Ile kosztuje najtańsze elektryczne Volvo EX30? Cena 2025

Elektryczny Volvo EX30 jest obecnie jedną z najciekawszych opcji w segmencie kompaktowych elektrycznych SUV-ów. Ile kosztuje i co oferuje w 2025 roku?

Nowy Volvo EX30 okazał się prawdziwym sukcesem szwedzkiej marki, przyciągając uwagę klientów swoją muskularną sylwetką, imponującymi parametrami technicznymi oraz stosunkowo przystępną ceną. Model ten szybko zyskał miano bestsellera w gamie elektrycznych pojazdów Volvo. To najmniejszy i najtańszy SUV w ofercie szwedzkiej marki. Producent doskonale rozplanował swoją strategię, oferując klientom połączenie nowoczesnego designu z praktycznością.

Elektryczny SUV już na starcie wzbudził ogromne zainteresowanie zarówno wśród potencjalnych nabywców, jak i ekspertów branżowych. Jego pozycja rynkowa jest tym bardziej godna uwagi, że udało mu się osiągnąć sukces w niezwykle konkurencyjnym segmencie pojazdów elektrycznych, a jego popularność stale rośnie. Volvo EX30 wyróżnia się na tle konkurencji przede wszystkim swoim przemyślanym podejściem do potrzeb współczesnego kierowcy. Łączy w sobie cechy typowe dla marki Volvo, takie jak bezpieczeństwo i solidność wykonania, z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi charakterystycznymi dla pojazdów elektrycznych.

Cena elektrycznego Volvo EX30

szare Volvo EX30
fot. Volvo

Obecnie cena wyjściowa elektrycznego Volvo EX30 w Polsce (Core) wynosi 176 990 zł. W tej kwocie otrzymujemy samochód z jednolitym kolorem nadwozia oraz 18-calowymi felgami aluminiowymi. Jest to cena bez uwzględnienia dostępnych dopłat i rabatów, co czyni model stosunkowo przystępnym w segmencie elektrycznych SUV-ów.

Producent oferuje również bardziej zaawansowane wersje wyposażenia: Plus i Ultra, których ceny startują odpowiednio od 191 990 zł i 226 990 zł (nie jest dostępny z bazowym napędem). Te warianty zapewniają większe możliwości personalizacji pojazdu oraz bogatsze wyposażenie standardowe, spełniając oczekiwania bardziej wymagających klientów.

Każda z dostępnych wersji może być wyposażona w układ napędowy z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi, co pozwala dostosować charakterystykę pojazdu do indywidualnych preferencji. Wybór konkretnej wersji silnikowej wpływa nie tylko na osiągi, ale również na finalną cenę pojazdu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Volvo EC40 2025. Ceny, wymiary, napęd, bagażnik. Co można kupić?

Napędy i zużycie energii w Volvo EX30

Volvo w przypadku EX30 daje do wyboru trzy układy napędowe.

W podstawowej wersji Single Motor, Volvo EX30 jest wyposażone w pojedynczy silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi, generujący moc 272 KM i moment obrotowy 343 Nm. Napęd jest zasilany baterią litowo-jonową o pojemności całkowitej 51 kWh (użytecznej 49 kWh), co przekłada się na zasięg do 344 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. W tej wersji samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Dostępna jest również wersja Extended Range, która za dopłatą 25 000 zł oferuje zwiększony do 480 kilometrów zasięg, dzięki baterii o pojemności użytecznej 64 kWh. W tej wersji samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, co jest wynikiem o 0,4 sekundy lepszym od wersji podstawowej.

Najbardziej zaawansowana wersja Twin Motor Performance, oferowana wyłącznie w wariantach Plus i Ultra, dysponuje układem dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 428 KM. Ta sportowa odmiana przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy i oferuje zasięg 460 kilometrów. Dopłata do tej wersji wynosi obecnie 22 tys. złotych. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:

  • EX30 Single Motor 272 KM 49 kWh – Core od 176 990 zł, Plus od 191 990 zł;
  • EX30 Single Motor Extended Range 272 KM 64 kWh – Core od 201 990 zł, Plus od 216 990 zł, Ultra od 226 990 zł;
  • EX30 Twin Motor Performance 428 KM 64 kWh – Plus od 238 990 zł, Ultra od 248 990 zł.

Bazową wersję można ładować prądem przemiennym o mocy do 11 kW i prądem stałym o mocy do 134 kW. Pozostałe układy napędowe można ładować prądem zmiennym do 22 kW i prądem stałym do 153 kW.

Wymiary Volvo EX30

Volvo jadące po drodze w górach
fot. Volvo

Volvo EX30 ma całkowitą długość 4 233 mm. Z tym rozmiarem wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów, będąc ciekawą alternatywą dla popularnych modeli innych marek. EX30 wyróżnia się również nowoczesnym, minimalistycznym designem typowym dla najnowszych modeli Volvo.

