Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 2025. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Volkswagen ID.4 w ostatnich miesiącach zyskał na popularności i w styczniu był liderem sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie. Dziś sprawdzimy, czy tak duże zainteresowanie konsumentów jest uzasadnione i przeanalizujemy polską ofertę tego modelu.

Volkswagen ID.4 jest jednym z pierwszych samochodów elektrycznych niemieckiej marki, bo pojawił się na rynku już w 2020 roku, dołączając do oferty obok elektrycznego ID.3. Od tamtej pory samochód dostał kilka istotnych poprawek, zwiększona została moc, dystans oraz wydajność. Oczywiście ulepszenia nie ominęły także oprogramowania.

W ostatnich miesiącach Volkswagen ID.4 wyrasta na niespodziewanego lidera sprzedaży, zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych, dlatego dziś przyjrzymy się polskiej ofercie tego modelu i sprawdzimy, czy to faktycznie warto postawić na niemieckiego SUV-a.

Volkswagen ID.4
fot. Volkswagen

Gama modelowa i wyposażenie

Podobnie jak w przypadku innych samochodów spod znaku Volkswagena, ID.4 możemy dostać w wielu odmianach. Najbardziej podstawową wersją jest wariant Pure, którego ceny rozpoczynają się od 182 900 zł. ID.4 w tej konfiguracji napędzany jest jednym silnikiem o mocy maksymalnej 170 KM oraz 310 Nm momentu obrotowego. Za zasilanie odpowiada bateria o pojemności 52 kWh, która pozwala na przejechanie 363 kilometrów w cyklu mieszanym według metodologii WLTP. Wyposażenie jest obejmuje 18-calowe felgi, reflektory Full LED, tempomat adaptacyjny, system utrzymania pasa ruchu oraz awaryjnego hamowania, czujniki parkowania, 12,9″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, ambientowe oświetlenie w 10 kolorach czy też bezprzewodową łączność dla urządzeń mobilnych.

Z bardzo podobnym wyposażeniem dostępne są także warianty Pro oraz Pro 4MOTION. Główne różnice w przypadku tych wariantów Volkswagena ID.4 to baterie oraz napęd. W przypadku Pro pojemność baterii rośnie do 77 kWh. Zapewnia ona zasięg do 556 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. Silnik w ID.4 Pro zapewnia 286 KM mocy maksymalnej oraz 545 Nm momentu obrotowego. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,7 sekundy. Wersja 4MOTION natomiast ma taką samą baterię, jednak tym razem przekazuje ona moc na wszystkie koła. W tej odmianie ID.4 dysponuje mocą maksymalną na poziomie 286 KM oraz 545 Nm momentu obrotowego, a samochód może pokonać na jednym ładowaniu do 534 km według cyklu mieszanego WLTP.

Dla klientów, którzy oczekują więcej od wyposażenia samochodu Volkswagen przygotował wersję Plus. Podobnie jak w przypadku wcześniej opisanego wariantu Pro wersja 4MOTION oznacza napęd na cztery koła, a w kwestii funkcjonalność samochodu oba „plusy” są praktycznie identyczne. Warto jednak wspomnieć, że ID4. Plus w wersji z napędem na tylne koła możemy także skonfigurować z mniejszą baterią. W kwestii wyposażenia, to decydując się na bogatszy wariant otrzymamy m.in. komfortową deskę rozdzielczą, regulację wysokości fotela pasażera, podgrzewane przednie fotele oraz kierownicę, gniazda USB-C dla drugiego rzędu siedzeń, ładowarkę indukcyjną do smartfona, bezkluczykowy dostęp, automatyczną klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę, kamerę cofania, czy proaktywny system ochrony pasażerów.

