SVolt

SVolt z innowacyjną baterią. Od 10 do 80 procent w mniej niż 9 minut

Piąty największy producent baterii na świecie przedstawia przełomową technologię - od teraz naładujesz auto w około 8 minut.

Przełomowa bateria SVolt – od 10% do 80% naładowania w 8,5 minuty

Świat motoryzacji elektrycznej właśnie doświadczył kolejnego przełomu technologicznego. Choć zasięg samochodów elektrycznych przestał już być głównym problemem dla większości kierowców, to czas ładowania wciąż pozostawał istotną przeszkodą. SVolt, czyli piąty największy producent baterii na świecie z udziałem rynkowym na poziomie 3,49% właśnie zaprezentował rozwiązanie tego problemu. Firma mimo niedawnego wycofania się z rynku europejskiego z powodu braku klientów nie przestaje innowować w dziedzinie technologii baterii.

W erze, gdy sceptycy wciąż krytykują pojazdy elektryczne, głównie skupiając się na czasach ładowania, SVolt prezentuje baterię, która może zmienić reguły gry. Nowa technologia pozwala na naładowanie akumulatora od 10% do 80% w zaledwie 8,5 minuty. To przełomowe osiągnięcie oznacza, że kierowca może uzupełnić setki kilometrów zasięgu w czasie krótszym niż standardowa przerwa na kawę.

Rozwój technologii baterii jest kluczowym elementem w popularyzacji pojazdów elektrycznych. SVolt udowadnia, że intensywne prace badawczo-rozwojowe mogą przynieść rezultaty przekraczające wcześniejsze oczekiwania. Ta innowacja może znacząco wpłynąć na postrzeganie samochodów elektrycznych przez konsumentów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Przełom w elektromobilności? Wymienne baterie CATL zmienisz szybciej niż zrobisz kawę

Infrastruktura ładowania – wyzwania i perspektywy

Znaczna część sieci ładowania w Europie pozostawia wiele do życzenia. Rozbudowa infrastruktury napotyka znaczące przeszkody, głównie z powodu nadmiernej biurokracji związanej z instalacją i aktywacją nowych punktów ładowania. Proces ten może przeciągać się nawet do kilku miesięcy.

Problem nie ogranicza się jednak tylko do liczby stacji ładowania. Kluczowym wyzwaniem jest również uproszczenie samego procesu ładowania. Ujednolicenie technologii, platform i procedur jest niezbędne, aby zwiększyć zaufanie użytkowników do infrastruktury energetycznej. Firmy takie jak Zunder już teraz pokazują, że możliwe jest stworzenie czystego, szybkiego i przede wszystkim prostego procesu ładowania.

Rozwój infrastruktury musi iść w parze z postępem technologicznym w dziedzinie baterii. Tylko połączenie tych dwóch elementów może zapewnić kierowcom komfortowe korzystanie z pojazdów elektrycznych w codziennym użytkowaniu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Szokujące parametry nowych baterii BYD. Tesla i CATL zostają w tyle?

Techniczne szczegóły nowej baterii SVolt

Latem ubiegłego roku SVolt zaprezentował baterie Short Blade z technologią LFP, które mogły ładować się od 10% do 80% pojemności w 10 minut dzięki wzmacniaczowi ładowania 5C. Przy pojemności baterii wynoszącej 60 kWh oznaczało to możliwość ładowania z mocą maksymalną 300 kW. SVolt zadeklarował również żywotność na poziomie 3500 cykli ładowania, co przekłada się na ponad milion kilometrów bez znaczącej degradacji.

Najnowsza generacja baterii, nazwana Fengxing, wykorzystuje mnożnik ładowania 6C i osiąga gęstość energetyczną 185 Wh/kg. Technologia ta bazuje na ogniwach trzeciej generacji z materiałami katodowymi i anodowymi o wysokiej energii. SVolt oferuje również wersję o zwiększonej żywotności, gwarantującą 15 lat użytkowania lub 600 000 kilometrów i ponad 5000 cykli ładowania.

Baterie zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o pojazdach 4×4 i mogą pracować w szerokim zakresie temperatur od -43 do 60 stopni Celsjusza. Pierwszym pojazdem wyposażonym w tę innowacyjną technologię jest chiński Tank 500 Hi4-Z, hybrydowy SUV typu plug-in. Model ten wykorzystuje baterię o pojemności 59,09 kWh, co przekłada się na zasięg 201 kilometrów w cyklu WLTP.