Kia Sportage czy Hyundai Tucson? Porównujemy popularne hybrydy – wyposażenie, silniki, ceny

SUV-y cieszą się niesłabnącą popularnością niezależnie od rozmiaru samochodu. Wśród wielu dostępnych na rynku modeli są także dwaj przedstawiciele koreańskich producentów – Hyundai Tucson oraz Kia Sportage. Dziś sprawdzimy, co mają do zaoferowania oba azjatyckie samochody.

Obie marki są częścią jednego koncernu, więc siłą rzeczy zarówno Tucson jak i Sportage w pewnych elementach są do siebie bardzo podobne, a momentami wręcz identyczne. Jest jednak kilka kwestii, które znacząco odróżniają od siebie oba modele. Pod względem wymiarów jednak Kia i Hyundai są do siebie bardzo zbliżone.

Sportage ma 4 515 mm długości, 1 865 mm szerokości i 1 645 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2 680 mm. Długość Hyundaia Tucson natomiast to 4 510 mm, szerokość to 1 865 mm, zaś wysokość 1650 mm. Rozstaw osi jest identyczny jak w przypadku Kii – 2 680 mm.

Tak więc oba samochody są praktycznie identyczne pod względem rozmiarów i oferują równie przestronne wnętrza, które powinny zapewnić wygodę podróżnych zarówno na dłuższych, jak i krótszych trasach. Co ciekawe jednak w przypadku pojemności bagażnika pojawiają się większe różnice. Kia oferuje 587 litrów, które wzrastają do 1 776 po złożeniu tylnych siedzeń, w Hyundaiu dostaniemy natomiast 616 lub 1795 litrów. Przyrost co prawda nie jest znaczący, ale mimo wszystko załadowanie gabarytowych ładunków powinno być nieco łatwiejsze w przypadku Tucsona.

Kia Sportage
fot. Kia

Sportage kontra Tucson – napęd hybrydowy

Układ hybrydowy w obu samochodach jest bardzo podobny. Za główne źródło napędu odpowiada ten sam silnik spalinowy – czterocylindrowa, turbodoładowana jednostką o pojemności 1.6 litra. Dodatkowo obie hybrydy połączone są z taką samą baterię o pojemności 1,49 kWh. Silnik benzynowy w obu przypadkach rozwija taką samą moc – 160 KM, oraz taki sam moment obrotowy – 265 Nm.

Niewielkie różnie pojawiają się w przypadku ogólnej mocy układu hybrydowego. Hyundai Tucson jest odrobinę mocniejszy i bardziej elastyczny dysponując mocą 215 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 367 Nm. Kia natomiast generuje 210 KM oraz 350 Nm, jest więc o 5 koni słabsza i ma o 17 Nm mniej momentu obrotowego. To znajduje także odzwierciedlenie w osiągach. Hyundai przenosząc moc na przednie koła przyśpiesza od 0 do 100 km w 8,2s i jest o 0,2 s szybszy od Kii, natomiast w wersji z napędem na obie osie sprint do pierwszej setki zajmuje mu 8,5 s i pokonuje Sportage’a z taką samą różnicą.

Co ciekawe, Kia lepiej wypada pod względem średniego zużycia paliwa. Hybrydowy Sportage spala średnio 5,6 – 6 lub 6,2 – 6,6 l/100 km (kolejno dla napędu na przednią lub obie osie), podczas gdy dla Tucsona producent podaje wartości pomiędzy 5,6–6,1 lub 6,3–6,7. Prędkość maksymalna w obu samochodach wynosi 186 km/h.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai Kona Electric czy Volvo EX30 – porównanie. Silniki, wyposażenie, cena

Warianty wyposażenia Kii Sportage

Kię Sportage możemy w Polsce dostać w czterech wariantach wyposażenia. Bazową wersją jest opcja L, która już oferuje klientom bardzo wiele. W jej skład wchodzą m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, asystenta jazdy po autostradzie oraz utrzymania pasa ruchu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, przyciemniane tylne szyby, przednie i tylne światła w technologii LED, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 12,3 calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Apple CarPlay i Andriod Auto, trzy porty USB-C, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, system awaryjnego hamowania z funkcją wygrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, aktywny tempomat,

