kia niro phev

Kia Niro PHEV 2024. Ceny, wersje, napęd, bagażnik. Co warto wiedzieć?

Niro to najbardziej zelektryfikowany i wszechstronny model w ofercie Kii. Producent oferuje go w trzech wersjach - od klasycznej hybrydy, przez hybrydę plug-in, aż po wariant w pełni elektryczny. Model PHEV plasuje się pomiędzy tymi światami, łącząc zalety obu rozwiązań i oferując bardzo atrakcyjne, niskie koszty operacyjne. Samochody elektryczne udowodniły, że możliwe jest poruszanie się bez wykorzystania paliw kopalnych, a hybrydy stanowią obecnie pierwszy stopień w kierunku pełnej elektryfikacji.

Kia Niro zawsze była dla marki najbardziej uniwersalnym modelem elektrycznym. Pierwsza generacja, zaprezentowana w 2016 roku, została bardzo dobrze przyjęta przez klientów. Druga generacja, wprowadzona na rynek w 2022 roku, przyniosła znacznie nowocześniejszy design oraz ulepszone parametry techniczne i technologiczne.

Hybrydy plug-in sprawdzają się szczególnie dobrze w sytuacjach, gdy nie mamy możliwości zainstalowania domowej ładowarki. Zasięg elektryczny Niro PHEV jest w zupełności wystarczający do codziennego użytku, biorąc pod uwagę, że średni europejski dystans dzienny to 48 kilometrów. Hybryda plug-in jest doskonałym rozwiązaniem pośrednim dla tych kierowców, którzy nie są jeszcze gotowi na całkowite porzucenie silnika benzynowego.

Moc ładowania na poziomie 2,9 kW przy prądzie zmiennym pozwala na pełne naładowanie baterii w czasie krótszym niż 3 godziny, przy czym warto zaznaczyć, że samochód nie posiada możliwości szybkiego ładowania. Jest to idealne rozwiązanie pozwalające wykorzystać godziny z najbardziej korzystnymi stawkami w taryfie energetycznej.

Ceny i wyposażenie nowej Kii Niro PHEV

Jednym z kluczowych czynników sukcesu modelu Niro zawsze był świetny stosunek jakości do ceny. Kia, zgodnie ze swoją filozofią, oferuje bardzo konkurencyjne ceny przy bogatym wyposażeniu. Dzięki temu marka odnosi sukcesy we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Niro, wraz z modelami Sportage i XCeed, jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki.

Gama Niro PHEV składa się z trzech poziomów wyposażenia: M, L oraz Business Line. Główne różnice między nimi dotyczą wyposażenia podstawowego, przy czym warto podkreślić, że już bazowa wersja oferuje bogaty pakiet technologiczny. Ceny KIA Niro PHEV wahają się od 165 100 zł za bazową wersję M, przez co najmniej 175 800 zł za L aż do minimum 185 800 zł za Business Line.

Już w bazowej wersji M znajdziecie choćby tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania czy 10,25-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. W wersji L standardem są już przednie czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie czy kierownica, aktywny tempomat czy czy system podgrzewania wnętrza i baterii. W najlepiej wyposażonej Business Line w standardzie znajdziecie wyświetlacz head-up, 10,25-calowe cyfrowe zegary i wskaźniki, indukcyjną ładowarkę do smartfonów (15W) czy elektryczną regulację fotela kierowcy.

Producent oferuje również dyskretny program personalizacji z interesującymi i rozsądnie wycenionymi opcjami dodatkowymi. Wszystkie wersje wyposażenia zapewniają wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa, co jest charakterystyczne dla marki KIA.

kia niro phev
Fot. Kia
kia niro phev
Fot. Kia

Silnik i osiągi – połączenie mocy i efektywności

Jako hybryda plug-in, Niro PHEV oferuje szereg korzyści w porównaniu z wersją hybrydową. Pod maską znajduje się czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra i mocy 105 koni mechanicznych, współpracujący z silnikiem elektrycznym zamontowanym na przedniej osi.

Łączna moc układu wynosi 171 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to 265 Nm. Te parametry przekładają się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy i prędkość maksymalną 161 km/h. Część elektryczna jest zasilana baterią litowo-jonową o pojemności brutto 11,1 kWh, co pozwala na osiągnięcie zużycia paliwa na poziomie 0,9 litra na 100 kilometrów. Co istotne, samochód nie posiada możliwości szybkiego ładowania.

System hybrydowy został zoptymalizowany pod kątem maksymalnej efektywności i płynności działania. W trybie elektrycznym samochód może przejechać do 65 kilometrów (według cyklu mieszanego WLTP, w cyklu miejskim do 84 km), co w zupełności wystarcza na codzienne dojazdy do pracy czy zakupy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Używana Kia e-Soul – opinie, wady, zalety. Uwaga na problematyczną baterię

Wymiary i przestrzeń – praktyczny crossover segmentu C

Kia Niro PHEV należy do popularnego segmentu C-SUV, konkurując z takimi modelami jak Cupra Formentor czy Renault Arkana. Jednak jego głównymi rywalami, ze względu na podobną ofertę mechaniczną i zbliżone wymiary, są Hyundai Kona i Toyota C-HR.

