Connect with us

Czego szukasz?

Rynek

Najtańsze nowe hybrydowe SUV-y w Polsce. TOP 10

SUV-y z napędem hybrydowym cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich kierowców. Łączą one przestronność i uniwersalność SUV-ów z oszczędnością paliwa, jaką zapewnia napęd hybrydowy. Trend ten jest szczególnie widoczny w miastach, gdzie hybrydy pozwalają znacząco obniżyć zużycie paliwa w porównaniu do wersji czysto spalinowych.

Dacia Duster stojąca na piaszczystej drodze
fot. Dacia

Mimo rosnącej popularności, dla wielu potencjalnych nabywców cena wciąż pozostaje główną barierą w zakupie SUV-a z napędem hybrydowym. Producenci dostrzegają jednak tę lukę na rynku i wprowadzają do swojej oferty modele, które będą bardziej przystępne cenowo. W niniejszym artykule przedstawimy 10 najtańszych hybrydowych SUV-ów dostępnych obecnie na polskim rynku w kolejności od najtańszego do najdroższego. W każdym przypadku podajemy ceny dostępne na stronach producentów, nie wliczając ewentualnych zniżek jakie potencjalnie mogą zaoferować dealerzy.

1. Grande Panda Hybrid – 79 900 zł

Fiat Grande Panda

Fot. Fiat

Fiat Grand Panda to zupełnie nowy model koncernu Stellantis, który nie jest bezpośrednim rozwinięciem standardowej Pandy. Samochód został stworzony przy wykorzystaniu platformy Smart Car i dostępny jest zarówno w wersji hybrydowej, jak i w pełni elektrycznej.

Za napęd odpowiada trzycylindrowa turbodoładowana jednostka o pojemności 1.2 litra i mocy maksymalnej wynoszącej 100 KM. Wsparciem konwencjonalnego silnika zajmuje się silnik elektryczny o mocy maksymalnej 28 KM, zaś moc maksymalna obu współpracujących silników wynosi 110 KM, a moment obrotowy to 205 Nm. Za przeniesienie mocy na koła odpowiada 6-biegowa przekładania eDTC. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe 10 sekund, natomiast prędkość maksymalna Fiata Grande Panda w wersji hybrydowej to 160 kilometrów na godzinę. Producent deklaruje, że średnie spalanie to 5,1 l/100 kilometrów, natomiast emisja dwutlenku węgla według metodologii WLTP to 116g/km. Trzeba jednak pamiętać, że w Pandzie bateria jest bardzo niewielka, więc samochód nie oferuje żadnego zasięgu elektrycznego.

W polskich salonach możemy dostać Fiata Grande Panda w trzech wersjach wyposażenia. Bazowy i zarazem najtańszy wariant Pop w standardzie zawiera system utrzymania pasa ruchu oraz system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, fotel kierowcy z regulacją wysokości, manualną klimatyzację, tylne czujniki parkowania, tempomat, port USB-C z przodu, 10-calowy wyświetlacz kierowcy oraz 16-calowe felgi stalowe. Warto również dodać, że bazowa wersja Pop posiada bardzo ograniczone możliwości doposażania. Ceny hybrydowego Fiata Grande Panda rozpoczynają się w 2025 roku w Polsce od 79 p00 zł.

2. Fiat 600e Hybrid – od 87 800 zł

niebieski Fiat 600E

Design Fiata 600E wywołuje uśmiech na twarzy (fot. Fiat)

Fiat 600e Hybrid to kompaktowy włoski SUV łączy charakterystyczny design z oszczędnym napędem hybrydowym.

Ten samochód wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 136 KM, składający się z benzynowego silnika 1.2 oraz jednostki elektrycznej. Napęd ten zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,1 sekundy i prędkość maksymalną 207 km/h. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Podobnie jak w przypadku Pandy, nie oczekujcie od tego samochodu zasięgu wyłącznie elektrycznego.

