
Volkswagen prezentuje samochรณd elektryczny dla mas. Jest jeden problem
Volkswagen prezentuje prototyp ID.1
Wreszcie, po wielu komentarzach, plotkach, zapowiedziach i spekulacjach, Volkswagen oficjalnie zaprezentowaล prototyp ID.1. Firma ujawniลa pierwsze dane, a niektรณre z nich nie napawajฤ optymizmem. Europa postawiลa sobie za cel staฤ siฤ najczystszym i najbardziej odpowiedzialnym ekologicznie regionem ลwiata. Oazฤ wolnฤ od emisji. Aby to osiฤ gnฤ ฤ, konieczne jest przybliลผenie mobilnoลci elektrycznej masom poprzez funkcjonalne i tanie samochody, ktรณre pozwolฤ kierowcom zapomnieฤ o starych silnikach spalinowych.
Producenci samochodรณw popierajฤ tฤ stanowczฤ decyzjฤ, ale jak dotฤ d niewiele modeli udaje siฤ przedstawiฤ jako logicznฤ alternatywฤ. Volkswagen wลaลnie zaprezentowaล swojego przyszลego kandydata. Nazywa siฤ Volkswagen ID.EVERY1 i jak wskazuje jego nazwa, jest przeznaczony dla „kaลผdego”. Pojawia siฤ jednak pewien problem.
Przez dลugi czas mรณwiliลmy o przyszลym masowym samochodzie elektrycznym Volkswagena. W ciฤ gu tych lat poลoลผono fundamenty pod projekt. Gลรณwnym celem byลo ustalenie konkurencyjnej ceny. Volkswagen wyznaczyล sobie granicฤ 20 000 euro (w przeliczeniu okoลo 85 000 zล) jako poczฤ tkowฤ cenฤ sprzedaลผy.
ZOBACZ RรWNIEลป: Poลผegnanie z ID. Volkswagen wraca do tradycyjnych nazw
Podstawowe zaลoลผenia i specyfikacja ID.EVERY1
Ten pierwszy warunek zostanie speลniony. Podczas miฤdzynarodowej prezentacji Niemcy potwierdzili, ลผe taka bฤdzie cena sprzedaลผy. Cena bazowa bฤdzie rosลa w zaleลผnoลci od wyposaลผenia, mocy i zasiฤgu. Co bฤdzie zawieraล ten domniemany ID.1 za mniej niลผ 85 000 zล? Volkswagen podaล nam pierwsze wskazรณwki.
Bฤdzie maลy, dokลadnie 3,88 metra dลugoลci. Sprรณbuje byฤ przestronny dziฤki hojnemu rozstawowi osi wynoszฤ cemu 2,54 metra. Bฤdzie miaล piฤฤ siedzeล i dobry bagaลผnik o pojemnoลci 305 litrรณw. Jego wyposaลผenie bฤdzie na poziomie nowoczesnego samochodu, co oznacza wiele ekranรณw i systemรณw ลฤ cznoลci.
Architektura oprogramowania bฤdzie caลkowicie nowa, bardzo prawdopodobne, ลผe zostanie opracowana we wspรณลpracy z Rivianem, zgodnie z ostatnimi komentarzami firmy. Oczywiลcie, nie zabraknie systemรณw wspomagania kierowcy i aktualizacji zdalnych.
ZOBACZ RรWNIEลป: ID.1 โย maลy elektryk z wielkimi ambicjami. Oto pierwszy szkic
Takie same osiฤ gi i liczby jak samochรณd z 2019 roku
ID.EVERY1, lub jakkolwiek ostatecznie zostanie nazwany โ poniewaลผ Volkswagen potwierdziล, ลผe seria ID to juลผ przeszลoลฤ โ bฤdzie naturalnym nastฤpcฤ Volkswagena e-up!, wycofanego z katalogรณw w 2021 roku. Ten pierwszy miejski samochรณd elektryczny Volkswagena przedstawiaล pomysล rรณwnie podstawowy, co trafny. Podobnie jak przyszลy ID.1, poruszaล masy. Kosztowaล wรณwczas mniej niลผ 100 000 zล.
Jego 83 konie mechaniczne i akumulator o pojemnoลci 32,3 kWh mogลy zapewniฤ 258 kilometrรณw homologowanego zasiฤgu. Znaczฤ ca odlegลoลฤ jak na tamte czasy i cenฤ. Dziล stawki za akumulatory sฤ na historycznie niskim poziomie, a platforma MEB Volkswagena staje siฤ coraz bardziej powszechna.
Po przeลผyciu wielkiej ewolucji w kwestiach technologicznych moลผna by pomyลleฤ, ลผe przyszลy ID.1 ogromnie poprawi cyfry starego e-up!, ale tak siฤ nie stanie. Volkswagen przyznaล, ลผe jego przyszลy elektryczny samochรณd dla ludu bฤdzie wyposaลผony w silnik o mocy 95 koni mechanicznych, osiฤ gnie prฤdkoลฤ maksymalnฤ 130 km/h i bฤdzie mรณgล przejechaฤ co najmniej 250 kilometrรณw wedลug cyklu WLTP. Czyli taki sam dystans, jaki homologowaล e-up! gdy zostaล zaprezentowany w 2019 roku. Oczywiลcie ten minimalny dystans bฤdzie zwiฤ zany z najtaลszฤ wersjฤ . Przypuszczamy i mamy nadziejฤ, ลผe pojawiฤ siฤ kolejne jednostki o wiฤkszym zasiฤgu, ale bฤdฤ droลผsze. Trzeba bฤdzie poczekaฤ do 2027 roku, aby rozwiaฤ wฤ tpliwoลci.