Wymiary Niro PHEV są idealne zarówno do jazdy miejskiej, jak i pozamiejskiej. Samochód mierzy 4,42 metra długości, 1,82 metra szerokości (bez lusterek) i 1,54 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,72 metra, a masa własna to 1594 kilogramy. Port ładowania został umieszczony w lewym przednim błotniku, co zapewnia łatwy dostęp i nie wymaga skomplikowanych instalacji domowych.

KIA zadbała o praktyczność użytkowania, projektując nadwozie w sposób przemyślany i ergonomiczny. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia dobrą widoczność, a proporcje nadwozia ułatwiają manewrowanie w ciasnych przestrzeniach miejskich.

Wnętrze – komfort i technologia w standardzie

Druga generacja Niro przyniosła znaczące zmiany we wnętrzu. Prezentacja została całkowicie zmieniona, poprawiając się pod każdym względem – od wykorzystanych materiałów po oferowaną technologię. Kabina Niro PHEV to przyjemne miejsce, komfortowe i wyrafinowane, w dużej mierze dzięki szerokiemu zasięgowi elektrycznemu. Należy jednak zaznaczyć, że w celu utrzymania kontrolowanych cen, ilość plastiku we wnętrzu jest znacząca.

Na desce rozdzielczej w najwyższej wersji wyposażenia znajdują się dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala każdy – jeden służący jako zestaw wskaźników, drugi jako system multimedialny. Choć możliwości personalizacji są ograniczone, system wyróżnia się prostotą obsługi i szybkim czasem nauki. We wnętrzu znajdziemy wiele schowków na różnego rodzaju przedmioty, a fotele zapewniają wysoki poziom komfortu.

Tylna kanapa oferuje łatwy dostęp i przestronne wymiary. Pasażerowie o wzroście do 1,85 metra mogą podróżować komfortowo. Jest wystarczająco dużo miejsca na nogi, choć środkowe miejsce jest mniej wygodne ze względu na tunel transmisyjny. Boczne miejsca wyposażono w mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych. Co ważne, trzy osoby dorosłe mogą wygodnie podróżować nawet na długich dystansach.

kia niro phev wnętrze
Fot. Kia
kia niro phev bagażnik
Fot. Kia

Bagażnik – kompromis między przestrzenią a technologią

Jedną z niedogodności hybryd plug-in, szczególnie w segmentach średnich i małych, jest zmniejszona pojemność bagażnika w porównaniu z innymi wariantami napędowymi. Wynika to z konieczności zmieszczenia zarówno układu spalinowego, jak i elektrycznego. W przypadku Niro PHEV oznacza to utratę prawie 150 litrów w porównaniu z wersją w pełni elektryczną.

Bagażnik oferuje jednak dobrze wykorzystaną przestrzeń z szerokim otworem załadunkowym i odpowiednią wysokością. Minimalna pojemność bagażnika Kii Niro PHEV wynosi 348 litrów, którą można zwiększyć do 1342 litrów po złożeniu tylnej kanapy. W przeciwieństwie do niektórych modeli elektrycznych czy hybryd plug-in, Niro PHEV nie posiada dodatkowego bagażnika pod przednią maską, gdyż przestrzeń ta jest całkowicie zajęta przez silnik spalinowy.

Podsumowując, bagażnik, mimo mniejszej pojemności, pozostaje funkcjonalny i wystarczający do codziennego użytku. Jego regularne kształty i płaska podłoga ułatwiają załadunek większych przedmiotów, a system składania tylnej kanapy działa sprawnie i intuicyjnie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kia EV3 2024. Wersje, silniki, zasięg, ceny. Co można kupić?

Kia Niro PHEV 2024. To udane połączenie dwóch światów

Niro zawsze był jednym z najlepiej sprzedających się modeli Kii, głównie ze względu na przystępną cenę i bardzo zrównoważone właściwości jezdne. Druga generacja, w tym wariant PHEV, prezentuje się lepiej niż kiedykolwiek, zarówno pod względem estetycznym, jak i technologicznym. Przestronne wnętrze i bogate wyposażenie to dodatkowe atuty tego modelu.

Układ napędowy skutecznie wykorzystuje zalety napędu spalinowego i elektrycznego, pod warunkiem odpowiedniego wykorzystania możliwości ładowania. Cena pozostaje konkurencyjna, choć zmniejszona pojemność bagażnika może być pewnym mankamentem. Dla osób poszukujących większego SUV-a, alternatywą może być model Sportage PHEV.

Ten model szczególnie dobrze sprawdzi się w przypadku kierowców, którzy często podróżują na krótkich dystansach i mają możliwość regularnego ładowania, ale jednocześnie potrzebują większego zasięgu na dłuższe trasy. Kia Niro w wersji hybrydowej plug-in to przemyślana propozycja dla osób szukających uniwersalnego, ekologicznego samochodu.