
Sprzedaż hybryd plug-in w Polsce 2025. Ranking
Jak wygląda sprzedaż samochodów PHEV w Polsce? Napęd ten jest coraz popularniejszy, ale nadal obejmuje stosunkowo niewielką część rynku. Od stycznia do maja 2025 odnotowano 10 748 rejestracji hybryd plug-in – o 79% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (wtedy 6 000 egzemplarzy). 10 505 z nich opierało się na silniku benzynowym, a 243 na motorze Diesla.
Znaczący wzrost popularności przełożył się także na wzrost udziału w rynku. Podczas gdy PHEV-y stanowiły tylko 2,6% rynku nowych samochodów osobowych po maju 2024, tak po pierwszych pięciu miesiącach 2025 roku jest to już 4,6%.
Najpopularniejsze hybrydy plug-in w Polsce 2025 po markach
Jakie są najpopularniejsze marki PHEV-ów w Polsce? 2025 rok mocno rozpoczęło Volvo, które z 1 536 rejestracjami objęło ponad 14% tego segmentu. Powyżej 10% udziału może pochwalić się jeszcze druga Toyota z 1 497 rejestracjami.
Polski rynek hybryd z wtyczką w 2024 roku należał do marek premium i teraz zaczyna być podobnie. W czołowej dziesiątce znalazło się bowiem 6 marek premium, co wskazuje na pewne trendy w popularyzacji tej technologii.
Poniżej znajdziecie ranking TOP 15 producentów nowych osobowych samochodów hybrydowych typu plug-in po maju 2025 roku:
- Volvo – 1 536
- Toyota – 1 497
- BMW – 911
- Volkswagen – 854
- BYD – 784
- Lexus – 713
- Mercedes – 675
- Audi – 565
- Jaecoo – 491
- MG – 393
- Porsche – 388
- Kia – 314
- Hyundai – 271
- Skoda – 222
- Renault – 157
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce 2025. Ranking
Najpopularniejsze modele hybrydowe plug-in w Polsce 2025
Jakie są najpopularniejsze hybrydy z wtyczką w Polsce? Pierwsze pięć miesięcy roku należało do Toyoty C-HR, które notując 847 rejestracji jest liderem wśród modeli w 2025 roku. Powyżej 900 rejestracji odnotowało jeszcze także tylko Volvo XC60, która jest blisko japońskiego modelu. Zaskakuje bardzo wysokie miejsce BYD Seal U, który zresztą jest jednym z trzech chińskich modeli w TOP 10.
Poniżej znajdziecie ranking najpopularniejszych modeli hybryd plug-in w Polsce w 2025 roku – po kwietniu – TOP 20:
- Toyota C-HR – 1 010
- Volvo XC60 – 940
- BYD Seal U – 784
- Volkswagen Golf – 576
- Lexus NX – 566
- Jaecoo 7 – 491
- Toyota RAV4 – 448
- Volvo XC90 – 401
- MG HS – 393
- BMW Serii 5 – 339
- Mercedes GLC – 247
- BMW X3 – 243
- Porsche Cayenne – 232
- Skoda Superb – 220
- Volkswagen Tiguan – 198
- Audi Q5 – 176
- Hyundai Tucson – 160
- Mercedes Klasy E – 162
- Renault Rafale – 157
- Porsche Panamera – 156
Hybryda plug-in, samochód PHEV, hybryda z wtyczką, hybryda typu PHEV, hybryda z możliwością ładowania z gniazdka – to rozmaite określenia tej samej technologii. Powyżej omawiamy sprzedaż właśnie takich samochodów. Warto nie mylić ich z tradycyjnymi „samoładującymi się” hybrydami (HEV), które są zupełnie inną technologią. Ranking sprzedaży tego typu samochodów znajdziecie w osobnym newsie.