
Mazda zawiera nowy sojusz. To największy producent baterii
Mazda łączy siły z CATL
Mazda pojawia się w niezliczonych nagłówkach z powodu swoich najnowszych zelektryfikowanych modeli. Marka ma jednak większe ambicje i nawiązała współpracę z największym na świecie producentem baterii, aby je zrealizować.
Japońska firma potrzebuje więcej samochodów elektrycznych w swojej gamie i zdecydowanie postawiła na rozwój pojazdów bezemisyjnych. W najnowszej fali wprowadzono najpierw Mazdę 6e, elektryczny sedan, a następnie zaprezentowano EZ-60, SUV-a, który będzie wyposażony zarówno w napęd elektryczny, jak i hybrydowy typu plug-in.
Duża część tych osiągnięć wynika ze współpracy z chińską firmą Changan, która pomaga Mazdzie zwiększyć gamę samochodów elektrycznych i obecność na rynku azjatyckim. Nie jest to jednak jedyne partnerstwo, o którym się dowiedzieliśmy. Właśnie dzięki bliskim relacjom z Changan i jego kierownictwem, Mazda podpisała teraz sojusz z CATL, największym producentem baterii do samochodów elektrycznych na świecie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Mazda zawiera partnerstwo z największym producentem baterii
CATL i Mazda będą wspólnie rozwijać nowe, zaawansowane samochody elektryczne
Głównym celem tej nowej wspólnej inicjatywy między Chinami a Japonią jest rozwój pojazdów elektrycznych nowej generacji dla Mazdy. Oprócz zaawansowanej technologii będą one zbudowane na rewolucyjnej platformie CIIC (Cell To Chassis) firmy CATL, która została oficjalnie zaprezentowana w zeszłym roku i jest całkowicie innowacyjna.
Platforma ta to system podwozia, który opiera swoją architekturę na dwóch sekcjach: górnej i dolnej części nadwozia. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie modułowych podsystemów i standardowych interfejsów. Ponieważ jest to elastyczna platforma pod względem adaptacji sprzętu i oprogramowania, każda marka będzie mogła wyposażyć ją we własne modele rozwojowe i dostosować do swoich wymagań.
Dzięki współpracy między CATL a Mazdą japońska firma ma nadzieję skrócić czas rozwoju przyszłej gamy samochodów elektrycznych, głównie z myślą o tak szybko zmieniającym się rynku, jakim są Chiny. Na podpisaniu umowy obecne było całe kierownictwo zaangażowanych firm (Mazda, Changan i CATL).
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Mazda6e w drodze do Europy. Ambitny elektryk rzuci wyzwanie Tesli Model 3?
Ambitne plany rozwoju i ekspansji Mazdy
Po podpisaniu umowy dyrektorzy wszystkich firm potwierdzili, że dzięki temu partnerstwu mają nadzieję rozszerzyć współpracę w zakresie rozwoju nowych technologii pojazdów elektrycznych następnej generacji. Głównym celem jest wprowadzenie większej liczby samochodów elektrycznych do oferty i rozwinięcie segmentu pojazdów bezemisyjnych, które będą spełniać standardy bezpieczeństwa, wydajności i niezawodności na wszystkich rynkach międzynarodowych.
Obecnie Mazda znacząco rozwija się w Chinach i dąży do podobnego wzrostu w Europie. Na najbliższe lata firma zobowiązała się zainwestować 1,37 miliarda dolarów, aby podwoić produkcję swojej gamy i osiągnąć 300 000 rejestracji rocznie do 2027 roku. Z tej całkowitej liczby 90% będą stanowić pojazdy hybrydowe typu plug-in lub w pełni elektryczne.
Oprócz już wspomnianych modeli Mazda 6e i EZ-60, firma planuje wprowadzić dwa dodatkowe modele elektryczne w Chinach do 2027 roku. Mogą one być opracowane we współpracy z CATL i, podobnie jak w przypadku elektrycznego sedana, ostatecznie trafić do Europy zaledwie kilka miesięcy później.