Volkswagen ID.4
fot. Volkswagen

GTX na szczycie gamy

Najdroższymi Volkswagenami ID.4 są sportowe wersje GTX, dostępne są tylko z napędem na cztery koła i jednostkami napędowymi, które generują 340 KM mocy maksymalnej oraz 545 Nm momentu obrotowego. Przyśpieszenie od 0 do 100 km na godzinę potrwa 5,4 sekundy. Oba warianty GTX korzystają z opisanej już wcześniej baterii o pojemności 77 kWh. Wraz z mocniejszym silnikiem odrobinę spada jednak jej maksymalny zasięg – do 524 km dla GTX 4MOTION oraz 518 km dla GTX Plus 4MOTION.

Pod względem wyposażenia GTX Plus jest najbogatszą wersją jaką oferuje Volkswagen ID.4. Kierowcy, którzy zdecydują się na ten wariant dodatkowo otrzymają fotele ergoActive z elektryczną regulacją, funkcją pamięci oraz regulacją wzdłużną siedziska, a także z opcją masażu, funkcję pamięci dla systemu asystenta parkowania, który teraz umożliwia także zdalne parkowanie, system kamer 360 stopni, nagłośnienie o mocy 400W przygotowane przez firmę Harman Kardon, tapicerkę z alcantary, czy też wyświetlacz typu HUD.

W kontekście baterii warto podkreślić, że pomimo tego, iż Volkswagen ID.4 korzysta z dwóch pojemności baterii to poszczególne wersje mają inną maksymalną moc ładowania prądem stałym (DC). W przypadku wariantów Pure i Plus 52 kWh ogniwami jest to 145 kW, dla baterii o pojemności 77 kWh w wariantach z napędem na jedną oś jest to 135kW, natomiast we wszystkich wersjach napędu na cztery koła jest to 175 kW.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Europa chce się odgryźć. Nie pozostanie bierna wobec polityki Trumpa

Volkswagen ID.4
fot. Volkswagen

Wymiary i wnętrze nowego ID.4

ID.4 mierzy 4,582 metra długości, 1,852 metra szerokości (bez lusterek) oraz 1,619 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2,773. Masa własna, w zależności od wersji, waha się między 1 979 a 2 261 kilogramów . Z tymi rozmiarami idealnie wpisuje się w segment C europejskiego rynku, na którym rywalizuje m.in. z bliźniaczymi Cupra Tavascan, Audi Q4 e-tron, czy Skodą Enyaq, a także z Mustangiem Mach-E, KIA EV6, czy Nissanem Ariya.

We wnętrzu ID.4 podąża ścieżką minimalistycznego designu, co jest w pewnym sensie domeną nowych samochodów, zwłaszcza elektrycznych. Centralny ekran w połączeniu z brakiem skrzyni biegów pozwala na ograniczenie fizycznych przełączników do absolutnego minimum oraz zwiększenie przestrzeni wewnętrznej.

Przednie fotele zapewniają komfort nawet podczas dalekich podróży, a sam kokpit jest ergonomiczny i intuicyjny. Dzięki temu nawet kierowcy, którzy zaliczą pierwsze spotkanie z marką Volkswagen powinni szybko zaadaptować się do nowego samochodu. Tylna kanapa w ID.4 oferuje całkiem sporo miejsca i osoby dorosłe o wzrośnie do 1,85 metra powinny nie powinny odczuwać dyskomfortu podczas podróży. Minusem może być brak nawiewów na tylne siedzenia, jednak wygodny podłokietnik i liczne schowki próbują kompensować ten mankament.

Volkswagen ID.4
fot. Volkswagen

Bagażnik w Volkswagenie ID.4

Tak jak wspominaliśmy na początku, Volkswagen ID.4 został zbudowany na platformie MEB, z silnikiem z tyłu, co wpływa na organizacje przestrzeni w samochodzie. Pojemność bagażnika wynosi 543 litry, co jest dobrym wynikiem w tym segmencie aut. Tylna kanapa jest dzielona w proporcjach 60:40, a po jej złożeniu możemy zwiększyć rozmiary bagażnika do 1 575 litrów.

