hyundai ioniq 6

Hyundai Ioniq 6 2025. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co oferuje i ile kosztuje Hyundai Ioniq 6 w 2025 roku w Polsce? Omawiamy wyposażenie, silniki, opcje oraz ceny wyróżniającego się designem samochodu.

Historia modelu Ioniq 6 rozpoczęła się latem 2022 roku, kiedy to został oficjalnie zaprezentowany po kilku latach testów i zapowiedzi. Ze względu na różne komplikacje, jego debiut rynkowy przesunął się na wiosnę 2023 roku. Od tego czasu samochód nie przeszedł żadnych istotnych aktualizacji, jednak już w swojej pierwotnej formie oferował wiele przekonujących argumentów.

Dane techniczne, wymiary nadwozia

Hyundai Ioniq 6 to wyjątkowy przykład nowoczesnej limuzyny elektrycznej, która przyciąga uwagę nie tylko swoim designem, ale także zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Choć obecnie rynek zdominowany jest przez SUV-y, producenci wciąż dostrzegają potencjał w klasycznych limuzynach. Hyundai podjął odważną decyzję, wprowadzając na rynek elektryczny model segmentu D. Samochód ma 4 885 mm długości, 1 880 mm szerokości, 1 495 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 950 mm.

Ioniq 6 wyróżnia się wyjątkowo aerodynamiczną sylwetką, osiągając współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie zaledwie 0,21. Podobnie jak w przypadku modelu Ioniq 5, limuzyna jest większa niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, plasując się w segmencie D wraz z takimi konkurentami jak BYD Seal czy BMW i4.

Pojemność tylnego bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 401 litry, a jego uzupełnieniem jest dodatkowy przedni bagażnik (tzw. frunk), który pomieści dodatkowe 45 litrów (14,5 w wersji AWD). Przestrzeń bagażowa nie jest wiec najmocniejszym punktem modelu. Hyundai potraktował design kosztem funkcjonalności. Opadająca linia dachu znacząco wpływa nie tylko na przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń, ale także na bagażnik. Dostęp do niego jest ograniczony przez niewielką klapę, a nieregularne kształty i mała wysokość utrudniają przewożenie większych przedmiotów.

Koreański producent zapewnia 5 lat gwarancji na samochód bez limitu kilometrów. Jest też 8 lat lub 160 tys. km gwarancji na akumulator.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hybrydowy Hyundai Santa Fe (HEV) 2025. Ceny, wymiary, silniki, bagażnik. Co można kupić?

Hyundai Ioniq 6 2025 – wersje wyposażenia

Obecna oferta Ioniqa 6 w Polsce to trzy standardowe wersje wyposażenia (Dynamiq, Techniq, Uniq) oraz specjalna wersja Black Edition.

Bazowa wersja wyposażenia Dynamiq oferuje już naprawdę sporo. Standardem są bowiem podgrzewane przednie fotele i kierownica, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa czy bezkluczykowy dostęp. W kwestii multimediów bazą jest 12,3″ dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay, a także 12,3″ cyfrowe zegary i wskaźniki. W pakiecie systemów wspomagających kierowcę znajdziecie m.in. inteligentny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania czy kamerę cofania z liniami. Standardem dla tej wersji są 18-calowe felgi aluminiowe oraz tapicerka materiałowa.

Środkowa wersja Techniq oferuje dodatkowo m.in. przyciemniane tylne szyby, reflektory matrycowe LED, pompę ciepła, ładowarkę indukcyjną do smartfonów czy automatycznie wysuwane klamki zewnętrzne. Są też elektrycznie sterowane przednie fotele, podgrzewane tylne fotele czy oświetlenie ambientowe. W zakresie systemów bezpieczeństwa od tej wersji standardem jest asystent monitorowania martwego pola, asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym czy asystent unikania kolizji czołowych z funkcją junction turning i crossing.

Najlepiej wyposażony Ioniq 6 to wersja Uniq. Znajdziecie w niej 20-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę skórzaną (czarna albo jasnoszara), wentylowane fotele przednie, wyświetlacz head-up czy system kamer 360 stopni. Jest też system premium audio Bose oraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa – m.in. asystent zdalnego parkowania czy asystent unikania kolizji parkingowych z tyłu, czołowych i bocznych.