Elektryczne EX30 ma 1 838 mm szerokości (2 032 mm z lusterkami). Wysokość to 1 550 mm, a rozstaw osi – 2 650 mm. To wszystko przekłada się na całkiem przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych.

Wymiary te plasują model w segmencie B-SUV. Jest to segment, który do tej pory był zdominowany przez pojazdy z niższej półki cenowej, jednak wraz z postępującą elektryfikacją, granice między segmentami zaczynają się zacierać.

Wnętrze

wnętrze Volvo EX30
fot. Volvo

Wnętrze elektrycznego Volvo EX30 jest zaprojektowane zgodnie z najnowszymi, ekologicznymi trendami w motoryzacji. W standardzie znajdziemy tapicerkę tekstylną połączoną z materiałem Nordico, który jest przyjazny dla środowiska. Deska rozdzielcza jest prosta i elegancka, a dominuje na niej 12,3-calowy wyświetlacz centralny. Kierownica zapewnia pewny chwyt i komfortową obsługę, a fotele przednie posiadają odpowiednie wyściełanie i można je doskonale dopasować do różnych sylwetek.

System multimedialny bazuje na usługach Google, oferując dostęp do Asystenta Google, Map Google i sklepu Google Play. Warto zaznaczyć, że Volvo oferuje 4-letnią subskrypcję na te usługi w standardzie. System obsługuje także aktualizacje bezprzewodowe (OTA), co pozwala na ciągłe ulepszanie funkcjonalności samochodu bez konieczności odwiedzania serwisu.

Volvo EX30 oferuje wygodną przestrzeń dla czterech osób, choć homologowane jest dla pięciu. Przestrzeń na nogi z przodu wynosi 1 063 mm, a z tyłu 821 mm. Szerokość na wysokości ramion to odpowiednio 1 400 mm z przodu i 1 346 mm z tyłu. 

Tylna część kabiny oferuje wystarczającą ilość miejsca na nogi i nad głową, nawet dla wysokich pasażerów. Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie przycisków sterowania tylnymi szybami między przednimi fotelami, gdzie znajdują się również dwa porty USB-C i dodatkowy schowek.

Bagażnik elektrycznego EX30

bagażnik Volvo EX30

Bagażnik najmniejszego elektrycznego Volvo ma pojemność 318 litrów. Choć nie jest to imponująca wartość w segmencie, trzeba pamiętać, że mówimy o najmniejszym SUV-ie w gamie tej marki. Tylna kanapa jest dzielona, co pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej w razie potrzeby. Kufer jest wyposażony w podwójną podłogę, pod którą można przechowywać mniejsze przedmioty, co zwiększa funkcjonalność przestrzeni bagażowej.

Co ciekawe, EX30 posiada także przednią przestrzeń bagażową (tzw. frunk) o pojemności 7 litrów. Jest to przestrzeń idealna do przechowywania kabli do ładowania lub innych mniejszych przedmiotów. 

Praktyczność bagażnika zwiększa możliwość złożenia tylnej kanapy w proporcji 40:60, co pozwala na uzyskanie maksymalnej przestrzeni ładunkowej o pojemności 904 litrów. Rozwiązanie to zapewnia sporą elastyczność w przewożeniu większych przedmiotów.

Volvo EX30 Electric – czy warto? 

ładowanie samochodu elektrycznego Volvo
fot. Volvo

Elektryczne Volvo EX30 to jedna z najciekawszych propozycji w segmencie kompaktowych elektrycznych SUV-ów. Jego główne zalety to atrakcyjny design, rozsądna cena, dobre osiągi, nowoczesne technologie, ekologiczne materiały we wnętrzu oraz możliwość szybkiego ładowania. Dodatkowo integracja z usługami Google, aktualizacje OTA czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa to również mocne strony EX30, co z pewnością docenią miłośnicy nowych technologii.

EX30 prezentuje się nowocześnie i elegancko, a jako że jest to najtańsze Volvo w ofercie, to może przyciągnąć nowych klientów do marki. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy to świetny wynik w tej klasie i potrafi dać odrobinę sportowych emocji podczas jazdy.

Wśród potencjalnych minusów można wymienić ograniczony zasięg – 337 km w cyklu mieszanym może być niewystarczające dla niektórych użytkowników, szczególnie tych, którzy chcą podróżować na dłuższych dystansach. Niewielki bagażnik o pojemności 318 litrów to kolejny aspekt, który może być problematyczny dla rodzin lub osób potrzebujących dużo przestrzeni ładunkowej. Pasażerowie drugiego rzędu mogą również narzekać na niewielką ilość miejsca na nogi, ale w tej klasie trudno spodziewać się cudów. Volvo EX30 to warta rozważenia propozycja dla mieszkańców miast, którzy cenią sobie luksus, ekologię i nowoczesne technologie, a jednocześnie nie potrzebują ogromnego samochodu do codziennego użytku.