XPeng G6 lifting europa polska

Największy rywal Tesli Model Y otrzymuje interesujący lifting

XPeng G6, rywal Tesli Model Y, z 81 nowościami szykuje się na 2025 rok. Nowe funkcje i design wkrótce dostępne w Europie.

Największy rywal Tesli Model Y z 81 nowościami debiutuje na rynku

Chińska marka XPeng w zaledwie dekadę stała się jednym z liderów na rynku motoryzacyjnym, konkurując z największymi graczami na świecie. Jej produkty wyróżniają się wysoką jakością i efektywnością, co pozwala firmie utrzymać silną pozycję w niezwykle konkurencyjnym sektorze. Sukces XPeng opiera się na nieustannym rozwoju i szybkim tempie pracy, którego nie jest w stanie dorównać żaden inny producent spoza Chin.
Każdego roku chińskie marki, w tym XPeng, udoskonalają swoje modele, by sprostać oczekiwaniom rynku i przetrwać w trudnych warunkach rywalizacji. W efekcie XPeng zdobył uznanie dzięki takim pojazdom jak P7 czy niedawno wprowadzony Mona 03, stając się marką referencyjną w Chinach. Wśród modeli firmy szczególne miejsce zajmuje XPeng G6 – elektryczny SUV, który jest jednym z najpoważniejszych konkurentów Tesli Model Y, a teraz doczekał się ważnej aktualizacji z myślą o 2025 roku.
Najnowsza odsłona G6 została właśnie zaprezentowana i już za kilka miesięcy ma trafić na europejskie rynki. XPeng wprowadził aż 81 nowości, co czyni ten model jeszcze bardziej atrakcyjnym. Choć zmiany wizualne nie są rewolucyjne, firma podkreśla, że SUV zyskał nowe elementy stylistyczne i technologiczne, które mają utrzymać jego konkurencyjność na globalnym rynku.

Subtelne zmiany stylistyczne i nowe wymiary komfortu

Na pierwszy rzut oka odświeżony XPeng G6 nie różni się znacząco od poprzednika, ale wprowadzone modyfikacje są zauważalne. Nowa przednia iluminacja LED oraz przeniesione logo marki nadają mu świeższy wygląd, podczas gdy z tyłu pojawił się zmodyfikowany zderzak i spojler w stylu „kaciego ogona”, dodający sportowego charakteru. Wymiary pojazdu pozostały bez zmian: 4,758 m długości, 1,920 m szerokości i 1,650 m wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2,890 m, co nadal zapewnia przestronność.
Wnętrze G6 zachowało swój dotychczasowy układ, ale XPeng poprawił jakość wykończenia i materiałów, które już wcześniej były chwalone. Centralnym elementem kabiny pozostaje 15,6-calowy ekran systemu multimedialnego, wspierany przez 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, a nowy układ oświetlenia ambientowego tworzy przyjemniejszą atmosferę. Wprowadzono także kierownicę z dotykowymi przyciskami oraz więcej miejsca na przechowywanie drobiazgów, co podnosi funkcjonalność pojazdu.
Komfort pasażerów podniesiono na wyższy poziom dzięki nowym fotelom z funkcją podgrzewania, wentylacji i masażu. XPeng twierdzi, że masaże shiatsu oferowane przez te siedzenia są najlepsze w swojej klasie, co może być sporym atutem dla klientów ceniących wygodę. Konsola centralna nadal oferuje bezprzewodowe ładowanie urządzeń, a przeprojektowane wyloty powietrza dodają wnętrzu elegancji i minimalistycznego stylu.

Technologia i napęd bez rewolucji, ale z ulepszeniami

Pod względem mechanicznym XPeng G6 nie przeszedł większych zmian i сохраняет sprawdzoną konstrukcję napędową. Dostępne moce silników wahają się od 258 do 476 koni mechanicznych, oferując szeroki wybór w zależności od potrzeb kierowcy. Pojemność baterii również pozostała taka sama – od 66 do 87,5 kWh netto – co przekłada się na zasięg od 435 do 570 km w cyklu WLTP, bez zmian w stosunku do poprzedniej wersji.
Choć dane techniczne nie uległy rewolucji, XPeng skupił się na dopracowaniu systemu wspomagania jazdy. Ulepszony program Turing AI ma zapewniać bardziej intuicyjne i płynne doświadczenie za kierownicą, choć producent nie wspomniał o wprowadzeniu radaru LiDAR, co mogłoby być krokiem naprzód w tej dziedzinie. Ceny nowego G6 nie zostały jeszcze ujawnione, ale w Polsce obecna wersja będzie zaczynała się od 191 100 zł.
W 2024 roku G6 stanowił niemal 30% sprzedaży XPeng, z liczbą 190 068 zarejestrowanych egzemplarzy na całym świecie, co pokazuje, jak ważnym modelem jest dla firmy. Premiera odświeżonej wersji w Chinach zaplanowana jest na marzec 2025 roku, a do Europy samochód dotrze pod koniec roku. To strategiczny ruch, który ma umocnić pozycję XPeng na Starym Kontynencie w obliczu rosnącej konkurencji.