Toyota bz3x

Chiny pokochały bZ3X. Toyota z rekordem, Europa czeka

Toyota bZ3X rozkochuje w sobie Chiny, osiągając 10 000 dostaw w niespełna 15 dni. Elektryczny SUV można zakupić w bardzo przystępnej cenie.

Toyota bZ3X bije rekordy w Chinach

Toyota, największy producent samochodów na świecie, przez lata podchodziła sceptycznie do elektromobilności. Jednak premiera nowego elektrycznego SUV-a bZ3X w Chinach zmienia ten obraz. Model ten odniósł spektakularny sukces, osiągając 10 000 dostaw w niespełna 15 dni od rozpoczęcia sprzedaży.

Pojazd zadebiutował na tegorocznym evencie samochodowym w Szanghaju, gdzie wzbudził ogromne zainteresowanie. Już w pierwszej godzinie od rozpoczęcia przyjmowania zamówień Toyota odnotowała 10 000 rezerwacji. Ten wynik potwierdza, że bZ3X idealnie trafia w oczekiwania chińskich klientów, łącząc przystępną cenę z nowoczesnymi technologiami.

Niestety, jak podkreśla Toyota, bZ3X został zaprojektowany z myślą o rynku chińskim i nie będzie dostępny w Europie, w tym w Polsce. Decyzja ta wynika z dopasowania modelu do specyficznych potrzeb klientów w Chinach, gdzie elektromobilność rozwija się w zawrotnym tempie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota przyspiesza w elektromobilności. Prawdziwy wysyp nowych modeli

Rekord dostaw. 10 000 SUV-ów bZ3X w niecałe dwa tygodnie

Toyota bZ3X to następca elektrycznej limuzyny bZ3, która w 2023 roku zyskała uznanie w Chinach dzięki bateriom dostarczanym przez BYD. Nowy SUV produkowany przez joint venture GAC-Toyota od 16 kwietnia dostarczył już 10 000 egzemplarzy, a kolejne 12 000 klientów czeka na swoje pojazdy. Ten wynik to nowy rekord dla Toyoty w segmencie elektrycznym.

Sukces bZ3X wynika z atrakcyjnej ceny, która zaczyna się od 109 800 juanów, czyli około 56 554 zł. To wyjątkowo konkurencyjna oferta w segmencie dużych SUV-ów elektrycznych, co przyciąga rzesze nabywców. Dodatkowo model wyróżnia się zaawansowanym wyposażeniem i różnorodnymi opcjami konfiguracji.

Samochód dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – 430 Air, 520 Pro i 610 Max – oraz z dwoma silnikami o mocy 204 KM lub 222 KM. Oferuje także trzy pojemności baterii (50 kWh, 58 kWh, 67,9 kWh), zapewniające nawet 610 km zasięgu według chińskiego cyklu CLTC, co czyni go praktycznym wyborem dla chińskich kierowców.

Dlaczego bZ3X zdobył serca Chińczyków?

Klucz do popularności bZ3X tkwi w jego parametrach i przystępnej cenie. Ten duży SUV, mierzący 4,6 m długości, 1,87 m szerokości i 1,64 m wysokości, oferuje przestronne wnętrze i nowoczesny design. Dzięki współpracy z lokalnym producentem GAC-Toyota model został zoptymalizowany pod kątem chińskiego rynku, łącząc jakość Toyoty z lokalnymi technologiami.

W zakresie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy bZ3X wyróżnia się zaawansowanymi systemami ADAS. W zależności od wersji może być wyposażony w radar LiDAR oraz technologie autonomicznej jazdy opracowane przez chiński start-up Momenta. Te innowacje podnoszą komfort i bezpieczeństwo, spełniając oczekiwania wymagających klientów.

Mimo sukcesu w Chinach Toyota jasno komunikuje, że bZ3X pozostanie modelem ekskluzywnym dla tego rynku. Decyzja ta wynika z różnic w preferencjach konsumentów oraz szybszego rozwoju infrastruktury ładowania w Chinach. Europejscy fani marki muszą zatem zadowolić się innymi modelami z gamy Toyoty.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowy elektryczny sedan Toyoty. Rzuca wyzwanie Xiaomi w Chinach

Toyota stawia na Chiny, Europa czeka na swoje elektryki

Rekordowe wyniki bZ3X pokazują, że Toyota potrafi skutecznie konkurować w segmencie pojazdów elektrycznych, gdy dostosuje ofertę do lokalnego rynku. Model ten, podobnie jak limuzyna bZ3 oraz zapowiedziane bZ3C, jest częścią strategii Toyoty, która zakłada rozwój elektromobilności w Chinach. Plany obejmują wprowadzenie kolejnych modeli z tej serii.

Atrakcyjna cena bZ3X, zaczynająca się od równowartości 56 554 zł, to efekt ścisłej współpracy z chińskimi partnerami, takimi jak BYD i GAC. Umożliwiło to obniżenie kosztów produkcji, co przekłada się na konkurencyjność modelu. W połączeniu z dużym zasięgiem i zaawansowanym wyposażeniem bZ3X staje się liderem w swojej klasie.