Drugim wariantem wyposażenia jest wersja Anniversary, przygotowana z okazji 30-lecia obecności Kii Sportage na rynku. W skład tego wariantu wchodzą m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka, większy ekran zegarów cyfrowych o przekątnej 12,3 zintegrowany z drugim ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego, tylna kanapa składana w proporcjach 40:20:40, wykończenia w kolorze tak metalicznym, czy też elektrycznie regulowane fotele przednie.

Kolejnym wariantem wyposażenia Kii jest wersja Bussines Line, w której otrzymujemy m.in. akustyczną przednią szybę, satynowe listy dolnej linii szyb, szklany dach sterowany elektrycznie, podgrzewane tylne siedzenia, deskę rozdzielczą wykończoną w wersji premium, lampki LED do czytania, ambientowe oświetlenie, skórzane wykończenie kierownicy, ładowarkę indukcyjna, nawiewy dla drugiego rzędu siedzeń, system kamer 360 stopni, zestaw audio przygotowany przez firmę Harman Kardon z 9 głośnikami oraz system zdalnego parkowania.

Najwyższym wariantem wyposażenia Kii Sporage jest natomiast GT Line. Jeśli zdecydujemy się na tę wersję to otrzymamy wówczas m.in. elektronicznie sterowane zawieszenie adaptacyjne, chromowane dolne listwy zderzaków, funkcja pamięci fotela kierowcy, tapicerkę zamszowo-skórzaną wykonaną z wegańskiej skóry, automatyczne zamykanie i otwieranie pokrywy bagażnika, a także system monitorowania martwego pola z opcją wyświetlania obrazu na ekranie centralnym.

Kia Sportage
fot. Kia

Hyundai Tucson wersje wyposażenia

Jeszcze większe możliwości personalizacji swoich samochodów zapewnia Hyundai. Koreańska marka w przypadku Tucsona oferuje aż 6 wariantów wyposażenia. W bazowej opcji Modern otrzymujemy 17-calowe felgi aluminiowe, tempomat, ekrany zegarów o przekątnej 4 cali, nawiewy powietrza w drugim rzędzie, automatyczną dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, asystenta unikania kolizji oraz utrzymywania pasa ruchu, podgrzewaną kierownice, oświetlenie kabiny w technologii LED, podgrzewane przednie fotele, tylną kanapę składaną w proporcji 40:20:40, fotel kierowcy z regulacją wysokości, aktualizacje bezprzewodowe, system informacyjno-rozrywkowy z ekranem o przekątnej 12,3 cala, obsługę Android Auto i Apple CarPlay oraz światła zewnętrzne w technologii LED.

W wyższym wariancie wyposażenia Smart dostajemy dodatkowo m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, asystenta monitorowania martwego pola oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym, fotele przednie z regulacją wysokości, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów czy tez atermiczną przednią szybę.Kolejny w kolejności jest wariant wyposażenia Executive, w którym przewidziano przedni grill wykończony w kolorze ciemnego chromu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, czarne listwy ozdobne, inteligentny tempomat, ekran kierowcy o przekątnej 12,3 cala, trzystrefową klimatyzację, asystenta unikania kolizji czołowych, skórzano-materiałową tapicerkę oraz elektrycznie sterowane przednie fotele.

Wariant numer 4 przewidziany przez Hyundaia to wersja Platinum, która zawiera wyświetlacz typu HUD, system wyświetlający widok martwego pola, system kamer 360 stopni, asystenta zdalnego parkowania, zestaw audio KRELL, reflektory matrycowe, laminowane przednie szyby, przyciemniane szyby przednie i boczne, 19-calowe felgi aluminiowe, srebrne osłony pod zderzakami. Najdroższą wersją wyposażenia Hyundaia Tucsona jest natomiast wariant 20th Anniversary przygotowany w związku z 20-leciem obecności samochodu na rynku. Znajdziemy w nim m.in. 19-calowe felgi aluminiowe w czarnym kolorze, skórzano-zamszową tapicerkę z zielonymi akcentami, a także panoramiczne okno dachowe sterowane elektrycznie.

