Renault Megane

Elektryczne Renault Mégane w nowej odsłonie. 220 KM w cenie Kii EV3

Renault odświeża legendarny model Mégane, czyniąc go mocniejszym i bardziej ekskluzywnym. Czy elektryczny SUV w nowej odsłonie zagrozi pozycji bestsellerowej Kii EV3?

Nowe Renault Mégane

Renault Mégane to prawdziwy bestseller, który teraz przechodzi znaczącą aktualizację. Model będzie sprzedawany w dwóch wersjach wyposażenia, ale z jednym silnikiem o mocy 220 KM i baterią 60 kWh, zapewniającą zasięg do 468 km. Nazwa Renault Mégane zapisała się w historii europejskiej motoryzacji. Pierwsza generacja tego kompaktowego samochodu pojawiła się w 1995 roku i przez lata był bestsellerem w dziesiątkach krajów.

Jednak w 2022 roku francuski producent zdecydował się przekształcić model w rodzaj elektrycznego SUV-a, który nie osiągnął oczekiwanego sukcesu sprzedażowego. Zupełnie inaczej niż konkurenci, tacy jak KIA EV3.

Z tego powodu francuski producent stopniowo obniżał ceny tego elektrycznego SUV-a, który w przyszłości mógłby stać się konkurentem Tesli 3. Renault zrobiło to już w listopadzie ubiegłego roku, a także zaledwie kilka tygodni temu. Warto zauważyć, że jeśli interesuje Cię Mégane w tej cenie, wciąż dostępnych jest kilka egzemplarzy na stanie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Renault drogą Toyoty. Chce oferować więcej pełnych hybryd

Mocniejszy Renault Mégane z nowym wykończeniem

Teraz Renault postanowiło dać nowy impuls temu elektrycznemu SUV-owi o długości 4,20 metra i bagażniku o pojemności 389 litrów. Dlatego właśnie odnowili i uprościli gamę modelu. Najważniejszą zmianą jest fakt, że teraz Mégane E-Tech będzie sprzedawany z jedyną kombinacją silnika i baterii. Będzie to jednostka o mocy 160 kW/220 KM z baterią 60 kWh, którą Renault określa jako „zasięg komfortowy”, oferująca do 468 km bez konieczności ładowania.

Renault rezygnuje tym samym zarówno z obecnego silnika o mocy 130 KM, jak i z mniejszej baterii 40 kWh. Ale to nie wszystko, co ten elektryczny SUV zostawia za sobą. Znikają również podstawowe wykończenia evolution i wyższe iconic, dzięki czemu nowy Renault Mégane E-Tech będzie dostępny wyłącznie z wykończeniem techno oraz nowym, bardziej sportowym wykończeniem o nazwie esprit Alpine, znanym już z innych modeli marki, takich jak Renault Rafale E-Tech.

Aby umiejscowić go na rynku i biorąc za punkt odniesienia wspomnianą KIA EV3, Renault Mégane E-Tech jest teraz o 16 KM mocniejszy niż Kia EV3, która oferuje 204 KM. Z tą baterią oferuje również zasięg o 32 km większy niż koreański elektryczny SUV, który ze swoją podstawową baterią 58,3 kWh zapewnia zasięg 436 km. Oczywiście Kia EV3 oferuje bagażnik o pojemności 460 litrów, znacznie więcej niż 389 litrów elektrycznego SUV-a od Renault.

Renault Mégane esprit Alpine uzupełnia inne nowości technologiczne

Nowe sportowe wykończenie Renault Mégane zawiera, jak to zwykle bywa w przypadku wersji esprit Alpine francuskich modeli, liczne subtelne sportowe detale. Nowy Mégane esprit Alpine zawiera takie elementy jak ekskluzywny łupkowy szary lakier czy 20-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym, z przyciemnionym rombem zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu. We wnętrzu najważniejszymi nowościami w tym wykończeniu są siedzenia tapicerowane czarną tkaniną z wypukłościami i niebieskimi szwami. Ta kombinacja kolorów jest kontynuowana na podłokietnikach, konsoli centralnej i desce rozdzielczej. Ta ostatnia jest również otoczona elementem dekoracyjnym w gradiencie od czarnego do niebieskiego.

Poza tym wykończeniem, cała gama Mégane E-Tech może teraz być wyposażona w inne interesujące elementy. Na przykład, w wersjach wyposażonych w łopatki przy kierownicy do zarządzania hamowaniem regeneracyjnym, ten elektryczny SUV dodaje teraz piąty poziom odzyskiwania energii: funkcję One Pedal, którą marka wprowadzi standardowo w nadchodzącym Renault 4, a w najbliższych miesiącach również w Renault 5 E-Tech i Scénic E-Tech.

Ponadto, Renault Mégane E-Tech jest teraz standardowo wyposażony w ładowarkę pokładową prądu przemiennego o mocy 11 kW i dwukierunkową, co oznacza, że samochód posiada technologię V2L, która umożliwia podłączanie i ładowanie różnych urządzeń elektronicznych bezpośrednio do gniazda ładowania pojazdu. Może również być opcjonalnie wyposażony w ładowarkę 22 kW.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Podczas gdy giganci tracą, Renault rośnie. Co stoi za sukcesem?

Ceny nowego Renault Mégane E-Tech

Nowa gama elektrycznego SUV-a Renault ma oficjalną cenę początkową od 39.500 euro za wykończenie techno i od 42.500 euro za esprit Alpine. Jednak po uwzględnieniu tylko komercyjnych rabatów marki, ceny przedstawiają się następująco: Renault Mégane E-Tech techno 220 KM kosztuje 35.155 euro, natomiast Renault Mégane E-Tech esprit Alpine 220 KM jest dostępny za 37.825 euro.

Ponownie, porównując go z bestsellerem w segmencie elektrycznych SUV-ów, takim jak KIA EV3, ten Mégane jest tylko o 53 euro droższy niż wersja z małą baterią i średnim wykończeniem Earth KIA, która kosztuje 35.102 euro bez zniżek. Należy jednak wziąć pod uwagę pewne okoliczności – te ceny Mégane, nawet z rabatami marki, nie obejmują możliwych dopłat za finansowanie, ani nawet dopłat z programu CAE.

Ta ostatnia dopłata wynosi 800 euro w Renault i jest dostępna pod warunkiem oddania samochodu spalinowego przy zakupie elektrycznego pojazdu. Wszystkie te elementy cenowe sprawiają, że nowy Mégane E-Tech staje się jeszcze bardziej konkurencyjną propozycją na rynku elektrycznych SUV-ów, łącząc sportowy charakter z zaawansowaną technologią w atrakcyjnej cenie.