hyundai ioniq 6

Hyundai Ioniq 6 2024. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co oferuje i ile kosztuje Hyundai Ioniq 6 w 2024 roku w Polsce? Omawiamy wyposażenie, silniki, opcje oraz ceny wyróżniającego się designem samochodu.

Historia modelu Ioniq 6 rozpoczęła się latem 2022 roku, kiedy to został oficjalnie zaprezentowany po kilku latach testów i zapowiedzi. Ze względu na różne komplikacje, jego debiut rynkowy przesunął się na wiosnę 2023 roku. Od tego czasu samochód nie przeszedł żadnych istotnych aktualizacji, jednak już w swojej pierwotnej formie oferował wiele przekonujących argumentów.

Dane techniczne, wymiary nadwozia

Hyundai Ioniq 6 to wyjątkowy przykład nowoczesnej limuzyny elektrycznej, która przyciąga uwagę nie tylko swoim designem, ale także zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Choć obecnie rynek zdominowany jest przez SUV-y, producenci wciąż dostrzegają potencjał w klasycznych limuzynach. Hyundai podjął odważną decyzję, wprowadzając na rynek elektryczny model segmentu D. Samochód ma 4 885 mm długości, 1 880 mm szerokości, 1 495 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 950 mm.

Ioniq 6 wyróżnia się wyjątkowo aerodynamiczną sylwetką, osiągając współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie zaledwie 0,21. Podobnie jak w przypadku modelu Ioniq 5, limuzyna jest większa niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, plasując się w segmencie D wraz z takimi konkurentami jak BYD Seal czy BMW i4.

Pojemność tylnego bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 401 litry, a jego uzupełnieniem jest dodatkowy przedni bagażnik (tzw. frunk), który pomieści dodatkowe 45 litrów (14,5 w wersji AWD). Przestrzeń bagażowa nie jest wiec najmocniejszym punktem modelu. Hyundai potraktował design kosztem funkcjonalności. Opadająca linia dachu znacząco wpływa nie tylko na przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń, ale także na bagażnik. Dostęp do niego jest ograniczony przez niewielką klapę, a nieregularne kształty i mała wysokość utrudniają przewożenie większych przedmiotów.

Koreański producent zapewnia 5 lat gwarancji na samochód bez limitu kilometrów. Jest też 8 lat lub 160 tys. km gwarancji na akumulator.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kolejny budżetowy elektryk wchodzi do gry. Hyundai Inster w Polsce

Hyundai Ioniq 6 2024 – wersje wyposażenia

Obecna oferta Ioniqa 6 w Polsce jest bardzo ograniczona. Jedyną możliwością jest bowiem wersja wyposażenia Uniq.

Wersja ta jest jednak naprawdę dobrze wyposażona w standardzie. Znajdziecie w niej bowiem m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową, pompę ciepła, reflektory matrycowe LED, światła do jazdy dziennej, pozycyjne i tylne w technologii LED, przyciemniane tylne szyby, atermiczne przednie szyby, podgrzewane przednie i tylne fotele czy wentylowane przednie fotele. W kontekście multimediów standardem jest zestaw 12,3″ cyfrowych zegarów oraz ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego o tej samej wielkości. Jest oczywiście nawigacja online oraz możliwość połączenia Android Auto i Apple CarPlay.

Jest też szeroka lista systemów asystenckich. Obejmuje ona m.in. inteligentny tempomat z funkcją stop&go, ogranicznik prędkości, asystenta monitorowania martwego pola, asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystenta unikania kolizji czołowych, asystenta jazdy autostradowej czy asystenta zdalnego parkowania. Jest też system kamer 360 stopni czy wyświetlacz head-up.

Standardem dla Ioniqa 6 są 20-calowe felgi aluminiowe oraz tapicerka ze skóry ekologicznej (w czarnym albo jasnoszarym kolorze). Warto podkreślić jeszcze inteligentną klapę bagażnika, system premium audio Bose, bezkluczykowy dostęp oraz bezprzewodową łądowarkę do smartfonów. Samochód nie ma oczywiście koła zapasowego, tylko zestaw naprawczy.

hyundai ioniq 6
Fot. Hyundai

Silniki, układy napędowe

Hyundai Ioniq 6 w Polsce jest dostępny do skonfigurowania z dwoma układami napędowymi. W obu przypadkach to silnik synchroniczny z magnesami trwałymi.

Podstawą jest napęd na dwa koła o mocy 229 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz baterią litowo-jonową o pojemności 77,4 kWh. Zasięg samochodu w tej wersji wynosi 545 km, a średnie zużycie energii 16 kWh/100 km (cykl mieszany WLTP).

Mocniejszy układ napędowy także bazuje na w/w baterii 77,4 kWh, ale ma już napęd na wszystkie koła i 325 KM mocy maksymalnej oraz 605 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg samochodu w tej wersji wynosi 519 km, a średnie zużycie energii 16,9 kWh/100 km (cykl mieszany WLTP).

Samochód jest wyposażony w ładowarkę pokładową AC o mocy 11 kW, a maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) to 350 kW. Co istotne, Ioniq 6 wykorzystuje architekturę 800V, znaną choćby z Porsche Taycana.

hyundai ioniq 6
Fot. Hyundai

Nowy Ioniq 6. Opcje, kolory, dodatkowe wyposażenie

Możliwości dodatkowych opcji elektrycznego Hyundaia są mocno ograniczone. Wynika to z filozofii marki, ale także z bardzo bogatego wyposażenia standardowego. Jedynym dostępnym obecnie pakietem jest Pakiet Tech, który zawiera jedynie cyfrowe lusterka boczne (8 000 zł.

Ioniq 6 jest dostępny w Polsce w dziesięciu konfiguracjach kolorystycznych. Hyundai Ioniq 6 kolory lakieru to:

  • metaliczny Ultimate Red – bez dopłaty;
  • metaliczne: Curated Silver, Nocturne Gray – 2 900 zł;
  • perłowe: Abyss Black, Transmission Blue, Digital Green, Serenity White, Biophilic Blue – 2 900 zł;
  • matowe: Nocturne Gray, Gravity Gold – 4 500 zł.

Samochód nie jest obecnie dostępny w wersjach dwukolorowych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai Ioniq 5 2024. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

hyundai ioniq 6 wnętrze
Fot. Hyundai

Hyundai Ioniq 6 – ceny

Ceny Ioniqa 6 w Polsce rozpoczynają się od 236 900 zł. To promocyjna oferta modelu, o 40 tysięcy złotych niższa niż cena podstawowa. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:

  • Uniq 77 kWh 229 KM 2WD – od 236 900 zł;
  • Uniq 77 kWh 325 KM 4WD – od 256 900 zł.