Europejski SUV tańszy od chińskiego kompaktu. Ten model pokazuje, że się da
Nieoczekiwana konkurencja dla chińskich producentów
Rynek motoryzacyjny jest świadkiem niezwykłego zjawiska. Europejscy producenci samochodów zaczynają oferować modele, które nie tylko dorównują cenowo chińskim odpowiednikom, ale nawet je przewyższają. To znaczące osiągnięcie w czasach, gdy tradycyjni producenci muszą stawiać czoła rosnącej konkurencji ze strony tanich chińskich marek, szczególnie w segmencie pojazdów elektrycznych.
Wyzwanie to wydawało się niemal niemożliwe do pokonania, biorąc pod uwagę konieczność utrzymania wysokich standardów jakości, designu i osiągów. Jednakże najnowsze posunięcie Citroëna dowodzi, że istnieją sposoby na przebicie chińskiej oferty bez rezygnacji z kluczowych aspektów produktu.
Mowa tu o modelu Citroën ë-C3 Aircross, kompaktowym SUV-ie, którego ceny zostały niedawno ogłoszone. Choć rozmiarowo zbliża się do segmentu C-SUV, bazuje na platformie Smart Car koncernu Stellantis, co pozwala mu być nie tylko tańszym od typowego C-SUV, ale także od kompaktów segmentu C, włączając w to modele pochodzące z Chin.
Przełomowa cena i sensowne parametry
Elektryczna wersja C3 Aircross będzie dostępna w Polsce w cenie początkowej 120 800 zł. To czyni go tańszym nawet od głośnego w ostatnich miesiącach modelu MG4. Podstawowa wersja chińskiego kompaktu kosztuje bowiem 125 200 zł. Te liczby pokazują, że europejscy producenci zaczynają oferować samochody, które nie tylko mogą konkurować cenowo z chińskimi, ale nawet je przewyższać.
Najlepsze jest to, że Citroën osiągnął ten sukces bez kompromisów w zakresie osiągów czy jakości wykonania. Przy długości 4,39 metra nie ustępuje on rozmiarowo wspomnianym konkurentom. Co więcej, oferuje bagażnik o pojemności 460 litrów, co przewyższa wiele SUV-ów z wyższej kategorii.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowa generacja kultowego modelu. Będzie wersja elektryczna i spalinowa
Technologia i zasięg na miarę oczekiwań
Pod względem mechanicznym ë-C3 Aircross dorównuje podstawowym wersjom konkurencyjnych modeli. Akumulator o pojemności 44 kWh i silnik o mocy 113 KM nie czynią go liderem w kategorii osiągów, ale z pewnością sprostają codziennym potrzebom potencjalnych klientów.
Dokładny zasięg na jednym ładowaniu nie został jeszcze potwierdzony, ale Citroën zapowiada, że po zakończeniu procesu homologacji przekroczy on 300 kilometrów. Dla porównania, MG4 w najtańszej wersji w podanej wyżej cenie oferuje zasięg do 350 kilometrów.
Warto zauważyć, że Citroen oferuje ten model w trzech wersjach. Jeśli chcecie jeszcze pozostać przy wersji benzynowej, jej cena rozpoczyna się od 82 800 zł (100 KM), a wersja hybrydowa o mocy 136 KM kosztuje od 112 300 zł.