Cena, którą widzicie powyżej do efekt specjalnej promocji Fiata, ponieważ katalogowo ten samochód został wyceniony na co najmniej 112 500 zł. Decydując się na bazową wersję POP dostaniecie reflektory przednie i lampy przeciwmgielne LED, czujniki parkowania z tyłu czy 16-calowe felgi stalowe z dwukolorowym wzorem. Multimedia stanowi 10,25″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, a także 7-calowy wyświetlacz TFT w panelu zegarów i wskaźników. Warto jeszcze zwrócić uwagę na aktywny system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.

3. Cherry Tiago 4 – od 95 900 zł

Chery Tiggo 4

Fot. Chery

Chery Tiggo 4 to najnowsza propozycja chińskiego koncernu, który w Polsce jest znany z takich samochodów jak Omoda oraz Jaecco. Auto ma 4320 mm długości, 1831 mm szerokości oraz 1646 mm wysokości. Rozstaw osi to natomiast 2610 mm, a każdy z tych wymiarów jest nieco ponad średnią w tej klasie samochodów. Podobnie jak pojemność bagażnika, która w tym modelu wynosi 430 l, którą można zwiększyć do 1190 l po złożeniu tylnej kanapy.

W Polsce Chery Tiggo 4 oferowany jest w jednym, hybrydowym wariancie napędowym. Sercem układu jest czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra. Samochód ma dysponuje łączną mocą 163 KM oraz momentem obrotowym 260 Nm, które są przenoszone na przednie koła. Układ napędowy ma pozwolić na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 8,9 sekundy, producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,3 l/100km, co przy samochodzie o masie 1905 kg jest bardzo dobrym wynikiem.

Chery Tiggo 4 w Polsce dostępne jest w dwóch wariantach wyposażenia – Essential oraz Prestige. Standardowe wyposażenie ciężko jednak nazwać podstawowym, bo decydując się an samochód w tej wersji otrzymamy m.in. systemy bezpieczeństwa wraz z układem monitorowania martwego pola oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym wraz z opcją automatycznego hamowania, 17-calowe felgi aluminiowe, światła LED, czujniki parkowania z tyłu wraz kamerą cofania, 2-strefową klimatyzację z nawiewem na drugi rząd siedzeń, ekran kierowcy o przekątnej 12,3 cala oraz system multimedialny z wyświetlaczem również o przekątnej 12,3 cala, 2 porty USB, bezprzewodowe połączenie z Android Auto lub Apple CarPlay.

4. MG ZS Hybrid+ – od 98 900 zł

MG ZS

fot. MG

MG na pierwszy rzut oka może nie wyglądać i nie brzmieć jak typowa chińska marka i w dodatku gdzieś tam się kojarzyć w waszej świadomości. Wszystko dlatego, że historycznie marka była brytyjska, jednak przez wiele lat zmieniała właścicieli i obecnie jest jedną z z dywizji SAIC Motor.

Decydując się na MG dostaniemy samochód o długości 4 430 mm, szerokości 1 818 mm oraz wysokości 1 635 mm. Rozstaw osi wynosi 2 610 mm, natomiast prześwit – 161mm. Dostajemy więc auto w dość standardowych wymiarach jak na tę klasę. Decydując się na wariant hybrydowy macie tylko jedną opcję do wyboru – układ z silnikiem 1.5 o mocy 102 koni mechanicznych wspierany przez silnik elektryczny, który jest w stanie wygenerować dodatkowych 136 KM. Łączna moc układu napędowego wynosi 197 KM, a samochód dysponuje łącznym momentem obrotowym na poziomie 465 Nm.

Na polskim rynku hybrydowy MG ZS dostępny jest w trzech wariantach wyposażenia – Standard, Excite i Exclusive. Warto jednak zaznaczyć, że już bazowy wariant jest całkiem dobrze wyposażony, ponieważ otrzymujemy wraz z nim adaptacyjny tempomat, czujniki martwego pola, system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, tylne światła LED, automatyczną klimatyzację, ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 10,25 cala oraz ekran kierowcy o przekątnej 12,3 cala, a także dwa porty USB z przodu oraz połączenie z Android Auto oraz Apple CarPlay.

