Renault Embleme

Wodorowa hybryda od Renault? Emblème zadziwia

Renault Emblème pokazane w Paryżu: 1000 km zasięgu, hybryda wodoru i baterii elektrycznej, 90% mniej emisji. To przyszłość motoryzacji?

Renault Emblème, czyli nietypowy prototyp

Renault Emblème to najnowszy prototyp francuskiego producenta, zaprezentowany w Paryżu. Ten elektryczny pojazd o nadwoziu typu shooting brake i długości 4,8 metra wyróżnia się nowoczesnym designem i przełomowymi technologiami. Na pierwszy rzut oka Emblème wyznacza nowe kierunki stylistyczne dla przyszłych modeli Renault, łącząc elegancję z funkcjonalnością.

Pod względem technologicznym Emblème to prawdziwa rewolucja. Samochód korzysta z dwóch źródeł energii – baterii elektrycznej o pojemności 40 kWh oraz zbiornika wodoru o pojemności 2,8 kg. Dzięki temu osiąga imponujący zasięg przekraczający 1000 km, co czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych pojazdów elektrycznych na rynku. Takie rozwiązanie pozwala na pokonywanie długich tras bez konieczności częstego ładowania, co jest kluczowe dla użytkowników ceniących wygodę.

Co więcej, Emblème jest niezwykle ekologicznym pojazdem. Renault deklaruje, że w całym cyklu życia samochodu emisje gazów cieplarnianych są zredukowane aż o 90% w porównaniu do tradycyjnych pojazdów spalinowych. To zasługa zarówno zastosowania materiałów pochodzących z recyklingu, jak i zaawansowanego procesu produkcyjnego, który minimalizuje wpływ na środowisko.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Innowacyjna technologia w SUV-ach. To wyróżnia Renault Rafale

Innowacyjny design i przestrzeń dla rodziny

Renault Emblème łączy dynamiczną sylwetkę z praktycznymi rozwiązaniami. Mierzący 4,8 metra długości i 1,52 metra wysokości, jest nieco większy od modelu Espace, ale dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,9 metra oferuje przestronne wnętrze. Kabina zapewnia komfort dla całej rodziny, a bagażnik o pojemności 556 litrów, powiększony o dodatkowe 74 litry pod maską, czyni Emblème idealnym wyborem na długie podróże.

Design samochodu wyróżnia się płynnymi, zaokrąglonymi liniami i ostrymi akcentami. Nowoczesna sygnatura świetlna z podświetlanym logo marki oraz tylne lampy w kształcie odwróconej litery „N” nadają pojazdowi unikalny charakter. Dodatkowo 22-calowe felgi o zamkniętej konstrukcji poprawiają aerodynamikę, co przekłada się na lepsze osiągi i mniejsze zużycie energii.

Aerodynamika Emblème została dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, czerpiąc inspirację z bolidów Formuły 1. Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi zaledwie 0,25, co w połączeniu z lekką konstrukcją (masa pojazdu to tylko 1800 kg) pozwala na osiągnięcie wyjątkowej efektywności energetycznej. To wszystko sprawia, że Emblème nie tylko wygląda nowocześnie, ale także działa w harmonii z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Bateria i wodór w harmonii

Sercem Renault Emblème jest elektryczny silnik o mocy 215 KM, zasilany przez baterię o pojemności 40 kWh. Sama bateria zapewnia zasięg na poziomie kilkuset kilometrów, ale prawdziwą innowacją jest zastosowanie wodoru jako drugiego źródła energii. Zbiornik wodoru o pojemności 2,8 kg pozwala na dodatkowe 350 km jazdy po każdym tankowaniu, które trwa zaledwie 5 minut.

Integracja wodoru z napędem elektrycznym to przełomowe rozwiązanie, które eliminuje potrzebę długotrwałego ładowania. Dzięki temu Emblème jest idealnym wyborem dla osób, które potrzebują samochodu gotowego do jazdy w każdych warunkach. Połączenie tych dwóch technologii pozwala na osiągnięcie rekordowego zasięgu przekraczającego 1000 km, co stawia Emblème w czołówce pojazdów elektrycznych.

Lekka konstrukcja pojazdu dodatkowo wspiera jego efektywność. Renault współpracowało z firmami takimi jak ArcelorMittal, dostarczającą stal z recyklingu, oraz Constellium, odpowiedzialną za aluminiowe drzwi wykonane z materiałów wtórnych. Nawet felgi, w 70% wykonane z aluminium pochodzącego z recyklingu, przyczyniają się do obniżenia masy, co przekłada się na mniejsze zużycie energii i lepszą dynamikę jazdy.

Zrównoważony rozwój: 90% mniej emisji

Renault Emblème to nie tylko zaawansowany technologicznie samochód, ale także wzór zrównoważonego podejścia do motoryzacji. Dzięki starannie zaprojektowanemu procesowi produkcyjnemu, który obejmuje pięć kluczowych faz – od ekologicznego projektowania po recykling – Emblème emituje zaledwie 5 ton dwutlenku węgla w ciągu 15 lat i 200 000 km eksploatacji. Dla porównania, Renault Captur z silnikiem spalinowym emituje w tym samym czasie aż 49 ton CO2.

Kluczowym elementem strategii Renault jest wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. Aż 50% materiałów użytych w Emblème pochodzi z odzysku, w tym stal i aluminium użyte w karoserii oraz ultralekkie felgi. Produkcja komponentów została zoptymalizowana, co pozwoliło zredukować ślad węglowy o 70% już na etapie wytwarzania części.

Ampere, elektryczna dywizja Grupy Renault, która stworzyła ten prototyp, postawiła na minimalizację wpływu na środowisko przez cały cykl życia pojazdu. Od projektowania, przez użytkowanie, aż po recykling, Emblème jest przykładem, jak motoryzacja może wspierać walkę ze zmianami klimatycznymi, nie rezygnując z nowoczesnych technologii i komfortu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hybrydowe Renault Rafale 2025. Silniki, wyposażenie, ceny. Wszystko co powinniście wiedzieć

Technologia w kabinie

Wnętrze Renault Emblème to połączenie ekologii i zaawansowanej technologii. Kabina została wykonana z naturalnych materiałów, takich jak len czy włókna ananasa, które są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale także minimalizują emisje podczas obróbki. Taki wybór materiałów podkreśla zaangażowanie Renault w tworzenie zrównoważonych pojazdów.

Centralnym elementem wnętrza jest panoramiczny ekran openRlink o szerokości 1,2 metra i wysokości 12 cm, rozciągający się nad deską rozdzielczą. Wyświetla on wszystkie kluczowe informacje dla kierowcy, od danych o podróży po obrazy z zewnętrznych kamer, które zastępują tradycyjne lusterka boczne, poprawiając aerodynamikę pojazdu. Ekran jest intuicyjny i zaprojektowany tak, aby zwiększyć komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Technologia w kabinie idzie w parze z ekologicznym podejściem. Zastosowanie kamer zamiast lusterek to nie tylko krok w stronę nowoczesności, ale także sposób na dalsze obniżenie współczynnika oporu powietrza. Renault Emblème pokazuje, że można połączyć innowacyjność z troską o środowisko, oferując jednocześnie użytkownikom niezrównane wrażenia z jazdy.