Mazda6e w Europie cena

Azjatycki bestseller wjeżdża do Europy. Ceny Mazda6e zaskakują!

Elegancka, przestronna i w pełni elektryczna - nowa Mazda6e wjeżdża do Europy z zasięgiem 552 km i ceną startową bliską 191 000 zł.

Znamy już cenę Mazda6e – nowego konkurenta Tesli Model 3

Mazda stoi przed koniecznością przyspieszenia w dziedzinie elektryfikacji, podobnie jak pozostałe japońskie koncerny motoryzacyjne. Choć firma z Hiroszimy poczyniła w ostatnich latach znaczące postępy, żaden z jej dotychczasowych samochodów elektrycznych nie zdobył serc klientów.

Teraz jednak sytuacja może się zmienić wraz z wprowadzeniem nowej limuzyny, która już odnosi sukcesy w Chinach. Fabryka musiała zwiększyć tempo produkcji, by zaspokoić rosnący popyt na rynku azjatyckim, co jest dobrym prognostykiem przed europejską premierą.

Model ma szansę stać się jednym z najbardziej eleganckich samochodów elektrycznych w Europie. Producent już teraz zapowiada, że będzie to przełomowy moment w historii marki, szczególnie w kontekście jej elektrycznej transformacji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV – test, opinie. Powrót Wankla w imię ekologii

Mazda6e – połączenie japońskiej elegancji z chińską technologią

Nowy model elektryczny zastąpi dotychczasową Mazdę 6, stając się największą limuzyną w ofercie marki. Jest to efekt współpracy japońskiego producenta z chińskim gigantem motoryzacyjnym Changan, który wnosi do projektu swoją technologię i rozwiązania mechaniczne.

Mazda odpowiada za design i całą otoczkę wizualną pojazdu, co widać w każdym detalu nadwozia. Charakterystyczny język projektowy marki został zachowany, choć zmodyfikowany pod kątem elektrycznej natury pojazdu.

To pierwsze tak znaczące partnerstwo Mazdy z chińskim producentem, które może otworzyć drogę do kolejnych wspólnych projektów. Współpraca ta pokazuje również nowy trend w branży motoryzacyjnej, gdzie tradycyjni producenci łączą siły z chińskimi firmami technologicznymi.

Imponujące wymiary i bogate wyposażenie

Mazda6e imponuje swoimi gabarytami – mierzy 4,92 metra długości, a jej rozstaw osi wynosi 2,98 metra. Te wymiary plasują ją w segmencie premium, gdzie będzie konkurować z takimi modelami jak BMW i5, Audi A6 e-tron, Mercedes EQE czy Tesla Model 3.

W ofercie znajdą się dwie wersje wyposażenia: Takumi i Takumi Plus. Zgodnie z filozofią marki, już podstawowa wersja będzie oferować bardzo bogaty pakiet wyposażenia, co ma być jednym z głównych argumentów sprzedażowych.

Producent szczególną uwagę zwrócił na jakość wykończenia i materiałów użytych we wnętrzu, co ma podkreślać premium’owy charakter modelu. Ma to być kluczowy element w walce o klienta z niemiecką konkurencją.

Nowoczesne wnętrze i zaawansowana technologia

Wnętrze Mazdy6e reprezentuje nowe podejście marki do projektowania kokpitu. Cyfrowe zegary o przekątnej 10,2 cala oraz system multimedialny z ekranem 14,6 cala dominują w przestrzeni kierowcy.

Samochód wyposażono w najnowocześniejsze systemy wspomagające jazdę, w tym rozbudowany pakiet asystentów kierowcy, a także w wyświetlacz head-up, tapicerkę skórzaną i panoramiczny dach. Jest to pierwsze tak zaawansowane technologicznie wnętrze w historii marki.

W przeciwieństwie do wcześniejszych modeli Mazdy, w 6e postawiono na minimalizm i integrację większości funkcji w centralnym ekranie dotykowym. Jest to spora zmiana w filozofii marki, która dotychczas stawiała na fizyczne przyciski.

Specyfikacja techniczna i ceny

Europejska wersja Mazdy6e będzie dostępna z napędem elektrycznym o mocy 204 koni mechanicznych. Bateria o pojemności 80 kWh zapewni zasięg do 552 kilometrów w cyklu WLTP, co jest konkurencyjnym wynikiem w tej klasie.

Na rynku niemieckim cena początkowa została ustalona na poziomie 45 000 euro (w przeliczeniu około 191 280 zł) przed uwzględnieniem dopłat i rabatów. Jest to rozsądna kwota, biorąc pod uwagę segment i wyposażenie, choć warto zauważyć znaczącą różnicę w porównaniu z ceną w Chinach.

Kwestia ceny może być kluczowym elementem sukcesu modelu w Europie, szczególnie że ta sama wersja w Chinach jest dostępna za równowartość około 85 012 zł. Różnica wynika głównie z kosztów transportu, certyfikacji i dostosowania do europejskich norm.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Mazda przełamuje bariery. Ich nowy elektryk zachwyci Europę?

Dostępność na rynku europejskim

Mazda potwierdziła, że jej nowa elektryczna limuzyna zadebiutuje w Europie wraz z nadejściem wiosny. Będzie to pierwsze wprowadzenie tego modelu na rynek zachodni, po udanym debiucie w Chinach.

W przeciwieństwie do rynku chińskiego, gdzie dostępna jest również wersja hybrydowa plug-in, europejscy klienci będą mogli wybierać tylko wariant w pełni elektryczny. Jest to strategiczna decyzja marki, która chce podkreślić swoje zaangażowanie w pełną elektryfikację.

Model pojawi się w salonach przed premierą nowej Mazdy CX-5, co pokazuje, jak ważnym elementem w strategii marki jest elektryfikacja. Mazda liczy, że model 6e stanie się przełomowym produktem w jej historii i otworzy nowy rozdział w rozwoju marki.