Porsche elektryfikacja

Wielki zwrot w Porsche. Spalinowe silniki zostaną z nami dłużej

Słabe wyniki sprzedaży Taycana zmusiły Porsche do weryfikacji planów elektryfikacji. Dyrektor finansowy potwierdza: silniki spalinowe zostaną z nami dłużej

Porsche rozważa zmianę strategii elektryfikacji

Niemiecka marka motoryzacyjna Porsche stoi przed istotną zmianą swoich planów elektryfikacji. Początkowo firma ogłosiła, że do roku 2030 osiemdziesiąt procent sprzedawanych przez markę pojazdów będzie elektrycznych.

W ostatnich miesiącach pojawiają się jednak coraz silniejsze sygnały o możliwej zmianie tych założeń, co może wpłynąć na przyszłość producenta ze Stuttgartu. Ta zmiana planów może oznaczać istotną modyfikację dotychczasowej strategii firmy, która zakładała bardzo ambitny program elektryfikacji.

Kluczowym czynnikiem wpływającym na zmianę planów jest znaczący spadek sprzedaży modelu Taycan. W całym roku 2024 był to model o najsłabszych wynikach sprzedaży w gamie Porsche. Taka sytuacja zmusiła producenta do ograniczenia produkcji tego elektrycznego sedana. Jest to istotny sygnał dla firmy, która musi reagować na zmieniające się trendy rynkowe.

Pozytywnym aspektem jest dobry wynik sprzedaży nowego elektrycznego Macana, który notuje zadowalające liczby rejestracji. To pokazuje, że sytuacja nie jest jednoznaczna.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ile trzeba zapłacić za najtańsze elektryczne Porsche Macan?

Nowa strategia – elastyczne podejście do elektryfikacji

Lutz Meschke, dyrektor finansowy Porsche, potwierdził, że silniki spalinowe pozostaną fundamentalną częścią oferty marki dłużej, niż pierwotnie planowano.

Pierwotny cel osiemdziesięcioprocentowego udziału pojazdów elektrycznych będzie zależał od popytu ze strony klientów. To znacząca zmiana w podejściu firmy do procesu elektryfikacji.

Meschke dodał również, że firma rozważa wyposażenie niektórych planowanych modeli elektrycznych w napędy hybrydowe lub konwencjonalne silniki spalinowe. To jasny sygnał, że marka stawia na silniki spalinowe przez dłuższy okres.

Przyszłość gamy modelowej

W planach Porsche znajduje się wprowadzenie nowych generacji modeli Cayenne, 718 (Cayman i Boxster) oraz Panamera. Każdy z tych modeli miał mieć swoją elektryczną odmianę.

Obecnie firma rozważa modyfikację tych projektów, aby wyposażyć je również w silniki spalinowe. To bezpośrednia reakcja na sytuację rynkową i preferencje klientów.

Dyrektor finansowy podkreślił, że mimo pozytywnego przyjęcia elektrycznego Macana, jego długoterminowy sukces pozostaje niepewny ze względu na zmienne warunki rynkowe. Spadająca sprzedaż Taycana pokazuje nową dynamikę rynku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Porsche Taycan Turbo – test, opinie. Elektryk prawie doskonały

Historia sukcesu Macana

Model Macan od momentu swojego debiutu komercyjnego przed dziesięcioma laty okazał się bestsellerem marki. Na całym świecie sprzedano ponad 500 000 egzemplarzy tego SUV-a.

Obecnie firma obserwuje, czy elektryczna wersja tego popularnego modelu utrzyma wysokie zainteresowanie klientów w kolejnych miesiącach.

To kluczowy moment dla marki, gdyż wyniki sprzedaży elektrycznego Macana mogą wpłynąć na przyszłe decyzje dotyczące elektryfikacji gamy modelowej Porsche.