Wersja specjalna Black Edition – jak sama nazwa wskazuje – skupia się na dodatkach w czarnym kolorze. To m.in. listwy progowe, felgi czy tapicerka skórzano-materiałowa. Pod względem wyposażenie odpowiada ona jednak Uniq.

hyundai ioniq 6
Fot. Hyundai

Silniki, układy napędowe

Hyundai Ioniq 6 w Polsce jest dostępny do skonfigurowania z trzema układami napędowymi. We wszystkich przypadkach to silnik synchroniczny z magnesami trwałymi.

Podstawą jest napęd na dwa koła o mocy 151 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bateria w tym wariancie ma 53 kWh, co pozwala na zasięg do 429 km w cyklu mieszanym WLTP (średnie zużycie energii to 13,9 kWh/100 km).

Środkową opcją jest napęd na dwa koła o mocy 229 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz baterią litowo-jonową o pojemności 77,4 kWh. Zasięg samochodu w tym wariancie wynosi 545-615 km (zależnie od wersji wyposażenia), a średnie zużycie energii 14,3-16 kWh/100 km (cykl mieszany WLTP).

Najmocniejszy układ napędowy także bazuje na w/w baterii 77,4 kWh, ale ma już napęd na wszystkie koła i 325 KM mocy maksymalnej oraz 605 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg samochodu w tej wersji wynosi 519-583 km (zależnie od wersji wyposażenia), a średnie zużycie energii 15,1-16,9 kWh/100 km (cykl mieszany WLTP).

Spor różnice w zasięgu wynikają z różnych wersji wyposażenia – przypominamy, że samochód można mieć zarówno z 18″, jak i 20″ kołami, a do tego dochodzi jeszcze kwestia dodatkowego wyposażenia.

Samochód jest wyposażony w ładowarkę pokładową AC o mocy 11 kW, a maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) to 350 kW. Co istotne, Ioniq 6 wykorzystuje architekturę 800V, znaną choćby z Porsche Taycana.

hyundai ioniq 6
Fot. Hyundai

Nowy Ioniq 6. Opcje, kolory, dodatkowe wyposażenie

Możliwości dodatkowych opcji elektrycznego Hyundaia są mocno ograniczone. Wynika to z filozofii marki, ale także z bardzo bogatego wyposażenia standardowego. Jedynymi dostępnymi obecnie pakietami są:

  • Pakiet Comfort (7 000 zł, dla Dynamiq). Zawiera sterowany elektryczni fotel kierowcy, pompę ciepła oraz ładowarkę bezprzewodową do smartfonów;
  • Pakiet Tech (8 000 zł, dla Techniq). Zawiera m.in. system kamer 360 stopni, system premium audio Bose, asystenta unikania kolizji parkingowych czy asystenta zdalnego parkowania;
  • Pakiet Tech (8 000 zł, dla Uniq), który zawiera cyfrowe lusterka boczne.

Ioniq 6 jest dostępny w Polsce w dziesięciu konfiguracjach kolorystycznych. Hyundai Ioniq 6 kolory lakieru to:

  • metaliczny Ultimate Red – bez dopłaty;
  • metaliczne: Curated Silver, Nocturne Gray – 2 900 zł;
  • perłowe: Abyss Black, Transmission Blue, Digital Green, Serenity White, Biophilic Blue – 2 900 zł;
  • matowe: Nocturne Gray, Gravity Gold – 4 500 zł.

Samochód nie jest obecnie dostępny w wersjach dwukolorowych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai Ioniq 5 2024. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

hyundai ioniq 6 wnętrze
Fot. Hyundai

Hyundai Ioniq 6 – ceny

Ceny Ioniqa 6 w Polsce rozpoczynają się od 174 900 zł. Samochód dostępny jest w promocyjnej ofercie, a ceny spadły względem zeszłego roku co najmniej o kilka tysięcy złotych. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:

  • 53 kWh 151 KM 2WD – Dynamiq od 174 900 zł, Techniq od 189 900 zł;
  • 77 kWh 229 KM 2WD – Techniq od 214 900 zł, Uniq od 229 900 zł, Black Edition od 232 900 zł;
  • 77 kWh 325 KM 4WD – Uniq od 249 900 zł, Black Edition od 252 900 zł.

Samochód we wszystkich wersjach jest dostępny w ramach programu NaszEauto, dzięki któremu można obniżyć jego cenę o 40 tysięcy złotych.