Hyundai Nexo

Nowy Hyundai Nexo. Koreańczycy nie mają zamiaru przestać inwestować w wodór

Hyundai wprowadza na rynek drugą generację modelu Nexo – SUV-a napędzanego wodorowym ogniwem paliwowym. Koreańska marka nadal inwestuje w technologię wodoru i liczy, że odświeżony model przyciągnie uwagę klientów.

Nowy model ma połączyć zaawansowaną technologię z nowoczesnym designem i być kolejnym krokiem na drodze do popularyzacji wodoru. Premiera odbyła się 3 kwietnia 2025 roku podczas Mobility Show w Seulu. Warto dodać, że technologia ogniw paliwowych nie jest Koreańczykom obca, ponieważ już w 2013 roku firma zaprezentowała Tucson Fuel Cell – pierwszy seryjnie produkowany samochód z wodorowym napędem, który później został zastąpiony przez pierwszą generację Nexo. Nowy model ma nie tylko odświeżyć wygląd, ale także wprowadzić istotne ulepszenia w kwestii napędu.

Hyundai Nexo
fot. Hyundai

Sztuka stali w nowym Nexo

Druga generacja Hyundaia Nexo FCEV zrywa z dotychczasowym wizerunkiem modelu, prezentując zupełnie nową stylistykę opartą na języku projektowania „Art of Steel”. Poprzednik charakteryzował się łagodnymi, zaokrąglonymi liniami, podczas gdy nowy Nexo stawia na bardziej, muskularne kształty, które nadają mu wyrazisty charakter.

Wygląd nowego Nexo bardzo mocno przypomina zaprezentowany w ubiegłym roku concept Initium, jednak Hyundai przekonuje, że teraz pokazał wersję produkcyjną i dokładnie takie auta będą wyjeżdżać z fabryki. Marka udowadnia, że potrafi przekuć wizjonerskie koncepty w rzeczywistość, zachowując wierność pierwotnym założeniom stylistycznym, co wyróżnia ją na tle konkurencji.

Z przodu pojazdu uwagę przyciągają reflektory LED „HTWO”. Skrót to nazwa oddziału Hyundaia zajmującego się rozwojem technologii wodorowych, a cztery punkty świetlne reflektorów nowego Nexo mają przypominać logo HTWO. Światła mają nadawać autu silnego charakteru, który dodatkowo jest uzupełniany, przez czarne osłony kół i masywne słupki C.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota nie rezygnuje z wodoru. Nowa generacja ogniw zmieni wszystko

Hyundai Nexo
fot. Hyundai

Pierwszy wodorowiec z możliwością holowania

Nowy Hyundai Nexo to nie tylko odświeżony wygląd, ale również także znaczące usprawnienia w napędzie. Pojazd wyposażono w baterię o pojemności 2,64 kWh, ogniwo paliwowe o mocy 147 KM (110 kW) oraz silnik elektryczny generujący 201 KM (150 kW). Dzięki temu SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy. Dodatkowo Nexo ma być pierwszym samochodem na ogniwa wodorowe z możliwością holowania, a maksymalna masa przyczepy zgodna z europejskimi przepisami ma wynieść 1000 kilogramów.

Zwiększona pojemność zbiornika wodoru z 6,33 kg do 6,69 kg, ma pozwolić na przejechanie ponad 700 km na jednym tankowaniu. Co więcej, sam proces uzupełniania wodoru ma zająć zaledwie pięć minut, co znacząco przebija czasy ładowania obecnych samochodów elektrycznych. Hyundai liczy, że tego typu wyniki przekonają kierowców do samochodów wodorowych i pomogą wykonać kolejny krok w celu elektryfikacji transportu.

Koreańska marka deklaruje także, że Nexo będzie wyposażony w funkcję V2L, czyli będzie mógł oddawać energię i będziemy mogli podłączyć do niego elektronikę bez potrzeby stosowania żadnych dodatkowych przejściówek. Dodatkowo we wnętrzu znajdziemy cyfrowe lusterka – tylne oraz boczne – które mają zapewniać lepsza widoczność w nocy orz w trudnych warunkach. Hyundai zamierza także wprowadzić identyfikacje biometryczną, na podstawie odcinku palca, która ma posłużyć do identyfikacji kierowcy i przywrócenia zapamiętanych ustawień, a także jako ochrona podczas płatności mobilnych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai inwestuje 19,5 miliarda euro w USA, aby uniknąć ceł

Hyundai Nexo
fot. Hyundai

Wnętrze przyszłości

W kabinie Hyundai Nexo ma oferować połączenie nowoczesności z ergonomicznym designem. Deska rozdzielcza została wyposażona w dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala – jeden dla cyfrowych zegarów, drugi dla systemu multimedialnego – oraz wyświetlacz HUD o wielkości 12 cali. Całość uzupełnia system audio Bang & Olufsen z 14 głośnikami, zapewniający doskonałe wrażenia dźwiękowe.

Hyundai postawił na wygodę, oddzielając sterowanie klimatyzacją na osobnym, smukłym panelu dotykowym, zamiast integrować je z głównym ekranem. W kabinie znajdziemy także praktyczne rozwiązania, takie jak dwie bezprzewodowe ładowarki do smartfonów, cyfrowe lusterko wsteczne oraz bezprzewodową łączność z systemami Apple CarPlay i Android Auto.

Ceny i dostępność w Europie nie zostały jeszcze ogłoszone, jednak powinny pojawić się już niedługo ponieważ Hyundai zapowiada, że nowy Nexo trafi na rynek jeszcze w tym roku.