Przestrzeń ładunkowa jest dobrze przemyślana – płaska podłoga w połączeniu z dużym otworem ładunkowym i prostokątnymi kształtami pozwalają na łatwe wkładanie i wyciąganie nawet dużych i gabarytowych przedmiotów. Otwór w oparciu tylnej kanapy umożliwia przewożenie długich przedmiotów. Warto jednak dodać, że platforma MEB nie przewiduje przedniej przestrzeni bagażowej – tak zwanego frunka, więc kable doładowania, czy jakieś inne mniejsze przedmioty muszą znaleźć swoje miejsce w bagażniku lub wewnątrz kabiny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Volkswagen przyznaje rację Toyocie. 60 mld euro idzie na hybrydy

Volkswagen ID.4
fot. Volkswagen

Volkswagen ID.4 kolory lakieru

Volkswagena ID.4 w polskiej ofercie możemy dostać w sumie w siedmiu kolorach. W każdym wariancie kolor szary Moonstone dostępny jest bez dopłaty, natomiast cena poszczególnych kolorów z podziałem na wersje samochodu prezentuje się następująco:

Metalizowane:

  • Biały Glacier (2 930 zł dla Pure, Pro, Pro 4MOTION i GTX 4MOTION, bez dopłaty dla Plus, Plus 4MOTION i GTX Plus 4MOTION);
  • Czarny Grenadill (2 930 zł dla Pure, Pro, Pro 4MOTION i GTX 4MOTION, bez dopłaty dla Plus, Plus 4MOTION i GTX Plus 4MOTION);
  • Srebrny Scale (2 930 zł dla Pure, Pro, Pro 4MOTION i GTX 4MOTION, bez dopłaty dla Plus, Plus 4MOTION i GTX Plus 4MOTION);
  • Niebieski Dusk (2 930 zł dla Pure, Pro, Pro 4MOTION i GTX 4MOTION, bez dopłaty dla Plus, Plus 4MOTION i GTX Plus 4MOTION);
  • Niebieski Costa Azul (niedostępny dla GTX, 3 650 zł dla Pure, 2 930zł dla Pro i Pro 4MOTION, 720 zł dla Plus, bez dopłaty dla Plus 4MOTION)
  • Czerwony Kings (3 650 zł dla Pure, Pro, Pro 4MOTION i GTX 4MOTION, 720 zł dla Plus, Plus 4MOTION i GTX Plus 4MOTION).

Warto również dodać, że w każdym wariancie możemy skonfigurować wersję z czarnym dachem bez dopłaty. Dodatkowo Volkswageny ID.4 odmianie GTX są dostępne tylko z czarnym dachem i nie możemy ich kupić w jednolitym kolorze.

Volkswagen ID.4
fot. Volkswagen

Volkswagen ID.4 2025 – cena

Ceny Volkswagena ID.4 w Polsce w 2025 roku rozpoczynają się od 182 190 zł za wersje Pure. Poniżej prezentujemy pełny cennik tego modelu, dla wszystkich opcji wyposażenia.

  • Pure 52 kWh – 182 190 zł;
  • Plus 52 kWh – 186 590 zł (77 kWh – 224 990 zł);
  • Pro 77 kWh – 220 390 zł;
  • Pro 4MOTION 77 kWh – 230 390 zł;
  • Plus 4MOTION 77 kWh – 234 990 zł;
  • GTX 4MOTION 77 kWh – 253 490 zł;
  • GTX Plus 4MOTION 77 kWh – 262 290 zł.

Najnowsza wersja Volkswagena ID.4 ma mocną konkurencje w segmencie C, jednak wyróżnia się przystępną ceną i bogatym wyposażeniem. Bazowe wersje mogą być dzięki temu ciekawą opcją dla tych, którzy nie potrzebują spektakularnych osiągów i zależy im na przestronnym samochodzie. Droższe warianty również prezentują się dobrze na tle konkurencji, więc ostatnie wzrosty sprzedaży tego modelu nie zaskakują ani trochę.