Peugeot E-5008

Peugeot E-5008 2025. Wersje, napędy, ceny. Co można kupić?

Peugeot ma elektryczną propozycję także pośród SUV-ów segmentu D. Dziś przyglądamy się polskiej ofercie modelu E-5008 i w jednym miejscu zbieramy wszystkie najważniejsze informacje.

Peugeot E-5008 zadebiutował w 2024 roku i oferuje miejsce dla siedmiu pasażerów. Elektryczna wersja jest częścią trzeciej generacji Peugeota 5008 i wyróżnia się przestronnym wnętrzem oraz zaawansowanymi technologiami. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w 2024 roku w zakładzie PSA w Sochaux we Francji, a jego konstrukcja opiera się na nowoczesnej platformie STLA Medium, zaprojektowanej z myślą o pojazdach elektrycznych i hybrydowych.

Konkurencję dla tego modelu stanowią inne siedmioosobowe SUV-y, takie jak Kia EV9, Hyundai Ioniq 7 czy Skoda Kodiaq, a także modele premium, jak Mercedes EQB.

Peugeot E-5008
fot. Peugeot

Peugeot E-5008 wymiary

Francuski samochód ma 4 791 mm długości, 1 895 mm szerokości oraz 1694 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2 901 mm. Z takimi wymiarami Peugeot zapewnia bardzo przestronne wnętrze. Tak bardzo, że bazowo samochód jest sprzedawany z siedmioma siedzeniami. Francuzi co prawda poinformowali, że wprowadzą do oferty możliwość konfiguracji 5-miejscowego wariantu jeszcze w 2025 roku, ale jak na razie nie pojawił się on jeszcze w Polsce.

Przestrzeń bagażowa zależy przede wszystkim od tego, ilu foteli potrzebujemy danym momencie. Jeśli trzeci rząd zostawimy rozłożony, to wówczas mamy dostęp do 348 litrów przestrzeni. Złożenie sprawia, że pojemność bagażnika wzrasta do 916 litrów, natomiast jeśli potrzebujemy przewieźć coś naprawdę dużego, to możemy złożyć także drugi rząd i do dyspozycji będziemy mieli aż 2232 litry. Płaska podłoga i ogromny otwór bagażowy powinny więc umożliwić na przewiezienie praktycznie wszystkiego.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Volvo EX90 2025. Wersje, silniki, zasięg, ceny. Co można kupić?

Peugeot E-5008
fot. Peugeot

Peugeot E-5008 napęd

Klienci chcący zakupić elektrycznego Peugeota mogą wybierać między dwoma rodzajami napędu. W słabszej wersji dostaniemy 213 KM mocy oraz 343 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ zasilany jest baterią o pojemności użytkowej 73 kWh, która zapewnia zasięg do 500 km w cyklu mieszanym według WLTP. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna pojazdu to 170 km na godzinę. E-5008 w tej wersji możemy ładować prądem przemiennym do 11 kW oraz prądem stałym do 160 kW.

W mocniejszym wariancie dostajemy 231 KM i taki sam moment obrotowy, jednak głównym celem nie była poprawa osiągów, a zasięgu. Ten wariant Peugeota współpracuje z baterią o pojemności użytkowej 96,9 kWh. Parametry ładowania pozostają bez zmian, a na przyśpieszeniu zyskujemy tylko 0,1 sekundy, jednak zasięg wzrasta do 664 km w cyklu mieszanym według WLTP.

Peugeot E-5008
fot. Peugeot

Wyposażenie Peugeota E-5008

Francuski producent dla swojego 7-osobowego modelu przygotował dwa warianty wyposażenia. W bazowym Allure dostajemy m.in. reflektory do jazdy dziennej w technologii LED, tylne światła LED, panoramiczny kokpit z dwoma zintegrowanymi ekranami o przekątnej 10 cali, system multimedialny z bezprzewodowym połączeniem do Apple CarPlay i Android Auto, kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu, bezkluczykowy dostęp, 3-strefową automatyczną klimatyzację, podgrzewane lusterka, 19-calowe felgi aluminiowe, pompę ciepła ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, oraz przewód do ładowania.

W wariancie wyposażenia GT otrzymamy dodatkowo m.in. światła Pixel LED z przodu i 3D LED z tyłu, panoramiczny kokpit z zakrzywionym ekranem o przekątnej 21-cali, ambientowe oświetlenie, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania, przednie czujniki parkowania, czarny dach, adaptacyjny system świateł, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz podgrzewaną kierownicę.

Peugeot E-5008
fot. Peugeot

Jakie wyposażenie dodatkowe?

Peugeot przewidział też kilka pakietów doposażających. Kupując pakiet Bezpieczeństwo dodamy do E-5008 4 kamery HD z czujnikami parkowania z każdej strony samochodu, a także adaptacyjny tempomat, czy asystenta pasa ruchu oraz wykrywanie obiektów z tyłu pojazdu. Zawartość pakietu różni się zależnie od wersji samochodu, dlatego też dla Allure kosztuje on 6 350 zł, natomiast dla GT 6 800 zł.

Do obu wersji możemy dokupić także pakiet zimowy, który poprawia kontrolę trakcji i dodaje podgrzewaną przednią szybę (2 600 zł). Wersję GT możemy także wyposażyć także w dach panoramiczny (6 050 zł) oraz tapicerkę z alcantary, która przy okazji dodaje elektrycznie regulowane fotele przednie z certyfikatem ARG oraz podgrzewane fotele z przodu i w drugim rzędzie (9 200 zł).

ZOBACZ RÓWNIEŻ: KIA EV9 2025. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić w Polsce?

Peugeot E-5008
fot. Peugeot

Peugeot dla swojego siedmioosobowego samochodu przygotował w sumie 6 wariantów kolorystycznych. Peugeot E-5008 kolory lakieru to:

  • Niebieski Ingaro – bez dopłaty;
  • Niebieski Obsession, Szary Artense, Czarny Perla Nera, Szary Titane – 2 900 zł;
  • Biały Okenite – 3 700 zł.

Warto również dodać, że kwestia czarnego dachu zależy od wybranej wersji wyposażenia. Tak więc wariantu Allure nie można skonfigurować z czarnym dachem, natomiast wersji GT nie dostaniemy bez.

Peugeot E-5008 cena

Ceny Peugeota E-5008 w polskich salonach w 2025 rozpoczynają się od 214 200 zł za bazową wersję. Poniżej prezentujemy pełen cennik tego modelu:

  • Peugeot E-5008 210 Allure – 214 200 zł;
  • Peugeot E-5008 210 GT – 229 650 zł;
  • Peugeot E-5008 230 Long Range Allure – 233 700 zł;
  • Peugeot E-5008 230 Long Range GT – 250 100 zł.

Oczywiście bazowa wersja francuskiego samochodu kwalifikuje się do programu „naszEauto”, więc można ją dostać z dopłatą nawet do 40 000 zł.

Peugeot E-5008
fot. Peugeot