Renault Volvo

Renault łączy siły z Volvo. Przywrócą legendarne modele

Renault prezentuje trzy nowe elektryczne dostawczaki. We współpracy z Volvo powracają legendarne nazwy: Trafic, Estafette i Goelette. Kiedy premiera?

Renault prezentuje nową strategię pojazdów użytkowych we współpracy z Volvo

Pod koniec 2023 roku Renault ogłosiło strategiczne partnerstwo z Volvo i CMA CGM Group, tworząc niezależną firmę o nazwie Flexis. Głównym celem tego przedsięwzięcia jest rozwój pojazdów użytkowych nowej generacji. Francuska grupa motoryzacyjna właśnie ujawniła szczegóły dotyczące swoich trzech pierwszych modeli.

Nowe pojazdy, które mają trafić na rynek w 2026 roku, będą nosić historyczne nazwy: Trafic, Estafette i Goelette. Wszystkie modele będą wykorzystywać wyłącznie napęd elektryczny.

Pojazdy zostaną zbudowane na nowej platformie wykorzystującej architekturę SDV. Według zapewnień producenta ma ona zapewnić wyjątkową elastyczność, ergonomię oraz zaawansowane możliwości personalizacji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów eksploatacji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Renault drogą Toyoty. Chce oferować więcej pełnych hybryd

Renault Trafic E-Tech – kontynuacja legendy w nowoczesnym wydaniu

Spośród trzech zaprezentowanych modeli Trafic jest najbardziej rozpoznawalną nazwą, gdyż będzie to już czwarta generacja pojazdu, którego historia sięga 1980 roku. Obecnie model ten wciąż można znaleźć w salonach francuskiej marki, jednak nowa wersja przyniesie rewolucyjne zmiany.

Design nowego Trafica całkowicie odbiega od obecnego modelu. Zamiast charakterystycznych dużych reflektorów, zastosowano dwupoziomowy układ świateł. Nowoczesności dodaje podświetlana listwa LED na osłonie chłodnicy oraz świecące logo Renault. Sylwetka pojazdu zrywa z typową kanciastą formą, wprowadzając nowe elementy stylistyczne w postaci czarnych elementów łączących przód z lusterkami oraz charakterystycznych linii biegnących od okien przednich drzwi aż do tyłu pojazdu.

W przypadku tylnej części pojazdu projektanci postawili na funkcjonalność. Duże drzwi zapewniają maksymalną szerokość dostępu do przestrzeni ładunkowej. Wysokość nowej generacji została zredukowana do poziomu poniżej 1,9 metra, w porównaniu z 1,97 metra w obecnym modelu. Tylne światła LED zostały umieszczone na bocznych krawędziach, tworząc charakterystyczny wzór z małych linii.

Renault Goelette E-Tech – wszechstronność na pierwszym miejscu

Nazwa Goelette nawiązuje do modelu produkowanego w latach 1956-1966. Jego współczesny następca wykorzystuje przednią część Trafica do słupka B.

Klienci będą mogli wybierać spośród różnych konfiguracji nadwozia. Ta elastyczność ma zapewnić szerokie możliwości dostosowania pojazdu do różnych zastosowań.

Charakterystycznym elementem nowego Goelette jest przearanżowane oświetlenie tylne, które zostało umieszczone w dolnej części nadwozia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Podczas gdy giganci tracą, Renault rośnie. Co stoi za sukcesem?

Renault Estafette E-Tech – następca modelu Master

Estafette, którego prototyp został zaprezentowany we wrześniu, czerpie nazwę z modelu produkowanego w latach 1959-1980. Choć dzieli pewne elementy stylistyczne z pozostałymi nowymi modelami, wyróżnia się własnym charakterem. Jego wymiary sugerują, że będzie następcą obecnego modelu Master, który już teraz oferowany jest w wersji elektrycznej.

Pojazd ma imponujące wymiary – długość 5,27 metra, szerokość 1,92 metra oraz wysokość 2,60 metra. Wysokość wnętrza została tak dobrana, aby osoba o wzroście 1,9 metra mogła swobodnie poruszać się zarówno w przestrzeni ładunkowej, jak i kabinie.

Model wyposażono w boczne drzwi przesuwne, które zostały dyskretnie zintegrowane z nadwoziem, oraz dodatkowe stopnie ułatwiające wsiadanie. Z tyłu zastosowano jednoczęściowe drzwi przesuwne z lampami po bokach. Produkcja wszystkich trzech modeli ma ruszyć w 2026 roku w fabryce Sandouville we Francji, a szczegółowe dane techniczne zostaną ujawnione w późniejszym terminie.