównych rywali, obok Kia XCeed czy Cupry Formentor. W tym przypadku zdecydowano się na całkowicie elektryczny napęd, który znaliśmy już z modeli smart #1 i Volvo EX30, o mocy 200 kW (272 KM) i homologowanym zasięgu 445 kilometrów.

Teraz nadszedł kluczowy moment, ponieważ w czerwcu na europejski rynek wejdzie model 08, czyli SUV segmentu D, a więc plasujący się powyżej 01, którego głównym atutem reklamowym jest to, że będzie homologowany na 200 kilometrów zasięgu elektrycznego w swoim hybrydowym systemie plug-in.

Ten model 08 został wprowadzony na rynek w Chinach w 2023 roku, a teraz wkracza do Europy z designem zawierającym elementy przypominające inne modele w gamie, ale również z wyróżniającymi się cechami. Na przykład, sposób prezentacji dziennego oświetlenia jest bardzo podobny do 02, ale później wprowadza poziomą belkę, która przebiega przez cały przód. Nie wspominając o detalu bocznych lusterek, które wydają się zwisać z drzwi i służą jednocześnie jako element dekoracyjny. Z tyłu jest bardzo oryginalny, z podświetlaną linią i maską charakteryzującą się wieloma liniami.

Przestronność i moc nowego SUV-a marki Lynk & Co

Wnętrze tego nowego SUV-a szwedzko-chińskiej marki ma formy identyczne z tymi zaprezentowanymi w modelu 02. Nie widać tego zbyt dobrze na pierwszym zdjęciu, które nam dostarczono, ale odnosi się wrażenie, że kierownica lub system ekranów jest wspólny dla obu modeli. Zauważalne są zmiany w prezentacji centralnej konsoli, która tutaj jest wyższa i pozornie większa.

Co jest jasne, to fakt, że jego wnętrze będzie znacznie przestronniejsze. Jak wspominaliśmy wcześniej, mamy do czynienia z SUV-em segmentu D, co oznacza, że ma on dużą długość 4,82 metra, szerokość 1,91 metra i wysokość 1,68 metra. W ten sposób możemy stwierdzić, że platforma CMA Volvo XC40 może być znacznie rozciągnięta. Po prezentacji modelu pozostaje poznać powód, dla którego jest on newsem.

Model 08, podobnie jak 01, będzie stawiał na hybrydowy napęd plug-in. W tym przypadku łączy turbodoładowany silnik benzynowy 1,5 litra z dwoma silnikami elektrycznymi. W Chinach łączna moc wynosi 593 KM, choć będzie trzeba potwierdzić, z jaką mocą trafi do Europy. Z taką mocą nie dziwi nas, że przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowy kompaktowy SUV premium Polestara z nowoczesną technologią. Będzie produkowany w Europie

Imponujący zasięg i dostępność nowego modelu Lynk & Co 08

Prawdziwą gwiazdą jest bateria o pojemności 39,6 kWh, co oznacza, że przewyższa 33 kWh najbardziej dostępnej wersji Dacii Spring, co pozwala nam wyobrazić sobie to lepiej. Dzięki niej jest w stanie homologować 200 kilometrów zasięgu elektrycznego, co w połączeniu z tym, co dodaje zbiornik paliwa, pozwala przejechać ponad 1100 kilometrów bez przerwy. A ponieważ umożliwia ładowanie prądem stałym, można uzupełnić od 10 do 80% w 33 minuty.

Jak to zwykle bywa w przypadku tej marki, model 08 będzie dostępny z dwoma poziomami wyposażenia (Core i More), a pierwsze dostawy przewidziane są na czerwiec. Będzie można go nabyć za pośrednictwem dystrybutorów producenta, na stronie internetowej w cenach od 52 995 euro (około 200 000 zł).

Ten nowy model Lynk & Co stanowi znaczący krok naprzód w dziedzinie hybryd plug-in, przesuwając granice tego, co było do tej pory uważane za możliwe w zakresie zasięgu elektrycznego. Z imponującymi osiągami i przestronnym wnętrzem, 08 ma szansę wyznaczać nowe standardy w segmencie D SUV-ów na europejskim rynku.