Hyundai Europa Turcja fabryka

Hyundai zwiększy sprzedaż elektryków w Europie? Oto ich plan

Hyundai przyspiesza elektryfikację swojej oferty, przenosząc produkcję do Turcji. Od 2026 roku nowa fabryka będzie kluczem do podboju europejskiego rynku.

Hyundai planuje zwiększyć sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie

Koreańczycy mają jasną wizję, że od 2035 roku staną się marką w 100% elektryczną. Przygotowania do tego momentu już trwają. Turcja odegra w tym procesie kluczową rolę. Choć to chińskie firmy obecnie zdają się przyciągać całą uwagę branży, Koreańczycy pracują niestrudzenie i dyskretnie, aby stać się realną alternatywą, którą już w zasadzie są.

Hyundai jest obecny w Europie od ponad 30 lat i w ciągu tych trzech dekad byliśmy świadkami ogromnej transformacji. Z marki postrzeganej jako budżetowa, stała się jedną z najlepszych firm masowych na rynku. Przyszłość firmy wiąże się z całkowitym przejściem na napęd elektryczny, a w Korei już wiedzą, co muszą zrobić, aby zalać Europę swoimi samochodami elektrycznymi.

Fabryka w Turcji wkrótce rozpocznie ich produkcję, co stanowi kluczowy element strategii ekspansji Hyundaia na europejskim rynku pojazdów elektrycznych. To posunięcie pokazuje determinację firmy w realizacji swojej długoterminowej wizji i adaptacji do zmieniających się trendów motoryzacyjnych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Koniec problemów z zasięgiem? Hyundai prezentuje przełomowe baterie

Serie IONIQ i EV jako alternatywa dla świadomych kierowców

Serie IONIQ od Hyundaia i EV od Kii pozycjonują się jako doskonała alternatywa dla kierowców poszukujących rozsądnych, zrównoważonych samochodów w przystępnej cenie. Modele takie jak KIA EV9 czy najnowszy Hyundai IONIQ 7 demonstrują ogromne możliwości koreańskich producentów w segmencie elektrycznym.

Jednak Hyundai zdaje sobie sprawę, że musi również oferować bardziej przyziemne i tańsze samochody, aby zmobilizować masowego odbiorcę. Hyundai Inster jest doskonałą opcją, która właśnie wkroczyła na rynek. To mały, miejski i praktyczny samochód, który stanowi alternatywę dla Dacii Spring, trafiając w segment najbardziej przystępnych pojazdów elektrycznych.

W przyszłości dołączą kolejne modele, a Europa będzie mogła korzystać ze wszystkich z nich. Hyundai systematycznie rozszerza swoją ofertę, dostosowując ją do różnych potrzeb i budżetów europejskich klientów, co pokazuje kompleksowe podejście do elektryfikacji swojej gamy produktowej.

Geopolityczne wyzwania i strategiczna odpowiedź Hyundaia

Realia geopolityczne ujawniają dużą niestabilność, z jaką borykają się rynki. Cła na produkty chińskie, wysokie koszty produkcji w Europie oraz napięte stosunki handlowe między Europą a Stanami Zjednoczonymi podważają stabilność sceny międzynarodowej, która może się szybko zmieniać.

Marki potrzebują stabilności i muszą wyprzedzać wszelkie potencjalne problemy. Z tego powodu Hyundai zdecydował się przenieść produkcję swoich samochodów elektrycznych bliżej Starego Kontynentu, a krajem odpowiedzialnym za realizację tego zadania będzie Turcja, która stanowi strategiczny pomost między Azją a Europą.

Ta decyzja pozwoli Hyundaiowi ominąć wiele barier handlowych i logistycznych, jednocześnie utrzymując konkurencyjne ceny swoich pojazdów. Lokalizacja produkcji w Turcji to przemyślany ruch, który może przynieść firmie znaczące korzyści w niepewnym środowisku gospodarczym i politycznym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kolejny budżetowy elektryk wchodzi do gry. Hyundai Inster w Polsce

Turecka fabryka centralnym punktem europejskiej strategii elektryfikacji

W oficjalnym komunikacie Hyundai Motor Türkiye poinformował o rozpoczęciu prac adaptacyjnych i modernizacyjnych w swoich zakładach, z wyraźnym zamiarem rozpoczęcia produkcji samochodów elektrycznych dla Europy w 2026 roku. Na ten moment Hyundai nie ujawnił, które modele będą produkowane w İzmit ani w jakich ilościach.

Według informacji na stronie internetowej zakładu, roczna zdolność produkcyjna wynosi maksymalnie 245 000 pojazdów, choć komunikat mówi o „rozszerzeniu produkcji”, ale nie wiemy, jaka będzie ostateczna liczba pojazdów produkowanych rocznie, jeśli w ogóle ulegnie zmianie. Warto przypomnieć, że Hyundai posiada już fabrykę w Europie, a dokładniej w miejscowości Nosovice w Republice Czeskiej, gdzie produkowany jest elektryczny Hyundai KONA.

Co do pozostałej części gamy, modele z serii Ioniq będą nadal importowane z Korei Południowej, podobnie jak nowy pojazd elektryczny, mały Inster. Oprócz jeszcze niepotwierdzonych modeli elektrycznych, turecka fabryka będzie kontynuować produkcję silników spalinowych bez określonej daty zakończenia. Hyundai produkuje obecnie małe modele i10 i i20, a także najmniejszego SUV-a marki, model Bayon, łącząc tradycyjną produkcję z przygotowaniami do elektrycznej przyszłości.