Volvo EC40 2025. Ceny, wymiary, napęd, bagażnik. Co można kupić?
Model EC40 reprezentuje powrót do stylistyki, którą Volvo porzuciło po zakończeniu produkcji legendarnego C30 na początku drugiej dekady XXI wieku. Początkowo oznaczony jako C40, na początku 2024 roku przeszedł zmianę nazwy na EC40, co miało na celu ujednolicenie nomenklatury całej gamy modelowej. Litera „C” symbolizuje nadwozie coupé, podczas gdy „E” wskazuje na w pełni elektryczny napęd.
Jako stylizowana wersja modelu EX40, EC40 pozostaje jednym z niewielu SUV-ów segmentu C z linią coupé. Mimo że segment ten systematycznie się rozrasta, niewiele modeli może pochwalić się równie wyrazistą prezentacją co ten szwedzki pojazd.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Volvo EX30 Single Motor Extended Range. Test, opinia, zużycie energii, cena
Ceny, wyposażenie
Volvo EC40, zgodnie z pozycjonowaniem marki w segmencie premium, wymaga odpowiednio zasobnego portfela. Gama modelowa została podzielona na trzy poziomy wyposażenia: Core, Plus i Ultra, z dodatkowymi wariantami napędowymi. Ceny startują od 243 900 zł za wersję podstawową.
Najbardziej opłacalną propozycją wydaje się EC40 Single Motor Extended Range, wyceniony od 252 900 zł. Na szczycie cennika znajduje się EC40 Twin Motor Performance AWD, którego cena rozpoczyna się od 290 900 zł, oferując najbogatsze wyposażenie i najwyższe osiągi.
Każdy poziom wyposażenia odzwierciedla charakter marki, łącząc wysoką jakość wykonania z zaawansowanymi technologiami. Wersje z dwoma silnikami nie są dostępne w najniższej wersji wyposażenia Core.
Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:
- EC40 Single Motor 238 KM 70 kWh – Core od 243 900 zł, Plus od 255 900 zł, Ultra od 270 900 zł;
- EC40 Single Motor Extended Range 252 KM 78 kWh – Core od 252 900 zł, Plus od 264 900 zł, Ultra od 279 900 zł;
- EC40 Twin Motor 408 KM 78 kWh – Plus od 286 900 zł, Ultra od 301 900 zł;
- EC40 Twin Motor Performance 442 KM 78 kWh – Plus od 290 900 zł, Ultra od 305 900 zł.
Obecnie samochód jest ostępny także w wersji Black Edition. Rzecz jasna samochód w tej wersji wyróżnia się czarnymi elementami oraz detalami nadwozia. Są też 20-calowe obręcze kół o wysokim połysku. Nie jest on dostępny w bazowej wersji wyposażenia ani z najsłabszym napędem. Poniżej znajdziecie cennik Volvo EC40 Black Edition:
- EC40 Single Motor Extended Range – Plus od 269 900 zł, Ultra od 284 900 zł;
- EC40 Twin Motor – Plus od 291 900 zł, Ultra od 306 900 zł;
- EC40 Twin Motor Performance – Plus od 295 900 zł, Ultra od 310 900 zł.
Volvo EC40 2025 – napęd, osiągi
Gama napędowa EC40 obejmuje cztery warianty. Podstawowy EC40 Single Motor dysponuje pojedynczym silnikiem tylnym o mocy 238 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Współpracuje z baterią o pojemności netto 70 kWh, zapewniając średnie zużycie energii 16,7 kWh/100 km i zasięg do 485 km (WLTP).
EC40 Single Motor Extended Range, wyposażony w pojedynczy silnik tylny o mocy 252 KM i momencie 420 Nm, może pochwalić się największym homologowanym zasięgiem w gamie. Z baterią 78 kWh osiąga imponujące 584 km zasięgu (WLTP), przy zużyciu energii 16,2 kWh/100 km.
