Suzuki Ignis 4x4 napęd

Terenówka w miejskim formacie. Suzuki Ignis przełamuje konwencje

Suzuki Ignis łamie stereotypy małych SUV-ów. Ważący zaledwie 985 kg terenowiec z napędem 4x4 i silnikiem o mocy poniżej 100 KM zawstydza większych rywali, oferując prawdziwe możliwości off-roadowe przy niskim zużyciu paliwa.

Suzuki Ignis – lekki SUV, który zawstydza konkurencję

Zakup samochodu terenowego często wiąże się z wysokimi kosztami, a przystępne cenowo opcje są coraz rzadsze na rynku. Suzuki postanowiło jednak zmienić tę sytuację, wprowadzając model Ignis – kompaktowy SUV z napędem 4×4.

Ten niewielki samochód zużywa zaledwie 5,4 litra paliwa na 100 kilometrów. Jego przystępna cena na poziomie 90 900 zł sprawia, że jest jedną z najbardziej atrakcyjnych propozycji w segmencie.

To wyjątkowa propozycja dla osób poszukujących ekonomicznego samochodu z napędem na cztery koła, który łączy w sobie kompaktowe wymiary z użytecznością typową dla większych pojazdów terenowych.

Imponująca efektywność przy skromnej mocy

Suzuki Ignis może nie jest najszybszym ani najbardziej zaawansowanym samochodem z napędem 4×4, ale z pewnością należy do najbardziej niezawodnych w swojej klasie. Jego prosta konstrukcja jest jednym z kluczowych czynników wpływających na niezawodność.

Kluczem do efektywności tego modelu jest niezwykle niska masa własna wynosząca zaledwie 985 kilogramów, co w połączeniu z silnikiem o mocy 83 KM daje zaskakująco dobre osiągi.  Za to miękka hybryda poprawia dynamikę jazdy.

Dzięki połączeniu lekkiej konstrukcji z hybrydowym układem napędowym Ignis osiąga wyjątkowo niskie zużycie paliwa, co czyni go jednym z najbardziej ekonomicznych SUV-ów na rynku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowe Suzuki eVitara. Premiera, dane techniczne, warianty

Parametry techniczne i osiągi

Pod maską Ignisa pracuje wolnossący silnik o pojemności 1.2 litra, generujący moment obrotowy 107 Nm. Jednostka współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów, co przekłada się na umiarkowane osiągi.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 165 km/h. Choć parametry te mogą wydawać się skromne, należy pamiętać, że głównym celem tego modelu jest efektywność, a nie sportowe osiągi.

Istotnym atutem jest niskie zużycie paliwa na poziomie 5,4 l/100 km w cyklu mieszanym, co sprzyja ekonomicznemu oraz ekologicznemu podejściu.

Bogate wyposażenie standardowe

Podstawowa wersja oferuje zaskakująco bogaty pakiet wyposażenia standardowego. W tej cenie otrzymujemy 16-calowe felgi aluminiowe oraz nowoczesne reflektory LED, zapewniające doskonałą widoczność po zmroku.

Komfort użytkowania podnoszą takie elementy jak kamera cofania, klimatyzacja oraz regulowane na wysokość siedzenie kierowcy. System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym obsługuje zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto.

Te wszystkie elementy wyposażenia są dostępne już w podstawowej wersji, której cena wynosi 90 900 zł, co czyni Ignisa jedną z najbardziej konkurencyjnych propozycji w segmencie małych SUV-ów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Mały hybrydowy SUV. Porównujemy 7 popularnych w Polsce modeli

Terenowe możliwości przekraczające oczekiwania

Pomimo kompaktowych wymiarów Suzuki Ignis oferuje imponujące możliwości terenowe. Model wyposażono w stały napęd na wszystkie koła oraz szereg elektronicznych systemów wspomagających jazdę w trudnym terenie.

Szczególnie istotne są parametry terenowe: prześwit wynoszący 18 centymetrów, promień skrętu 4,7 metra oraz kąty natarcia, zjazdu i rampowy wynoszące odpowiednio 19,8°, 39,9° i 19,9°. Te wartości w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawiają, że Ignis radzi sobie w terenie lepiej niż wiele większych SUV-ów.

Standardowe wyposażenie obejmuje również asystenta podjazdu pod górę oraz system kontroli zjazdu ze wzniesień, a także dodatkowe systemy wspomagające trakcję, co czyni z Ignisa prawdziwie wszechstronny pojazd.