Polestar 7

Nowy kompaktowy SUV premium Polestara z nowoczesną technologią. Będzie produkowany w Europie

Szwedzki producent elektrycznych aut premium zapowiada kompaktowego SUV-a. Polestar 7 będzie produkowany w Europie i ma konkurować z BMW iX1

Polestar 7 – nowy gracz na rynku kompaktowych SUV-ów premium

Szwedzki producent samochodów elektrycznych Polestar ujawnił nowe szczegóły dotyczące swojego przyszłego modelu Polestar 7. Ten kompaktowy SUV segmentu premium ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla takich pojazdów jak BMW iX1, Mercedes EQA czy Audi Q4 e-tron, wkraczając tym samym w jeden z najbardziej konkurencyjnych segmentów rynku pojazdów elektrycznych.

Warto przypomnieć, że Polestar, należący do Grupy Volvo, przeszedł znaczącą transformację w swojej historii. Do 2015 roku funkcjonował jako Polestar Performance – sportowy oddział Volvo, by w 2019 roku rozpocząć niezależną produkcję własnych samochodów. Marka wyróżnia się skandynawskim podejściem do luksusu, stawiając na wysoką jakość wykończenia i zrównoważony rozwój.

Historia rozwoju marki to kolejne udane premiery – począwszy od modelu Polestar 2, poprzez modele 3 i 4, aż po tegoroczną premierę Polestara 5. Teraz firma zapowiada kolejny krok w swojej ewolucji w postaci modelu Polestar 7, który wbrew wcześniejszym spekulacjom nie będzie następcą modelu 2, lecz zupełnie nowym projektem w segmencie kompaktowych SUV-ów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Elektryczna zimna wojna. USA zamyka rynek dla chińskich aut. Polestar pierwszą ofiarą

Europejska produkcja i innowacyjne technologie

Jedną z kluczowych informacji ujawnionych przez producenta jest decyzja o lokalizacji produkcji nowego modelu. Polestar 7 będzie produkowany w Europie, co pozwoli uniknąć potencjalnych problemów związanych z cłami i innymi barierami fiskalnymi, które mogą w przyszłości dotknąć pojazdy produkowane poza naszym kontynentem.

Choć firma nie ujawniła szczegółów dotyczących zasięgu, mocy czy specyfikacji baterii, potwierdzono, że Polestar 7 będzie wykorzystywał modułową architekturę, która znajdzie zastosowanie w przyszłych generacjach pojazdów elektrycznych marki. Model ten ma być pionierem w zakresie nowych technologii, które później zostaną wprowadzone w pozostałych pojazdach szwedzkiego producenta.

Philipp Römers, szef designu Polestara, zapewnia, że nowy model zachowa charakterystyczne cechy marki w zakresie designu i osiągów. Według jego słów pojazd ma być „zgodny z oczekiwaniami klientów” poszukujących innowacji i jakości w segmencie premium. Data premiery rynkowej została zaplanowana na rok 2027.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Polestar 4. Silniki, zasięg, wersje. Czy będzie dostepny w Polsce?

Przyszłość marki i technologiczne innowacje

Równolegle do prac nad modelem 7, Polestar przygotowuje się do wprowadzenia na rynek modelu 5. Ten czteroosobowy grand tourer został zbudowany na platformie wykorzystującej klejone aluminium, co stanowi znaczący krok naprzód w technologii konstrukcyjnej pojazdów elektrycznych.

Polestar 5 zapisze się w historii marki jako pierwszy model wykorzystujący technologię 800 woltów. To przełomowe rozwiązanie ma przyczynić się do zwiększenia wydajności pojazdu oraz znaczącej poprawy w zakresie szybkiego ładowania baterii.

Te strategiczne działania pokazują, że Polestar konsekwentnie rozwija swoją ofertę, łącząc skandynawskie podejście do designu z zaawansowanymi technologiami elektrycznymi. Wprowadzenie modelu 7 do segmentu kompaktowych SUV-ów premium oraz rozwój technologii 800V w modelu 5 świadczą o ambitnych planach marki na najbliższe lata.