5. Toyota Yaris Cross Hybrid – od 104 300 zł

Biała Toyota Yaris Cross stoi pod domem

Toyota Yaris Cross to najtańsza propozycja w naszym zestawieniu (fot. Toyota)

Toyota Yaris Cross Hybrid to najmniejszy i najtańszy hybrydowy SUV w ofercie japońskiej marki, który mimo niewielkich rozmiarów, oferuje całkiem przestronne wnętrze i praktyczne rozwiązania.

Yaris Cross Hybrid napędzany jest układem hybrydowym o łącznej mocy 116 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.5 oraz jednostki elektrycznej. Układ ten zapewnia świetną ekonomię – według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosi tylko 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji Active znajdziemy m.in. system multimedialny Toyota Touch z 7-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania oraz 16-calowe felgi stalowe. Toyota Yaris Cross Hybrid oferuje również pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, zawierający m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia czy asystenta utrzymania pasa ruchu. Najbogatsza wersja tego auta to Premiere Edition za 139 700 zł.

6. Dacia Duster Hybrid – od 107 100 zł

Duster Hybrid

Duster pod maską kryje rozwiązania znane z Renault (fot. Renault)

Dacia to bardzo lubiana przez Polaków marka. Dacia Duster Hybrid to propozycja dla osób szukających przestronnego i wszechstronnego SUV-a w przystępnej cenie. Model ten oferuje technologię hybrydową znaną z droższych modeli Renault.

Duster Hybrid wyposażony jest w układ hybrydowy o łącznej mocy 140 KM, składający się z silnika benzynowego 1.6 oraz dwóch jednostek elektrycznych. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Essential znajdziemy m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, klimatyzację manualną, czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe felgi stalowe. Dacia Duster Hybrid oferuje również system wspomagania ruszania pod górę czy system kontroli trakcji.

7. Opel Mokka Hybrid – od 107 900 zł

Opel Mokka

Opel Mokka z tradycyjną hybrydą to jedna z nowszych propozycji na rynku (fot. Opel)

Opel Mokka Hybrid debiutuje na rynku jako jedna z nowszych propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów z napędem hybrydowym.

Mokka Hybrid wyposażona jest w hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 136 KM, składający się z benzynowego silnika 1.2 Turbo oraz jednostki elektrycznej. Napęd ten zapewnia dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa – według danych producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,5 l/100 km.

W podstawowej wersji wyposażenia Edition znajdziemy m.in. 7-calowy ekran systemu multimedialnego, klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe felgi aluminiowe. Opel Mokka Hybrid oferuje również szereg systemów bezpieczeństwa, w tym system wykrywania pieszych i rowerzystów czy asystent utrzymania pasa ruchu.

8. Honda HR-V e:HEV – od 121 900 zł

Szara Honda HR-V

Niewielka Honda HR-V ma zadziwiająco duże wnętrze (fot. Honda)

Kolejny samochód w naszym zestawieniu to Honda HR-V e:HEV. Ten stylowy i kompaktowy SUV łączy w sobie elegancki design z zaawansowaną technologią hybrydową.

HR-V e:HEV napędzany jest hybrydowym układem o łącznej mocy 131 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.5 oraz jednostki elektrycznej. Napęd ten charakteryzuje się wysoką wydajnością – średnie zużycie paliwa według danych producenta wynosi tylko 5,4 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Elegance znajdziemy m.in. system multimedialny Honda Connect z 9-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz automatyczną klimatyzację. HR-V e:HEV oferuje również bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa Honda Sensing, obejmujący m.in. adaptacyjny tempomat i system utrzymania pasa ruchu.

9. Peugeot 2008 Hybrid – od 122 790 zł

szary Peugeot 2008 Hybrid

Dynamiczny i lekko agresywny style Peugeota jest od razu rozpoznawalny (fot. Peugeot)

Peugeot 2008 Hybrid to stylowy i nowoczesny SUV, który łączy charakterystyczny drapieżny design z zaawansowaną technologią hybrydową.

