Mazda6e Mazda

Mazda przełamuje bariery. Ich nowy elektryk zachwyci Europę?

Mazda oficjalnie potwierdza: ich najnowszy elektryk trafi do Europy. 552 km zasięgu, luksusowe wykończenie i zachwycający design - poznaj nową Mazda6e.

Mazda potwierdza: jeden z najpiękniejszych samochodów elektrycznych trafi do Europy

Długo wyczekiwana informacja wreszcie została oficjalnie potwierdzona przez Mazdę. Elektryczny model Mazda6e zadebiutuje na europejskim rynku w najbliższych miesiącach, a jego premiera odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Brukseli.

W lipcu ubiegłego roku Mazda zaskoczyła świat prezentacją modelu EZ-6. Ten sedan, opracowany we współpracy z chińskim producentem Changan, od razu przyciągnął uwagę nie tylko w Chinach, ale na całym świecie. Zainteresowanie modelem było tak duże, że Changan musiał zwiększyć tempo produkcji, aby zaspokoić obecny i przewidywany popyt.

Europa zawsze pozytywnie odbierała produkty Mazdy, chociaż jej pierwszy samochód elektryczny, MX-30, nie osiągnął oczekiwanego sukcesu. Teraz producent wprowadza na europejski rynek produkt pierwotnie opracowany z myślą o rynku chińskim, co stanowi interesujący zwrot w strategii firmy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV – test, opinie. Powrót Wankla w imię ekologii

Imponujące wymiary i wykończenie nowej Mazdy

Model EZ-6 będzie sprzedawany w Europie pod nazwą Mazda6e. Samochód imponuje swoimi wymiarami – ma 4,92 metra długości, 1,89 metra szerokości i 1,48 metra wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,98 metra. Te parametry plasują go w górnej części segmentu D, oferując przestronne wnętrze dla pasażerów.

Pod elegancką karoserią kryje się platforma opracowana przez chińskiego partnera, która została nieznacznie zmodyfikowana na potrzeby europejskiego rynku. Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane zgodnie z japońską koncepcją „ma”, kładącą nacisk na prostotę i przestronność. Producent przewidział dwa poziomy wykończenia: Takumi i Takumi Plus.

We wszystkich wersjach wyposażeniowych znajdziemy wysokiej jakości materiały, w tym standardową skórzaną tapicerkę. Samochód oferuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,2 cala, centralny system multimedialny z ekranem 14,6 cala oraz zaawansowany wyświetlacz Head-Up Display. Wyposażenie obejmuje również kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa i asystentów jazdy, a także dziewięć poduszek powietrznych rozmieszczonych w kabinie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Elektryczna Mazda znika z USA. W Europie jeszcze żyje, choć sprzedaje się gorzej nawet od MX-5

Specyfikacja techniczna i zasięg nowego elektryka

W europejskiej ofercie znajdą się wyłącznie wersje elektryczne modelu EZ-6, w przeciwieństwie do rynku chińskiego, gdzie dostępna jest również popularna i stosunkowo tania wersja hybrydowa typu plug-in o zasięgu 1300 kilometrów. Najmocniejsza wersja Mazdy6e będzie wyposażona w akumulator o pojemności 68,8 kWh, zapewniający zasięg do 479 kilometrów w cyklu WLTP przy średnim zużyciu energii wynoszącym 16,6 kWh/100 km.

Pojedynczy silnik elektryczny napędzający tylną oś rozwija moc 258 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Dzięki możliwości ładwania prądem stałym o mocy 200 kW, akumulator można naładować od 10 do 80% w zaledwie 22 minuty, co przekłada się na zasięg 235 kilometrów po 15 minutach ładowania.

W wersji dalekobieżnej pojemność akumulatora zwiększono do 80 kWh, co przekłada się na zasięg 552 kilometrów w cyklu WLTP przy średnim zużyciu energii 16,5 kWh/100 km. Ta wersja również wykorzystuje pojedynczy silnik tylny o mocy 245 KM i momencie obrotowym 320 Nm, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8 sekund i osiągając prędkość maksymalną 175 km/h. Szacuje się, że ceny w Europie będą rozpoczynać się od 45-50 tysięcy euro (około 190-200 tysięcy zł), podczas gdy w Chinach model ten sprzedawany jest za równowartość około 90 000 zł.