Wersja Twin Motor oferuje system dwóch silników o łącznej mocy 408 KM i momencie 670 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje jej 4,7 sekundy. Wyposażona w baterię 78 kWh, zapewnia zasięg 554 km (WLTP) przy średnim zużyciu 17,3 kWh/100 km. Topowa wersja Twin Motor Performance oferuje natomiast większą moc maksymalną – 442 KM – przy takiej samej baterii jak Twin Motor oraz nieznacznie niższym zasięgu WLTP.
Wszystkie wersje można ładować prądem zmiennym do 11 kW oraz prądem stałym o mocy do 200 kW.
Dane techniczne, wymiary
Kompaktowe SUV-y cieszą się największą popularnością na rynku zaraz obok segmentu B-SUV. Volvo EC40, podobnie jak Hyundai Kona Electric czy Smart #3, doskonale wpisuje się w ten trend, oferując uniwersalność zarówno w mieście, jak i poza nim.
Mimo że optycznie może wydawać się mniejszy, EC40 mierzy 4,44 m długości, 1,87 m szerokości (bez lusterek) i 1,59 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,7 m, a masa własna waha się między 2057 a 2185 kg. Prześwit 17,7 cm ogranicza możliwości terenowe tego SUV-a.
Auto oferuje zbalansowane proporcje, zapewniając praktyczność w codziennym użytkowaniu. Przemyślane wymiary zewnętrzne gwarantują komfortową przestrzeń wewnątrz przy zachowaniu zwrotności w miejskich warunkach.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Volvo EX40 2024. Wersje, silniki, ceny. Co oferuje już nie najmniejszy elektryczny SUV ze Szwecji?
Wnętrze to klasyka Volvo
Kabina EC40 może zadowalać wysoką jakością wykończenia. Bazując na XC40 z 2017 roku, niektóre elementy, jak wymiary ekranów, mogą wydawać się mniej nowoczesne niż u konkurencji. Jednak system operacyjny Google wyróżnia się intuicyjnością i wysoką jakością działania, co rekompensuje mniejsze wyświetlacze.
Większość powierzchni pokryta jest miękkimi materiałami, choć znajdziemy też twarde plastiki. Fotele przednie zapewniają wysoki komfort, a widoczność jest doskonała ze wszystkich stron, z wyjątkiem tylnej, gdzie opadający dach i masywne zagłówki ograniczają pole widzenia w lusterku wstecznym.
Przestrzeń pasażerska oferuje komfortowe warunki podróżowania. Tylna kanapa, wyposażona w nawiewy wentylacji, mocowania ISOFIX, podłokietnik i schowki, zapewnia wygodę, choć środkowe miejsce jest wyraźnie węższe, zmuszając pasażera do podróży z rozstawionymi nogami.
Bagażnik EC40 – pojemność, parametry
EC40 musi sprostać różnorodnym potrzebom użytkowników w zakresie przewozu bagażu. Volvo skutecznie zminimalizowało wpływ sylwetki coupé – różnica pojemności między EC40 a EX40 to zaledwie sześć litrów. Bagażnik oferuje dobre proporcje mimo ograniczonej wysokości, umożliwiając transport większych przedmiotów.
Auto oferuje dwa bagażniki. Przedni, o pojemności 31 litrów, jest bardzo praktyczny do przechowywania kabli ładowania. Główny bagażnik, dostępny przez elektrycznie sterowaną klapę, mieści 404 litry. Przestrzeń można powiększyć, składając oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 60:40.
Elektryczne Volvo EC40 – opinie. Czy warto zainteresować się tym modelem?
EC40, choć nie jest najtańszą opcją w segmencie (szczególnie w porównaniu z Teslą Model Y), oferuje wyjątkowy pakiet zalet. Rzeczywiste zużycie energii i zasięg są bardzo dobre, co docenimy w codziennym użytkowaniu. Ten kompaktowy SUV łączy ponadczasowy design z jakością przewyższającą standard marek masowych. Wyposażenie, mimo że nie najnowocześniejsze, jest kompletne, z intuicyjnym systemem Google na czele. Model wyróżnia się komfortem jazdy i prowadzeniem. Jedynym istotnym minusem pozostaje wysoka cena.