Ostatnim z wariantów w jakim możemy otrzymać Hyundaia Tucsona jest natomiast N Line, który przeznaczony jest dla fanów sportowej jazdy. Otrzymujemy wraz z nim 19-calowe felgi aluminiowe N Line, tapicerka skórzano-zamszowa N Line, obszytą kierownicę, wykończenie grilla w kolorze ciemnego chromu z logiem N Line oraz metalowe nakładki na pedały.

Hyundai Tucson
fot. Hyundai

Hyundai Tucson czy Kia Sportage. Jakie kolory lakieru w ofercie?

Podobnie jak w przypadku opcji wyposażenia zarówno Hyundai, jak i Kia przygotowały wiele wariantów kolorystycznych dla swoich samochodów. Hyundaia Tucsona możemy dostać w sumie w 12 różnych kolorach, choć nie wszystkie dostępne są dla każdej wersji wyposażenia.

  • Engine Red – bez dopłaty (niedostępny dla Platinum Anniversary)
  • Atlas White – 1 3000 zł (dostępny tylko w wersjach Modern i Smart)
  • Shimmering Silver Metallic, Ecotronic Gray Pearl, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Cypress Green Pearl – 2 900 zł
  • Shadow Gray – 2 900 zł (dostępny tylko w wersji N Line)
  • Sailing Blue Pearl – 2 900 zł (niedostępny dla wersji Platinum Anniversary i N Line)
  • Ultimate Red Metallic– 2 900 zł (niedostępny dla wersji Platinum Anniversary)
  • Jupiter Orange Metallic– 2 900 zł (niedostępny dla wersji Platinum Anniversary i N Line)
  • Pine Green Matte 4 500 zł (dostępny tylko w wersji Platinum Anniversary)

Warto również dodać, że hyundaia Tucson można skonfigurować w wersji z czarnym dachem o ile zakupimy dodatkowo pakiet Design. Ten jednak dostępny jest tylko dla wersji Executive lub N Line.

Hyundai Tucson
fot. Hyundai

Kia pod względem kolorów lakieru również nie ustępuje Hyundaiowi i model Sportage możemy skonfigurować w 11 różnych kolorach.

  • Casa White – bez dopłaty (niedostępny dla GT-Line)
  • Deluxe White, Pearl Black, Penta Metal – 3 200zł
  • Infra Red, Lunar Silver, Blue Flame, Orange Fusion, Experience Green – 3 200zł (niedostępny dla Anniversary)
  • Yuka Steel Gray – 3 200zł (niedostępny dla Anniversary i GT Line)
  • Sparkling Silver– bez dopłaty (niedostępny dla Anniversary i GT Line)

Warto dodać, że nadwozia dwukolorowe są dostępne tylko w wersji GT Line. Wówczas nie płacimy za bazowy kolor, jednak wybór czarnego dachu będzie wiązał się z dopłatą w wysokości 3 300zł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowy Hyundai Nexo. Koreańczycy nie mają zamiaru przestać inwestować w wodór

Kia Sportage
fot. Kia

Wyposażenie dodatkowe

Hyundai przygotował także zestaw pakietów doposażających, jednak ich dostępność jest zależna od wcześniej wybranej wersji wyposażenia. Do bazowej wersji nie możemy dokupić żadnego pakietu, do Smart możemy dodać pakiet LED (3 500 zł), który zawiera przednie szyby atermiczne i laminowane, wykończenie grilla w kolorze ciemnego chromu oraz wykończenie wnętrza Premium. Do wersji Executive dostaniemy dwa pakiety: Design (4 500 zł), który zapewnia dwukolorowe nadwozie oraz 19-calowe felgi, a także Comfort (5 500 zł) z asystentem unikania kolizji podczas cofania systemem kamer 360 stopni, wyświetlaniem widoku martwego pola oraz zestawem audio KRELL.

