
Kia EV6 2023. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Kia EV6 2023 to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce. Model ma 4 680 mm długości (4 695 mm w GT-Line i GT), 1 880 mm szerokości (1 890 mm w GT-Line i GT), 1 550 mm wysokości (1 545 mm w GT), a rozstaw osi wynosi 2 900 mm. Pojemność bagażnika przy rozłożonej tylnej kanapie wynosi 520 litrów w standardowej wersji, a 480 litrów w GT.
Samochód można ładować prądem stałym (DC) o mocy aż do 350 kW oraz prądem przemiennym (AC) o mocy do 11 kW. Kia ma bowiem wbudowany system „multi charging” obsługujący napięcie 400 i 800V. Akumulator objęty jest 7-letnią gwarancją z limitem 150 tysięcy kilometrów. Producent gwarantuje co najmniej 70% pojemności baterii na koniec okresu gwarancyjnego.
Samochód dostępny jest aż w dziesięciu wersjach kolorystycznych. To Aurora Black Pearl, Gravity Blue, Steel Gray, Snow White Pearl, Deep Forest Green, Runway Red, Glacier, Yacht Blue, Interstellar Grey oraz Moon Scape Matte. Ten ostatni jest dostępny tylko dla wersji GT i GT-Line i kosztuje 7 000 zł. Lakiery metalizowane kosztują natomiast 3 000 zł, ale są dostępne bez dopłaty w GT-Line i GT.
Kia EV6 2023 – silniki
Kia EV6 jest dostępny w Polsce w czterech wersjach układu napędowego. Marka daje możliwości napędu zarówno na przód, jak i na wszystkie koła. Z napędem FWD klienci mają do wyboru dwa warianty – o mocy 170 KM i 350 Nm z baterią litowo-jonową o pojemności użytkowej 58 kWh albo o mocy 229 KM i 350 Nm z baterią litowo-jonową o pojemności 77,4 kWh.
EV6 w Polsce jest także dostępna w dwóch wersjach z napędem na wszystkie koła. Pierwsza możliwość daje klientom do dyspozycji 325 KM mocy maksymalnej, 605 Nm i baterię o pojemności 77.4 kWh. Szczytem oferty jest jednak specjalna EV6 GT, która wyróżnia się designem, wymiarami, ale także osiągami. Oferuje bowiem aż 585 KM mocy maksymalnej i 740 Nm także z baterią 77 kWh.
Bateria 58 kWh w EV6 o mocy 170 KM pozwala na pokonanie do 394 km w trybie mieszanym, podczas gdy bateria 77.4 kWh w EV6 Plus 229 KM oferuje największy zasięg spośród wszystkich wersji – do 528 km. GT-Line 325 KM zapewnia do 506 km w trybie mieszanym, a EV6 GT do 484 KM. Zasięg oczywiście zależy także od rozmiaru opon – w wersjach Plus i GT-Line do wyboru są 19″ i 20″.
W każdej konfiguracji moc jest przekazywana przez skrzynię redukcyjną o stałym przełożeniu. Średnie zużycie energii w cyklu mieszanym według WLTP wynosi 16.6 kWh/100 km dla EV6, 16.5-17.2 kWh/100 KM dla EV6 Plus, 17.2-18 kWh/100 km dla GT-Line i 20.6 kWh/100 km dla EV6 GT.

