
Opel Mokka EV 2025 – wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Opel Mokka jest SUV-em segmentu B, którego pierwsza generacja pojawiła się na drogach już w 2013 roku. Od tamtej pory model przeszedł gruntowną modernizację i obecnie na rynku mamy drugą generację, która jest także dostępna w wariancie elektrycznym.
Sam Opel zresztą zdążył zmienić w międzyczasie właściciela, ponieważ w 2017 roku General Motors sprzedało markę koncernowi Stellantis. Tak więc druga generacja modelu Mokka jest mocno spokrewniona z Citroenami i Fiatami. Zresztą samochód oparty jest o platformę e-CMP, którą dzieli właśnie z Fiatem 600e, czy Peugeotem e-208, a także z siostrzanym Oplem Corsa.
Opel Mokka EV wymiary
Elektryczny Opel Mokka ma 4 150 mm długości, 1 987 mm szerokości (z lusterkami) oraz 1 535 mm wysokości. Rozstaw osi to natomiast 2 557 mm. Samochód był projektowany z myślą o bardziej miejskim wykorzystaniu, więc z przodu kierowca i pasażer powinni mieć wystarczająco dużo miejsca. Tylna kanapa nie jest jednak zbyt okazała, więc długie podróże w większym gronie mogą nie być szczególnie komfortowe.
Przy tych wymiarach Opel oferuje swoim użytkownikom bagażnik o pojemności 350 litrów, który można dodatkowo powiększyć po złożeniu tylnych siedzeń do 1105 litrów – (do linii okien). Tego typu rozmiary są dość typowe dla segmentu B, więc do typowych codziennych spraw bagażnik powinien być wystarczający. Jednak w przypadku potrzeby przewiezienia czegoś większego lepiej się upewnić, że na pewno wystarczy nam przestrzeni bagażowej.
Elektryczny Opel Mokka – napęd
Dla swojego elektrycznego SUV’a Opel przygotował tylko jeden silnik elektryczny. Jednostka generuje 156KM mocy maksymalnej oraz 270 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund, a prędkość maksymalna to 150 km/h.
Silnik połączony jest z baterią o pojemności 54 kWh (51 kWh netto), która zapewnia do 436 km zasięgu w cyklu mieszanym oraz do 567 km zasięgu w cyklu miejskim. Obie wartości jak zawsze według metodologi WLTP. Zużycie energii podczas miejskiej jazdy wynosi 10,9 kWh/100km, natomiast w cyklu mieszanym oscyluje pomiędzy 14,2 a 16,7 kWh/100km.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Opel idzie pod prąd, nie mając zamiaru zmieniać planu. Elektryczna gama już w 2028 roku
Wersje wyposażenia
Znacznie więcej opcji konfiguracji mamy jeśli idzie o wersje wyposażenia. Dla swojego elektrycznego samochodu Opel przygotował trzy opcje – Edition, Business Edition oraz GS. W bazowym wariancie dostajemy fotel kierowcy z regulacją wysokości, jednostrefową klimatyzację, pompę ciepła, sportową kierownice, 10-calowy wyświetlacz kierowcy, reflektory przednie w technologii LED, system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem, tempomat oraz system wspomagania parkowania tyłem.
W wariancie Business Edition w Oplu Mokka dodatkowo pojawiają się także podgrzewane lusterka, ładowarka indukcyjna, panoramiczna kamera cofania, adaptacyjny tempomat oraz system monitorowania martwego pola. W najlepiej wyposażonej opcji GS dostajemy także regulowany fotel pasażera, światła tylne w technologii LED, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz system zapobiegania kolizjom, dach w kolorze czarnym, przyciemniane tylne szyby oraz 17-calowe felgi aluminiowe.
Co można kupić dodatkowo?
Opel przygotował także kilka pakietów doposażających, które dostaniemy praktycznie we wszystkich wariantach modelu Mokka. Klienci mogą dodatkowo zakupić m.in. pakiet Komfort (3 500 zł dla Edition i Bussines Edition, 2 000 zł dla GS) który zawiera podgrzewane fotele przednie i kierownicę, konsolę centralną z podłokietnikiem i przyciemniane tylne szyby. Jest także pakiet Tech (7 000 zł dla Edition, 8 000 zł dla GS), który zawiera m.in. ładowarkę indukcyjną do smartfona, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zaawansowane systemy wsparcia kierowcy.
Ponadto do wersji GS możemy zamówić pokrywę silnika w czarnym kolorze (1 000 zł), a do wszystkich wersji wallboxa (2 431,98 zł), komplet eleganckich progów (4 858,48 zł), czy też dekoracyjną naklejkę na całe nadwozie (1 360,85 zł). W ofercie jest również cała masa akcesoriów – uchwyty, felgi, kołpaki, śruby mocujące i różne warianty bagażników, w którą możemy doposażyć Opla Mokkę.
Opel przygotował także dla Mokki w sumie 5 wariantów kolorystycznych. Opel Mokka kolory lakieru to:
- Szary – grafik (2 400 zł);
- Metalizowane, czarny – karbon, niebieski – kolibri, szary – kontrast, zielony – tropikal (2 400 zł).
Warto również dodać, że każdy z kolorów można skonfigurować z czarnym dachem. W wersji GS jest to zawarte w cenie, w bazowym wariancie Edition będzie się to wiązało z dopłatą 1 500 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Citroen e-C3 2025. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?
Opel Mokka EV 2025 – cena
Ceny elektrycznego Opla Mokka w polskich salonach w 2025 roku rozpoczynają się od 158 900 zł za bazowy wariant Edition. Za wersję Business Edition będzie trzeba zapłacić od 164 400 zł. Ceny najlepiej wyposażonego wariantu GS zaczynają się natomiast od 167 900 zł.
Warto również dodać, że elektryczny Opel Mokka dostępny jest również z dopłatami w ramach programu „naszEauto”, dzięki któremu możemy obniżyć cenę o nawet 40 000 zł.