Ampere CEO Josep Maria Recasens Renault

Nowy CEO działu pojazdów elektrycznych Renault. Kim jest następca de Meo?

Grupa Renault mianuje Josepa Maríę Recasensa nowym CEO Ampere, swojej firmy zajmującej się elektrykami. Kim jest ta osoba i co z Lucą de Meo?

Luca de Meo przestaje być CEO działu pojazdów elektrycznych Renault, już jest następca

Znacząca wiadomość napłynęła z Grupy Renault, która zdecydowała się mianować Josepa Maríę Recasensa na stanowisko CEO Ampere, firmy zajmującej się pojazdami elektrycznymi francuskiego producenta. Ten ruch wewnętrzny nie wpływa na obowiązki Luki de Meo jako CEO Renault, który zachowa swoją pozycję i jedynie przekaże stery Ampere Josepowi Maríi Recasensowi.

W wyniku tego manewru, Luca de Meo przestaje kierować tym działem, który został utworzony w 2023 roku. Dotychczas łączył on to stanowisko ze swoimi obowiązkami jako CEO Renault, co pozostanie bez zmian.

Decyzja ta jest częścią szerszej strategii Grupy Renault mającej na celu optymalizację zarządzania w poszczególnych działach firmy. Ampere, jako stosunkowo młoda jednostka biznesowa, będzie teraz mogła korzystać z pełnego zaangażowania swojego nowego lidera.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Szef Renault: Oddajmy Chinom 15% rynku

Doświadczenie nowego lidera Ampere

Jeśli chodzi o Josepa Maríę Recasensa, do momentu objęcia tego nowego stanowiska, które wejdzie w życie 1 kwietnia, pełni on funkcję dyrektora operacyjnego Renault. Co istotne, będzie on nadal łączył swoją nową rolę CEO Ampere z dotychczasowymi zadaniami dyrektora operacyjnego, dyrektora generalnego ds. strategii oraz dyrektora Renault Iberia.

Sam Luca de Meo jest przekonany o dobrych wynikach Recasensa na czele tego wyzwania, zapewniając: „Jestem zachwycony, że mogę przekazać pałeczkę Josepowi Marii jako CEO, po tym jak zajmował stanowisko dyrektora operacyjnego Ampere, aby kontynuować głęboką i szybką transformację, którą przeprowadzamy z Ampere od jego powstania.”

Nowy CEO Ampere oświadczył: „W ciągu ostatnich 18 miesięcy my i zespoły Ampere przeprowadziliśmy transformację z dużą prędkością, z celem dorównania najlepszym w branży w rekordowym czasie. Jestem zachwycony, że mogę kontynuować tę przygodę jako CEO i pracować z zespołami, aby pokazać pełen potencjał Ampere.”

Kariera Recasensa przed dołączeniem do Renault

Recasens rozpoczął swoją karierę w dziale badań i rozwoju SEAT-a w 2002 roku, wspinając się po szczeblach kariery, aż do zostania dyrektorem ds. publicznych hiszpańskiej filii. To doświadczenie dało mu solidne podstawy w branży motoryzacyjnej oraz zrozumienie procesów badawczo-rozwojowych.

Do 2021 roku znalazł się już w Renault jako dyrektor ds. strategii i rozwoju biznesu, a teraz przekonał firmę, by powierzyła mu stanowisko CEO tak ambitnego projektu jak Ampere. Jego przejście z SEAT-a do Renault stanowiło ważny krok w jego karierze, pozwalając mu rozszerzyć swoje kompetencje w międzynarodowym środowisku.

Recasens spędził cztery lata w Renault, co dało mu głębokie zrozumienie strategii firmy i jej celów związanych z elektryfikacją. Podczas tego okresu zdążył zapoznać się z wyzwaniami stojącymi przed przemysłem motoryzacyjnym w kontekście transformacji energetycznej i zdobył zaufanie kierownictwa koncernu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Geely zamiast Nissana? Szef Renault ujawnia swoje preferencje

Przyszłość Ampere pod nowym kierownictwem

Josep María Recasens chciał dać przedsmak tego, czego możemy oczekiwać od Ampere, mówiąc: „Z wprowadzeniem Twingo i pierwszego europejskiego SDV w 2026 roku, kolejną gamą pojazdów elektrycznych segmentu C w 2028 roku oraz naszymi wysiłkami na rzecz obniżenia kosztów o 40%, mamy mapę drogową zgodną z naszymi ambicjami: stać się punktem odniesienia dla naszego przemysłu w Europie.”

Ten ambitny plan pokazuje, że Ampere pod kierownictwem Recasensa zamierza agresywnie rozwijać ofertę pojazdów elektrycznych, jednocześnie poprawiając efektywność kosztową. Nowy model Twingo ma być kluczowym produktem w strategii firmy, a wprowadzenie pierwszego europejskiego SDV (Software-Defined Vehicle) w 2026 roku potwierdza zaangażowanie w nowoczesne technologie.

Zmiana kierownictwa przychodzi w kluczowym momencie dla przemysłu motoryzacyjnego, gdy producenci samochodów intensyfikują swoje wysiłki w kierunku elektryfikacji. Planowana redukcja kosztów o 40% będzie istotnym czynnikiem konkurencyjności, ponieważ cena pozostaje jednym z głównych wyzwań w masowej adopcji samochodów elektrycznych wśród europejskich konsumentów.