toyota corolla

Ile kosztuje najtańsza hybrydowa Toyota Corolla? Cena 2024

Toyota Corolla Hybrid jest obecnie jedną z najpopularniejszych opcji wśród kompaktowych hatchbacków. Ile pieniędzy trzeba za nią zapłacić i co oferuje w 2024 roku?

Toyota od lat jest w ścisłej czołówce sprzedaży samochodów w Polsce. Japońska marka to jeden z pionierów w dziedzinie elektryfikacji i wciąż rozwija technologię hybrydową. Corolla Hybrid to dobry pomysł na auto hybrydowe dzięki uznanej pozycji na rynku i sprawdzonej technologii hybrydowej.

Cena hybrydowej Toyoty Corolli

niebieska Toyota Corolla
fot. Toyota

Obecnie Corolla od wielu miesięcy jest najlepiej sprzedającym się nowym samochodem osobowym w Polsce. Jest kilka powodów tego sukcesu, ale przede wszystkim wyróżnia się stosunkiem jakości do ceny. Toyota oferuje wiele za rozsądną cenę. Jeśli dodamy do tego niskie zużycie paliwa systemu hybrydowego, normalne jest, że to prawdziwy bestseller – zwłaszcza wśród klientów flotowych.

Obecna cena startowa hybrydowej Toyoty Corolli w Polsce wynosi 117 100 zł. W tej wersji samochód ma 140 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 142 Nm. Bazową hybrydową Corollę wyposażono w silnik elektryczny i baterię litowo-jonową. Zasięg w trybie EV jest niewielki, ale dzięki hybrydowemu napędowi zużycie paliwa jest bardzo niskie – od 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym według normy WLTP. To cena najtańszej wersji sedan – najtańszy hatchback kosztuje od 125 000 zł, a kombi (Touring Sports Kombi) od 129 000 zł.

Do wyboru jest też mocniejszy wariant o mocy 196 KM, który ma silnik benzynowy 2.0 l, wspomagany przez mocniejszy silnik elektryczny. Ta wersja jest już jednak droższa – jej cena zaczyna się od 138 800 zł, a samochód nie jest dostępny z tym napędem w wersji sedan. Warto podkreślić, że Toyota obecnie wyprzedaje modele z rocznika 2024, stąd coraz mniejsza dostępność samochodów w poszczególnych wersjach.

Wyposażenie

wnętrze Corolla hatchback
fot. Toyota

Toyota oferuje cztery poziomy wyposażenia – Comfort, Style, GR Sport oraz Executive. Wersja z podstawowym silnikiem hybrydowym (140 KM) jest dostępna we wszystkich wersjach wyposażenia, podczas gdy mocniejsza odmiana 196-konna jest oferowana od wersji Style wzwyż.

Wymiary

Toyota stawia na różnorodność i wszechstronność w produkcji i sprzedaży Corolli. Jak zawsze, japoński kompakt oferowany jest w różnych konfiguracjach, ale wszystkie można doskonale umieścić w kategorii kompaktów – segmencie C. Corolla ma wielu rywali, wśród których wyróżniają się takie ważne modele jak Volkswagen Golf, Seat León, Hyundai i30 czy Kia Ceed.

Corolla występuje w różnych rozmiarach. Najmniejsza z trzech jest Toyota Corolla hatchback o długości 4,37 metra, szerokości 1,79 metra i wysokości 1,46 metra. Następna jest Toyota Corolla Sedan o długości 4,63 metra, szerokości 1,78 metra i wysokości 1,43 metra. Na końcu Corolla Touring Sports, o długości 4,65 metra, szerokości 1,79 metra i wysokości 1,46 metra. Modele Sedan i Touring Sports mają ten sam rozstaw osi wynoszący 2,7 metra, podczas gdy hatchback ma go zmniejszony do 2,64 metra.

Jakość wnętrza, multimedia

Pomimo różnych konfiguracji obecnych w rodzinie Corolli, Toyota kieruje się pragmatyzmem i oszczędnością kosztów przy projektowaniu wnętrza. Jest ono bowiem takie samo dla wszystkich trzech wariantów. Chociaż są modele o wyższej jakości, jak na przykład León czy Golf, Toyota zawsze wyróżniała się trwałością i niezawodnością. Wytrzymałe materiały zaprojektowano z myślą o długim i intensywnym użytkowaniu.

