
Oszczędność bez kompromisów/ Nowy silnik E-Tech Renault
Nowy silnik hybrydowy Renault: 160 KM mocy i tylko 4,3 litra zużycia paliwa
Francuska marka udowodniła, że jest prawdziwym liderem w dziedzinie napędów hybrydowych i niskiego zużycia paliwa. Modele Captur i Symbioz otrzymują teraz znaczące ulepszenia w zakresie układu napędowego. Jedno spojrzenie na listy sprzedaży wystarczy, by dostrzec, że hybrydy są obecnie najbardziej atrakcyjną ofertą dla milionów kierowców w całej Europie.
Technologia hybrydowa stała się głównym wyborem na Starym Kontynencie. W Polsce pojazdy tego typu są szczególnie atrakcyjne ze względu na niskie zużycie paliwa oraz dobrą wydajność. Renault ugruntowało swoją pozycję jako jedna z najbardziej cenionych marek w segmencie pojazdów hybrydowych.
Tę pozycję marka teraz umacnia wprowadzając nowy silnik E-Tech Full Hybrid do modeli Captur i Symbioz. Technologia hybrydowa Renault zawsze była wysoko oceniana zarówno przez ekspertów, jak i kierowców, a z biegiem lat Francuzi stale udoskonalali jej mechanizm i funkcjonowanie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Innowacyjna technologia w SUV-ach. To wyróżnia Renault Rafale
Zaawansowana technologia nowego silnika hybrydowego
Nowy silnik Full Hybrid E-Tech 160 oferuje większą moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Składa się z silnika benzynowego współpracującego z dwiema jednostkami elektrycznymi. Moc silnika spalinowego wzrosła z 94 KM do 109 KM, bez negatywnego wpływu na zużycie paliwa.
Dzisiejsze samochody hybrydowe Renault figurują na najważniejszych listach pod względem efektywności i zachowania na drodze. Lata dopracowywania technologii hybrydowej przyniosły efekty w postaci pojazdów, które wyróżniają się na tle konkurencji zarówno pod względem osiągów, jak i ekonomii jazdy.
Nowy silnik E-Tech 160 jest już dostępny w modelach Renault Captur i Symbioz. To ważny krok w rozwoju oferty hybrydowej francuskiego producenta, który konsekwentnie rozszerza gamę swoich ekologicznych pojazdów.
Szczegóły techniczne i wydajność nowej jednostki napędowej
Jest to czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra. Łączy się on z dwoma wspomnianymi silnikami elektrycznymi, generując maksymalną moc 158 KM i moment obrotowy do 205 Nm. Dane homologacyjne wskazują na emisję zaledwie 98 gramów CO2 na każdy przejechany kilometr oraz średnie oficjalne zużycie paliwa wynoszące 4,3 litra na 100 kilometrów (cykl WLTP).
Ceny modeli wyposażonych w ten napęd wahają się od około 117 000 zł do około 157 000 zł, w zależności od modelu i wybranego wykończenia, nie uwzględniając zniżek. Oferta jest elastyczna i pozwala klientom na dopasowanie pojazdu do swoich indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych.
Jedną z głównych popraw w porównaniu do poprzedniej wersji jest zwiększenie pojemności akumulatora zasilającego część elektryczną. Z dotychczasowych 1,2 kWh wzrosła ona do 1,4 kWh. Nie jest to radykalna zmiana, ale wystarczająco duża, aby zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 40%.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Renault Clio czy Toyota Yaris. Którą hybrydę do miasta wybrać?
Ekologiczne osiągi i plany na przyszłość
Renault zapewnia, że silnik Full Hybrid E-Tech może pokonać do 80% miejskich tras w trybie całkowicie elektrycznym, pod warunkiem delikatnego operowania pedałem przyspieszenia. Jak przystało na model hybrydowy, otrzymuje on etykietę Eco i wszystkie związane z nią korzyści.
Wraz z wprowadzeniem E-Tech o mocy 160 KM, Renault uzupełnia i tak już rozbudowaną gamę napędów hybrydowych. Co ciekawe, Dacia była pierwszą marką, która skorzystała z tego silnika – model Dacia Bigster jest pierwszym pojazdem wykorzystującym tę jednostkę napędową. Oczekuje się, że w przyszłości silnik trafi do większej liczby modeli francuskiej rodziny, w tym do modelu Renault Austral.
W ciągu ostatnich czterech lat, od 2021 roku, Renault sprzedało ponad 750.000 pojazdów wyposażonych w silniki Full Hybrid E-Tech. Warto podkreślić znaczenie modeli Captur i Symbioz dla hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego – oba te pojazdy są produkowane wyłącznie w Hiszpanii, co stanowi istotny wkład w lokalną gospodarkę.