Kia EV6 – wersje wyposażenia
EV6 w Polsce jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia,. To EV6, EV6 Plus, EV6 GT-Line i EV6 GT.
Bazowa wersja EV6 oferuje już naprawdę bogate wyposażenie. W standardzie znajdziemy bowiem kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i tyłu, automatyczną, dwustrefową klimatyzację czy aktywny tempomat z funkcją uczenia maszynowego. Wśród asystentów kierowcy są zresztą także asystent jazdy po autostradzie, system autonomicznego hamowania czy rozpoznawanie znaków drogowych. W kwestii multimediów już w standardzie znajdziemy zestaw dwóch 12.3-calowych ekranów cyfrowych – dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego oraz zegarów i wskaźników. Standardem są też już 19-calowe felgi aluminiowe oraz 7-letni plan darmowych usług cyfrowych Kia Live. Warto wskazać jednak, że Kia daje tylko rok darmowych aktualizacji OTA.
W wersji EV6 Plus znajdziemy dodatkowo m.in. podgrzewaną kierownicę oraz przednie fotele, ładowarkę indukcyjną do smartfonów, przyciemniane szyby z tyłu czy szyby przednie ze specjalną funkcją ograniczającą nagrzewanie się wnętrza. Jest też zwiększony pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa o monitorowania martwego pola, automatyczną zmianę kierunku jazdy czy monitorowanie ruchu podczas cofania z funkcją zatrzymania. W tej wersji samochód bazowo wyposażono w 20-calowe felgi aluminiowe (wersja 58 kWh nadal 19″). Od tej wersji jest dostępna już także technologia V2D. Pozwala ona na zasilanie z samochodu innych pojazdów albo urządzeń (np. czajnika).
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Lexus RZ 2023. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Bardziej sportowy design w wersjach oznaczonych GT
Najlepiej wyposażona w standardzie EV6, a więc wersja GT-Line, jest już świetnie wyposażona. Ma bowiem inteligentne reflektory adaptacyjne, przednie i tylne kierunkowskazy LED typu sekwencyjnego czy podgrzewaną tylną kanapę i wentylowane przednie fotele. W kwestii multimediów nowością jest wyświetlacz head-up, a także zestaw audio premium Meridian z 14 głośnikami. Wersja ta posiada oczywiście usportowiony design poprzez m.in. sportową stylistykę zderzaków, inne wymiary czy listwy progowe lakierowane częściowo w kolorze nadwozia.
GT to natomiast specjalna, sportowa wersja samochodu elektrycznego. Ma sportowe fotele kubełkowe, aluminiowe nakładki na pedały, powiększone tarcze hamulcowe, wiele elementów stylistycznych i przeszycia tapicerki w kolorze neonowo-zielonym. Tarcze hamulcowe także przygotowano w tym kolorze. Jest też elektronicznie sterowane zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i dyfuzor tylnego zderzaka. Standardem są 21-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport 4S.

Co za dodatkową opłatą?
Elektryczna Kia EV6 2023 większość wyposażenia zawiera w poszczególnych pakietach, ale jest też kilka rzeczy dostępnych jedynie opcjonalnie. Przede wszystkim to pompa ciepła (4 500 zł) dostępna dla EV6 Plus i GT-Line, a także zestaw audio Meridian dostępny za 4 000 zł dla EV6 Plus. Elektrycznie sterowany szklany dach jest dostępny dla EV6 Plus, GT-Line i GT w cenie 6 000 zł.
Jeśli chodzi o pakiety doposażające, wyglądają one następująco:
- Pakiet Outdoor (5 200 zł, tylko EV6) – m.in. podgrzewana kierownica i fotele, technologia V2D, monitorowania martwego pola czy monitorowanie ruchu podczas cofania z funkcją zatrzymania;
- Pakiet Komfort (5 000 zł, tylko EV6 Plus) – m.in. podgrzewana tylna kanapa, wentylowane przednie fotele, elektryczna pokrywa bagażnika;
- Pakiet Widoczność (7 000 zł, tylko EV6 Plus) – inteligentne reflektory adaptacyjne, sekwencyjne kierunkowskazy LED, wyświetlacz head-up;
- Pakiet Technologiczny (4 500 zł, EV6 Plus i GT-Line) – m.in. system zdalnego parkowania z funkcjami parkowania prostopadłego i wjazdu/wyjazdu z miejsca parkingowego, asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer
bocznych na wyświetlaczu centralnym czy kamera 360 stopni; - Pakiet Technologiczny Plus (2 000 zł, EV6 Plus i GT-line) – asystent jazdy po autostradzie rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, funkcja unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi, system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów.
Poza tym Kia oferuje dla wszystkich wersji także dwa systemy zabezpieczenia – oba w cenie 1 457 zł. Pierwszy to Omega Car Guard 24 chroniący samochód przed nieautoryzowanym przechwyceniem sygnału z kluczyka, a drugi to EMG QX-IMMO – zaawansowany immobilizer polskiej produkcji. W obu przypadkach cena obejmuje także montaż.

Kia EV6 2023 – cennik
Cennik nowej Kii EV6 rozpoczyna się od 209 900 zł za standardową wersję z mniejszą baterią. Ceny egzemplarzy z większą baterią startują od 241 900 zł, a EV6 GT od 399 900 zł. Poniżej znajdziecie pełen cennik:
- 170 KM 58 kWh RWD. EV6 od 209 900 zł, EV6 Plus od 225 900 zł, EV6 GT-Line od 250 900 zł;
- 229 KM 77,4 kWh RWD. EV6 od 241 900 zł, EV6 Plus od 259 900 zł, EV6 GT-Line od 282 900 zł;
- 325 KM 77,4 kWh AWD. EV6 od 264 900 zł, EV6 Plus od 282 900 zł, EV6 GT-Line od 305 900 zł;
- 585 KM 77,4 kWh AWD. EV6 GT od 399 900 zł.
Skomentuj