
To król komfortu w czasach chińskiej ofensywy. Na rynku od dwóch lat bez większego sukcesu
Peugeot 508 PHEV – hybrydowa limuzyna w cieniu chińskiej konkurencji
Peugeot 508 w wersji hybrydowej plug-in, wprowadzony na rynek niemal dwa lata temu, mógłby być europejskim bestsellerem, gdyby nie dynamicznie zmieniająca się sytuacja rynkowa. Model ten, dostępny zarówno jako sedan, jak i kombi, oferuje wszystko, czego można oczekiwać od nowoczesnego samochodu hybrydowego.
Francuska marka przygotowała trzy warianty napędu plug-in dla tego modelu, umożliwiając klientom wybór zgodny z ich potrzebami. Jednak pomimo starannego dopracowania oferty, Peugeot 508 PHEV mierzy się z rosnącą konkurencją ze strony chińskich producentów, którzy systematycznie umacniają swoją pozycję na europejskim rynku.
W obecnej sytuacji rynkowej nawet najlepiej przemyślana strategia produktowa może nie wystarczyć do osiągnięcia zakładanych celów sprzedażowych. Peugeot musi więc szukać sposobów na wyróżnienie się w segmencie, w którym chińscy producenci oferują coraz bardziej zaawansowane i konkurencyjne cenowo modele.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: System Hybrid 48V w nowych Peugeotach. Jak działa i co warto o nim wiedzieć?
Wymiary i praktyczność – francuska odpowiedź na potrzeby rodziny
Druga generacja Peugeota 508 w wersji sedan może pochwalić się długością 4,75 metra, podczas gdy wariant kombi (SW) jest nieznacznie dłuższy, mierząc 4,78 metra. Te wymiary plasują auto w segmencie przestronnych samochodów rodzinnych, oferując komfortowe warunki podróżowania dla wszystkich pasażerów.
Różnica między wersjami nadwoziowymi najbardziej uwidacznia się w pojemności bagażnika. Sedan oferuje przestrzeń bagażową o objętości 490 litrów, natomiast praktyczniejsze kombi zwiększa ten parametr do 530 litrów, co przekłada się na lepszą funkcjonalność w codziennym użytkowaniu.
Wnętrze samochodu zostało wyposażone w nowoczesny system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym oraz 12-calowe cyfrowe zegary. Taka konfiguracja zapewnia kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji oraz funkcji multimedialnych w ergonomiczny i intuicyjny sposób.
Technologia napędu – trzy oblicza hybrydy plug-in
Peugeot oferuje model 508 PHEV w trzech wariantach mocy: 180, 225 oraz 360 KM. Dwie pierwsze wersje dostępne są z wykończeniem Allure, podczas gdy najmocniejsza odmiana nosi sportowe oznaczenie PSE, podkreślające jej wyczynowy charakter.
Podstawowe wersje wyposażono w silnik benzynowy 1.6 o mocy 150 lub 180 KM, współpracujący z jednostką elektryczną o mocy 110 KM. Topowa odmiana otrzymała mocniejszy silnik spalinowy o mocy 200 KM oraz dodatkowy silnik elektryczny o mocy 113 KM, zamontowany przy tylnej osi.
Najwyższy wariant mocy jako jedyny w gamie oferuje napęd na wszystkie koła, co znacząco poprawia właściwości jezdne samochodu. Niezależnie od wersji, wszystkie odmiany korzystają z automatycznej, ośmiobiegowej skrzyni biegów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Elektryczny Peugeot e-308. Opinia, cena, zasięg
Zasięg elektryczny i ceny – kluczowe parametry dla kupujących
Wszystkie warianty Peugeota 508 PHEV wyposażono w akumulator o pojemności 12,4 kWh, jednak zasięg w trybie elektrycznym różni się w zależności od wersji. Najmocniejsza odmiana 360-konna może przejechać na samym prądzie 52 kilometry, podczas gdy podstawowa wersja oferuje zasięg do 64 kilometrów.
W idealnych warunkach, zużycie paliwa może wynosić zaledwie 1,3 litra na 100 kilometrów, co jest imponującym wynikiem dla samochodu tej klasy. Wersja kombi charakteryzuje się nieznacznie wyższym spalaniem, co jest naturalne ze względu na większą masę i gorsze właściwości aerodynamiczne.
Cennik Peugeota 508 PHEV rozpoczyna się od 218 000 zł za wersję sedan, podczas gdy kombi jest droższe o około 4 000 zł, startując od 223 000 zł. Topowa wersja PSE została wyceniona na 337 200 zł lub 342 200 zł, co odzwierciedla jej sportowy charakter i bogate wyposażenie.