Ile kosztuje najtańsza hybrydowa Toyota Yaris? Cena 2025
Toyota od lat jest w czołówce sprzedaży samochodów w Polsce. Japońska marka to jeden z pionierów w dziedzinie elektryfikacji i z tej racji wciąż rozwija technologię hybrydową. Yaris Hybrid to doskonały pomysł na auto hybrydowe dzięki swojej dostępności cenowej i stosunkowo dużej praktyczności.
Cena hybrydowej Toyoty Yaris
Obecnie cena bazowa hybrydowej Toyoty Yaris w Polsce wynosi 89 400 zł. W tej wersji samochód ma 116 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 141 Nm. Bazowego hybrydowego Yarisa wyposażono w silnik elektryczny i baterię litowo-jonową. Zasięg w trybie EV jest niewielki, ale dzięki hybrydowemu napędowi zużycie paliwa jest bardzo niskie – 3,8-4,4 l/100 km w cyklu mieszanym według normy WLTP.
Do wyboru jest też mocniejszy wariant o mocy 130 KM, który ma ten sam silnik benzynowy 1,5 l, ale wspomagany przez mocniejszy silnik elektryczny. Jego zużycie jest nieznacznie wyższe i według w/w metodologii wynosi 4,2-5,1 l/100 km. Ta wersja jest już jednak droższa – jej cena zaczyna się od 123 000 zł. Warto jednak wskazać, że o ile słabsza hybryda w Yarisie jest dostępna od bazowej wersji wyposażenia, tak ta mocniejsza jest dostępna tylko w topowych wersjach – Premiere Edition i GR Sport – w których z kolei nie jest dostępna słabsza wersja. Moc układu napędowego jest więc związana z konkretnymi wersjami wyposażenia.
Wyposażenie
Toyota oferuje pięć poziomów – Active, Comfort, Style, Executive, Premiere Edition oraz GR Sport. Tak jak wskazaliśmy wyżej, wersja z podstawowym silnikiem hybrydowym (116 KM) jest dostępna od wersji Active do Executive.
Bazowe wyposażenie modelu jest już jednak całkiem sensowne. Obejmuje choćby 9-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay, kamerę cofania czy pakiet systemów wspierających kierowcę. Zawiera on m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny, układ rozpoznawania znaków drogowych czy asystenta utrzymania pasa ruchu.
W wersji Comfort (od 91 400 zł) znajdziecie już 15-calowe felgi aluminiowe (15″ felgi stalowe z kołpakami w bazowej), światła przeciwmgielne czy manualną regulację wysokości fotela pasażera z przodu. W trzeciej wersji wyposażenia Style (od 105 300 zł) są natomiast już 16-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele z przodu, przednie i tylne czujniki parkowania czy przyciemniane tylne szyby. Ostatnia dostępna dla słabszej hybrydy wersja Executive (od 114 100 zł) oferuje m.in. 17″ felgi, tapicerkę z elementami skóry, 12″ cyfrowe zegary i wskaźniki czy 10,5″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.
Mocniejsza odmiana 130-konna jest oferowana tylko w topowych odmianach Premiere Edition (od 123 000 zł) i GR Sport (od 124 000 zł). W tej pierwszej wersji znajdziecie choćby wyświetlacz head-up na przedniej szybie, a w drugiej 18-calowe felgi, zderzaki w stylistyce sportowej czy tapicerkę z zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami.
Hybrydowy Yaris 2025 – wymiary
Toyota Yaris Hybrid ma całkowitą długość 3940 mm. To auto miejskie segmentu B i konkuruje z takimi samochodami jak jak Renault Clio (również dostępne w wersji hybrydowej) czy Honda Jazz (oferowana tylko jako hybryda). Yaris wyróżnia się wśród konkurentów nowoczesnym i dynamicznym designem.
Hybrydowy Yaris ma 1745 mm szerokości i daje dość dobre warunki do podróżowania dla czterech osób. Wysokość pojazdu wynosi 1500 mm, a rozstaw osi 2560 mm.
Multimedia
Deska rozdzielcza może być wyposażona w cyfrowe zegary o rozmiarze 7″ lub 12,3″ w zależności od wersji. Centralny ekran dotykowy ma 9″ lub 10,5″ i obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto. Toyota na szczęście zdecydowała się na fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji, co jest wygodne i nie odwraca uwagi kierowcy od drogi.
Wnętrze
Wnętrze wnętrza hybrydowej Toyoty Yaris jest dobrze wykończone, ale nie użyto tak dobrych materiałów jak w droższych modelach marki, takich jak na przykład Corolla. Poszczególne elementy wnętrza są jednak dobrze zmontowane i dają poczucie solidności charakterystycznej dla samochodów tej marki.
Yaris Hybrid oferuje przyzwoitą przestrzeń dla użytkowników, szczególnie z przodu, gdzie dostępne są praktyczne schowki. Tylna kanapa jest nieco ciaśniejsza, ale wystarczająca dla dwóch dorosłych osób o średnim wzroście.
Bagażnik hybrydowego Yarisa ma standardową pojemność 286 litrów. Nie jest to imponująca wartość, ale tylna kanapa jest regulowana, więc można zdecydować, czy potrzebujemy więcej miejsca na bagaż, czy dla pasażerów. Kanapa jest dzielona w stosunku 60:40. Jeśli zajdzie potrzeba, to po złożeniu tylnej kanapy całkowita przestrzeń bagażowa może zostać powiększona do 768 litrów.
Toyota Yaris Hybrid – czy warto?
Hybrydowa Toyota Yaris jest jedną z ciekawszych opcji w swoim segmencie. Jej nowoczesny projekt idzie w parze z zaawansowanym napędem hybrydowym, który zapewnia niewielkie zużycie paliwa. Cena również jest zachęcająca, z rozsądnie wycenionymi opcjami wyposażenia dodatkowego.
Yaris Hybrid jest wygodny w prowadzeniu, szczególnie w mieście. Jest zwrotny, ma dobry promień skrętu i oferuje pożądaną na zatłoczonych drogach widoczność. Warto mieć na uwadze dobre wyciszenie wnętrza, które sprawia, że jazda jest cicha i komfortowa. Hybrydowy Yaris oferuje również możliwość jazdy w trybie EV na krótkich dystansach, co jest szczególnie przydatne w korkach lub podczas parkowania. System hybrydowy działa płynnie i nie wymaga od użytkownika dodatkowej obsługi.
Toyota Yaris Hybrid to warta rozważenia propozycja dla osób szukających ekonomicznego i nowoczesnego samochodu miejskiego. Główne atuty to niskie koszty eksploatacyjne, dobre wyposażenie i doskonała renoma Toyoty.