2008 Hybrid napędzany jest układem hybrydowym o łącznej mocy 136 KM, składającym się z silnika benzynowego 1.2 PureTech oraz jednostki elektrycznej. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Active znajdziemy m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz 16-calowe felgi stalowe. Peugeot 2008 Hybrid oferuje również innowacyjny kokpit i-Cockpit oraz szereg systemów bezpieczeństwa, w tym aktywny system utrzymania na pasie ruchu.

10. Renault Captur E-Tech Hybrid – od 122 900 zł

Renault Captur Techno Arctic White

Renault Captur to brat bliźniak Mitsubishi ASX (fot. Renault)

Renault Captur E-Tech Hybrid to kompaktowy crossover, produkowany przez francuską markę, który oferuje przyzwoity pakiet wyposażenia w cenie zaczynającej się od 122 900 złotych.

Renault Captur E-Tech Hybrid wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 145 KM, składający się z silnika benzynowego 1.6 o mocy 94 KM oraz dwóch silników elektrycznych. Napęd ten zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 10,6 sekundy i prędkość maksymalną 170 km/h. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,8 l/100 km w cyklu mieszanym.

W podstawowej wersji wyposażenia Techno znajdziemy m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz kamerę cofania. Captur E-Tech Hybrid oferuje również szereg systemów bezpieczeństwa, takich jak system utrzymania pasa ruchu czy system wykrywania zmęczenia kierowcy.

Ceny hybrydowych SUV-ów w Polsce

Analizując ceny hybrydowych SUV-ów w Polsce, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników. Przede wszystkim, kwoty, które trzeba za nie zapłacić są wciąż nieco wyższe niż w przypadku porównywalnych modeli z samymi silnikami spalinowymi. Wynika to głównie z kosztów produkcji układów hybrydowych, które są zauważalnie bardziej skomplikowane technologicznie.

Obserwując trendy rynkowe, można jednak zauważyć stopniowy spadek cen SUV-ów z hybrydą. Jest to efekt zarówno postępu technologicznego, który pozwala na bardziej efektywną i tańszą produkcję układów hybrydowych, jak i rosnącej konkurencji na rynku.

Przy zakupie auta dobrze jest pomyśleć o nim w dłuższej perspektywie. Samochody zasilane układami hybrydowymi, mimo wyższej ceny zakupu, mogą okazać się bardziej ekonomiczne podczas kilkuletniej eksploatacji dzięki niższemu zużyciu paliwa, szczególnie w warunkach miejskich.

Przyszłość tanich SUV-ów hybrydowych w Polsce

Patrząc w przyszłość, można spodziewać się dalszego rozwoju segmentu SUV-ów hybrydowych w Polsce. Rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów, postęp technologiczny oraz coraz bardziej restrykcyjne normy emisji CO2 dla nowych samochodów w Unii Europejskiej będą sprzyjać popularyzacji napędów hybrydowych. Można się spodziewać, że tradycyjni producenci będą intensyfikować swoje wysiłki w kierunku hybrydyzacji, wprowadzając na rynek coraz więcej modeli w konkurencyjnych cenach.

Reklama

Zobacz również:

Rynek

Jak sprzedają się samochody hybrydowe w Polsce w 2025 roku? Czy to już najpopularniejszy napęd nad Wisłą? W artykule poniżej znajdziecie ranking najpopularniejszych producentów...

Rynek

Jakie samochody elektryczne są najpopularniejsze w Polsce? Rynek samochodów typu BEV w Polsce ostatnio rozwija się w dość dynamicznym tempie, a ranking może zaskoczyć...

Rynek

W świecie luksusowych sedanów Lexus ES 300h wyróżnia się jako ciekawa  alternatywa dla niemieckiej konkurencji. Łącząc elegancję, zaawansowaną technologię i ekonomię użytkowania, jego ostatnia...

Rynek

Honda HR-V e:HEV 2025 to najbardziej przystępny hybrydowy SUV w ofercie japońskiej marki. Model łączący 131-konny napęd, przestronne wnętrze i ekonomiczne spalanie jest dostępny...