Xiaomi stworzyło sportowego SUV-a, który zawstydza Audi i BMW. Cena zwala z nóg
Xiaomi zaskakuje rynek nowym SUV-em sportowym – YU7 debiutuje rok po pierwszym modelu
Chiński gigant technologiczny Xiaomi udowadnia, że tradycyjne terminy rozwoju samochodów można znacząco skrócić. Firma, znana dotychczas głównie z elektroniki użytkowej, w zaledwie rok po premierze swojego pierwszego modelu SU7, prezentuje kolejny pojazd – SUV-a o nazwie YU7. Ten imponujący rozwój wydarzeń pokazuje, jak szybko firma bez wcześniejszego doświadczenia w branży motoryzacyjnej może zaznaczyć swoją obecność na rynku samochodowym.
Nowy model YU7 reprezentuje segment SUV-ów i już na pierwszy rzut oka widać jego sportowe zacięcie. Samochód zachowuje charakterystyczne elementy stylistyczne znane z pierwszego modelu SU7 jednocześnie wprowadzając własną, unikalną tożsamość wizualną. Jest to kolejny krok Xiaomi w budowaniu swojej pozycji na rynku motoryzacyjnym.
Premiera YU7 wzbudziła ogromne zainteresowanie nie tylko wśród fanów marki, ale również ekspertów branżowych. Pierwsze dostawy pojazdu planowane są na połowę 2025 roku, co pokazuje, że Xiaomi konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju w sektorze motoryzacyjnym.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Xiaomi SU7. Zasięg, wersje, wnętrze, ceny, kiedy w Polsce? Wszystko, co powinniście wiedzieć
Design inspirowany luksusowymi markami premium
Porównując YU7 z pierwszym modelem SU7 można dostrzec wiele podobieństw w stylistyce, choć nowy SUV wyróżnia się elementami charakterystycznymi dla swojego segmentu. Front pojazdu zachowuje charakterystyczne reflektory połączone świetlną listwą, a wyższa sylwetka pozwoliła na wprowadzenie bardziej wyrazistych nadkoli z czarnymi elementami ozdobnymi.
Społeczność internetowa szybko zauważyła inspiracje czerpane z wysokiej klasy marek. Przednie światła przypominają te z McLarena 750S, profil boczny przywodzi na myśl Ferrari Purosangue, a tył mógłby z powodzeniem nosić logo Aston Martina. Te porównania świadczą o aspiracjach Xiaomi do konkurowania z najbardziej prestiżowymi markami.
Pod względem wymiarów YU7 plasuje się w segmencie dużych SUV-ów premium. Z długością 4,99 metra, szerokością 1,99 metra i wysokością 1,60 metra, przypomina gabarytami Audi Q8, choć jest od niego nieco niższy. Te proporcje sugerują, że Xiaomi celuje w segment najbardziej luksusowych SUV-ów.
Imponująca technologia i osiągi elektrycznego napędu
Wnętrze YU7 pozostaje na razie tajemnicą, ale można spodziewać się, że zaoferuje więcej przestrzeni niż sedan SU7. Prawdopodobnie otrzyma podobny kokpit z 16,1-calowym ekranem systemu multimedialnego oraz dodatkowymi wyświetlaczami dla pasażerów tylnej kanapy. Przestronność i komfort będą z pewnością jednymi z głównych atutów nowego modelu.
Według informacji pochodzących z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych YU7 będzie wyposażony w imponujący układ napędowy. Składa się on z przedniego silnika elektrycznego o mocy 220 kW (299 KM) oraz tylnego o mocy 288 kW (392 KM), co daje łączną moc 508 kW (691 KM). To więcej niż w topowej wersji SU7 Max, która oferuje 495 kW (673 KM).
Choć szczegóły dotyczące baterii nie zostały jeszcze oficjalnie potwierdzone, to wiadomo, że będzie ona dostarczana przez firmę CATL. Dla porównania SU7 oferuje akumulatory o pojemności 73,6, 94,3 i 101 kWh, zapewniające zasięg do 800 kilometrów w chińskim cyklu testowym. W przypadku SUV-a można spodziewać się nieco mniejszego zasięgu ze względu na większą masę i gorsze właściwości aerodynamiczne.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Huawei rozpoczął sprzedaż rywala Xiaomi SU7. Jest znacznie droższy
Strategia cenowa i plany produkcyjne
Według chińskich mediów cena YU7 ma się zawierać w przedziale od 250 000 do 300 000 juanów, czyli około 160 000 zł. Takie pozycjonowanie cenowe stawia go w bezpośredniej konkurencji z Teslą Model Y, co wydaje się logiczną strategią, biorąc pod uwagę, że sedan SU7 sprzedawany jest od 215 900 juanów (120 530 zł).
Xiaomi planuje produkować YU7 w tych samych zakładach, w których powstaje model SU7, który już przekroczył próg 100 000 wyprodukowanych egzemplarzy. Ta decyzja pokazuje, że firma ma ambitne plany dotyczące swojej obecności na rynku motoryzacyjnym i skutecznie wykorzystuje istniejącą infrastrukturę produkcyjną.
Pierwsze egzemplarze YU7 mają trafić do klientów w połowie 2025 roku. Ten harmonogram sugeruje, że Xiaomi intensywnie pracuje nad rozwojem swojej gamy modelowej i zamierza szybko rozszerzyć swoją obecność w segmencie pojazdów elektrycznych premium.