Z przodu wyróżnia się obecność cyfrowych systemów, zestawów wskaźników i głównego ekranu. Toyota zachowuje rozsądek i stawia na oddzielny moduł klimatyzacji. Konstrukcja, która poprawia użyteczność i bezpieczeństwo podczas jazdy. Projekt deski rozdzielczej nie jest nadzwyczajny, nic nie wyróżnia się, ale wszystko jest dobrze przemyślane. Wszystkie przyciski i elementy sterujące znajdują się w zasięgu ręki kierowcy.

W drugim rzędzie można cieszyć się przestronnym wnętrzem, szczególnie w wersjach nadwoziowych Sedan i Touring Sports, dzięki dodatkowym centymetrom rozstawu osi. Pasażerowie o wzroście do 1,85 metra mogą podróżować wygodnie, chociaż Japończycy nie przesadzają z luksusem. Są wyloty wentylacji, schowki i niewiele więcej. Boczne siedzenia mają mocowania ISOFIX dla systemów fotelików dziecięcych.

ekran w Toyocie Corolli
fot. Toyota

Deska rozdzielcza jest wyposażona w cyfrowe zegary o rozmiarze 12,3″ we wszystkich wersjach. Centralny ekran dotykowy ma 10,5″ i obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto. Toyota zdecydowała się na fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji, co jest wygodne i nie odwraca uwagi kierowcy od drogi.

Bagażnik

bagażnik Corolla hatchback
fot. Toyota

Corolla, dzięki swoim licznym opcjom nadwozia, może dostosować się do różnych klientów i potrzeb użytkowania. Od par bez dzieci po rodziny z nawet pięcioma członkami. Istnieje rozwiązanie dostosowane do każdej z tych potrzeb. Corolla hatchback oferuje najmniejszą pojemność bagażnika w rodzinie. To 361 litrów w wersji z silnikiem 1.8, ale tylko 313 litrów w wersji z silnikiem 2.0. Różnica wynika z innego położenia niektórych elementów mechanicznych.

Następna jest Corolla Sedan z minimalną i bardzo hojną pojemnością 471 litrów. Bagażnik można znacznie powiększyć, składając całkowicie drugi rząd siedzeń. Na końcu, Toyota Corolla Touring Sports oferuje największy bagażnik w rodzinie z minimalną pojemnością 598 litrów, która zmniejsza się do 581 litrów w przypadku mocniejszego wariantu hybrydowego. Maksymalna pojemność, jaką można uzyskać, wynosi 1606 litrów po całkowitym złożeniu drugiego rzędu siedzeń.

Kanapa jest dzielona w stosunku 60:40.

Toyota Corolla Hybrid – czy warto?

Toyota Corolla jadąca po pustej drodze
fot. Toyota

Hybrydowa Toyota Corolla jest jedną z ciekawszych opcji w swoim segmencie. Jej nowoczesny projekt idzie w parze z zaawansowanym napędem hybrydowym, który zapewnia niewielkie zużycie paliwa. Cena również jest zachęcająca, z rozsądnie wycenionymi opcjami wyposażenia dodatkowego. Corolla Hybrid jest wygodna w prowadzeniu, szczególnie w mieście. Jest zwrotna i oferuje dobrą widoczność. Warto mieć na uwadze dobre wyciszenie wnętrza, które sprawia, że jazda jest cicha i komfortowa.

Hybrydowa Corolla oferuje również możliwość jazdy w trybie EV na krótkich dystansach, co jest szczególnie przydatne w korkach lub podczas parkowania. System hybrydowy działa płynnie i nie wymaga od użytkownika dodatkowej obsługi. Toyota Corolla Hybrid to warta rozważenia propozycja dla osób szukających ekonomicznego i nowoczesnego samochodu kompaktowego. Główne atuty to niskie koszty eksploatacyjne, dobre wyposażenie i doskonała renoma Toyoty.