Do wersji Platinum możemy dołożyć pakiet SUN (9 000 zł) z panoramicznym oknem dachowym oraz zawieszeniem adaptacyjnym, natomiast najwięcej opcji doposażenia posiada wersja N Line. Możemy zakupić do niej pakiet Design (6 500 zł), który oprócz dwukolorowego nadwozia dodaje matrycowe reflektory, pakiet Sun (8 500 zł), który ma dodawać panoramiczne okno dachowe i także matrycowe reflektory oraz pakiet Luxury (12 000 zł) w którym znajdziemy fotel przedni z pamięcią kierowcy, podgrzewane tylne fotele, wentylowane przednie fotele, wyświetlacz typu HUD, system kamer 360°, system wyświetlający widok z martwego pola oraz zestaw audio KRELL.

Kilka pakietów doposażających przygotowała także Kia. Do wersji L oraz Anniversary możemy dobrać pakiet Drive Wise (2 500zł), w którym dostaniemy system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach, aktywny tempomat oraz asystenta jazdy po autostradzie. Dla wersji Bussines Line oraz GT Line możemy dodać pakiet Premium (cena kolejno 5 000 zł lub 5 500 zależnie od wybranej wersji) w którym dostajemy funkcję pamięci fotela kierowcy, wentylowane przednie fotele i tapicerkę skórzaną w Bussines Line lub zamszowo skórzaną w GT Line.

Dodatkowo możemy także dokupić elektronicznie sterowane zawieszenie za 4000 zł oraz panoramiczny dach również za 4000 zł.

Kia Sportage
fot. Kia

Kia Sportage vs Hyundai Tucson – cena

W polskich salonach w 2025 ceny hybrydowej Kii Sportage rozpoczynają się od 165 900 zł, za które dostajemy samochód z napędem na jedną oś i bazowym wariantem wyposażenia. Ceny hybrydowego Hyundaia Tucson rozpoczynają się natomiast od 161 900 zł. Poniżej prezentujemy wam pełny cennik obu modeli:

  • Kia Sportage HEV L 2WD – 165 900 zł
  • Kia Sportage HEV Anniversary 2WD – 175 900 zł
  • Kia Sportage HEV Business Line 2WD – 182 900 zł
  • Kia Sportage HEV Business Line 2WD – 190 900 zł

W przypadku Kii wybór auta z napędem na wszystkie koła wiąże się z dodatkowym kosztem w wysokości 9 000 zł.

  • Hyundai Tucson HEV Modern 2WD – 161 900 zł
  • Hyundai Tucson HEV Smart 2WD – 173 900 zł
  • Hyundai Tucson HEV Executive 2WD 190 900 zł
  • Hyundai Tucson HEV Platinum 2WD 210 900 zł
  • Hyundai Tucson HEV 20th Anniversary 2WD 212 900 zł
  • Hyundai Tucson HEV N-Line 2WD 200 900 zł

W przypadku Hyundaia wybór samochodu z napędem na cztery koła wiąże się z dopłata w wysokości 14 000 zł, jednak należy pamiętać, że ten napęd nie jest dostępny w bazowej wersji Modern.

Co wybrać?

Jak można się spodziewać w przypadku samochodów produkowanych przez jeden koncern – będą one bardzo podobne. Co prawda można dostrzec drobne różnice pomiędzy Kią Sportage i Hyundaiem Tucsonem, jednak przede wszystkim są to drobnostki w wersjach wyposażenia, albo niewielkie różnice w cenie danych samochodów. Dlatego też o wyborze najbardziej będą decydowały indywidualne preferencje klientów oraz to komu bardziej podoba się Kia, a komu Hyundai. Ewentualnie, istotnym czynnikiem może być także gwarancja, która całkiem mocno się różni. Hyundai do każdego samochodu daje 5 lat gwarancji, ale bez limitu kilometrów, natomiast Kia zapewnia 7 lat ochrony, ewentualnie 150 000 km – zależnie od tego co nastąpi najpierw.