Hyundai Inster cena polska nowy elektryk

Kolejny budżetowy elektryk wchodzi do gry. Hyundai Inster w Polsce

Najmniejszy elektryczny Hyundai wkracza na polski rynek. Model Inster oferuje zasięg do 370 km i szybkie ładowanie, ale cena może zaskoczyć.

Nowy Hyundai Inster debiutuje w Europie – cena może zaskoczyć

Hyundai wprowadza do Europy swój najmniejszy i najtańszy model elektryczny. Pojazd znany w Korei jako Casper, będzie sprzedawany na Starym Kontynencie pod nazwą Inster. To bezpośrednia odpowiedź na rosnącą popularność budżetowych samochodów elektrycznych, gdzie dotychczas niepodzielnie królowała Dacia Spring.

Początkowo spodziewano się, że cena Instera będzie oscylować wokół 85 000 – 90 000 zł, co i tak byłoby wyższe od ceny Dacii Spring. Producent zdecydował się jednak pozycjonować swój pojazd nieco wyżej pod względem wyposażenia i przestronności wnętrza, co znacząco wpłynęło na cenę wyjściową.

W Polsce cena Instera zaczyna się od 107 900 zł. To znacznie więcej niż pierwotnie zakładano, ale producent rekompensuje to bogatszym wyposażeniem. Z okazji premiery modelu trwa jednak promocja, podczas której można zakupić nowy model już za 103 900 zł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ile kosztuje najtańszy elektryczny Hyundai Kona? Cena październik 2024

Kompaktowy elektryk z imponującymi osiągami

Hyundai Inster to miejski samochód o długości zaledwie 3,8 metra, co stawia go w bezpośredniej konkurencji z Dacią Spring. Model jest dostępny w dwóch wariantach baterii – 42 kWh oraz 49 kWh, zapewniających zasięg odpowiednio 327 i 370 kilometrów. Klienci mogą wybierać również między dwiema opcjami mocy silnika: 97 KM lub 115 KM.

W kwestii ładowania Inster oferuje znacznie lepsze możliwości niż konkurencja. Maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi 85 kW, co pozwala naładować akumulator od 10 do 80 procent w zaledwie 30 minut. W przypadku ładowania prądem przemiennym samochód obsługuje moc do 11 kW.

Ulrich Mechau, szef Hyundai Niemcy w wywiadzie dla Autogazette podkreślił, że Inster oferuje „ogromną przestrzeń i najnowocześniejsze wyposażenie”. Dodał również, że dzięki konkurencyjnej cenie wejścia, model jest skierowany szczególnie do osób poszukujących ekonomicznego i ekologicznego rozwiązania, które nie chcą rezygnować z designu, technologii czy komfortu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai Tucson FL – test, opinie. Odświeżony bestseller z Korei

Bogate wyposażenie w każdej wersji

Hyundai Inster oferowany jest w kilku wersjach wyposażenia: Pure, Modern, Smart, Cross, Cross Smart. Każda z nich charakteryzuje się wysokim poziomem standardowego wyposażenia, zarówno w zakresie komfortu, jak i systemów bezpieczeństwa, co wyraźnie wyróżnia ten model na tle konkurencji.

Centralnym elementem kokpitu są dwa 10,3-calowe ekrany – jeden służący jako zestaw wskaźników, drugi jako system multimedialny. Samochód jest standardowo wyposażony w integrację ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto, adaptacyjny tempomat oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu, uzupełnione kamerą cofania.