byd seal u

BYD Seal U 2024. Wersje, silniki, cena. Co można kupić w Polsce?

BYD Seal U to jedna z trzech propozycji chińskiej marki oferowanych w Polsce. Co ciekawe, w niektórych krajach jest oferowany także jako hybryda plug-in, jednak nad Wisłą póki co dostępna jest jedynie wersja elektryczna. Co można kupić w Polsce i ile to kosztuje?

Ceny BYD Seal U

Polska oferta BYD-a Seal U składa się z dwóch możliwości – wariantów Comfort i Design. Każdorazowo oferują one nie tylko inny poziom wyposażenia, ale także różną wielkość baterii. Moc maksymalna elektrycznego układu napędowego jest zawsze taka sama i wynosi 218 KM.

Tańszą propozycją jest BYD Seal U Comfort, który już w standardzie jest naprawdę dobrze wyposażony. Znajdziecie w nim pełne oświetlenie LED, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, podgrzewana kierownica, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, system audio z 9 głośnikami, 12,3″ cyfrowe zegary i wskaźniki, 12,8″ elektrycznie obracany dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, a nawet panoramiczny, elektrycznie otwierany dach z elektryczną roletą. Standardem dla obu wersji są 19-calowe felgi aluminiowe i tapicerka z ekologicznej skóry. Ceny tej wersji startują od 190 tysięcy złotych.

Najdroższym BYD-em Seal U jest wersja Design. Wyższa cena wynika w dużej mierze z większej baterii (o czym niżej), ale także z ulepszonego wyposażenia. Standardem w tej wersji jest bowiem wielokolorowe oświetlenie ambientowe (w Comfort jednokolorowe), większy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego (15,8″) czy ulepszony system audio – 12 głośników marki Infinity. Jest też wyświetlacz przezierny na przedniej szybie oraz dwa miejsca do bezprzewodowego ładowania smartfona o sporej mocy (15 W). Ceny tej wersji startują w Polsce od 203 tysięcy złotych.

byd seal u
Fot. BYD
byd seal u
Fot. BYD

Silniki, pojemność baterii, zużycie energii

Niezależnie od wybranej wersji, BYD Seal U opiera się na platformie BYD 3.0. Jest to wielofunkcyjna struktura wyróżniająca się wieloma możliwościami konfiguracji. Dlatego też model jest dostępny zarówno w wersji elektrycznej, jak i hybrydowej plug-in (choć nie w Polsce, o czym wspomnieliśmy wyżej).

Elektryczny Seal U posiada jeden silnik elektryczny zainstalowany na przedniej osi, zdolny do osiągnięcia maksymalnej mocy 218 koni mechanicznych i 330 Nm momentu obrotowego. Jego dane dotyczące osiągów są umiarkowane. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h.

W zależności od wybranej wersji wykorzystuje akumulator LFP o pojemności brutto 71,8 kWh (Comfort) albo 87 kWh (Design). Homologowany zasięg w cyklu WLTP wynosi 420 kilometrów dla wersji Comfort (576 km w mieście) albo 500 kilometrów dla Design (674 km w mieście). Homologowane zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP waha się od 19,9 kWh/100 km (Comfort) do 20,5 kWh (Design).

Wymiary BYD Seal U

W Europie segment D-SUV jest ogółem jednym z najpopularniejszych, także w przypadku samochodów elektrycznych. Modele są bowiem dzięki swoim rozmiarom są w stanie odpowiedzieć na szeroki wachlarz potrzeb i zastosowań. Seal U można uznać za unikalny samochód w tym środowisku. Bardzo zrównoważone wymiary pozwalają zarówno na przyjemne użytkowanie z samochodu zarówno w mieście, jak i poza nim.

Ze względu na swoje wymiary, Seal U plasuje się pomiędzy niedostępnymi w Polsce BYD Atto 3 a BYD Tang. Wśród jego rywali znajdziemy modele takie jak Tesla Model Y, Volkswagen ID.4 czy Ford Explorer EV. Z linijką w ręku BYD Seal U osiąga 4,785 metra długości, 1,890 metra szerokości (bez lusterek) i 1,668 metra wysokości. Do tych wymiarów należy dodać rozstaw osi wynoszący 2,765 metra, co przekłada się na hojną przestrzeń wewnątrz samochodu.

Wnętrze

Wnętrze BYD-a Seal U jest jednym z najlepszych, jeśli chodzi o chińskie samochody w Polsce – ogółem. W obu wersjach środek prezentuje się bardzo przyjemnie – zarówno pod względem materiałów, wykończenia, jak i samej struktury. W porównaniu ze swoimi rynkowymi rywalami model naprawdę nie ma się czego wstydzić.

Z przodu znajdujemy już klasyczny układ BYD. Minimalistyczna deska rozdzielcza oferuje standardowo dwa duże ekrany. Pierwszy, w formacie 12,3 cala, znajdujemy za kierownicą, pełniący funkcje zestawu zegarów i wskaźników. Zbiera najważniejsze informacje związane z jazdą. Główny wyświetlacz znajduje się na środku i służy jako jedyna oś systemu multimedialnego. Poprzez jego 12,8″ albo 15,6″ (zależnie od wersji wyposażenia) ekran obsługiwane są wszystkie funkcje pojazdu.

Rodzinny i wielofunkcyjny charakter BYD Seal U doskonale odzwierciedla się w drugim rzędzie siedzeń. Hojny rozstaw osi pozwala pasażerom z tyłu cieszyć się przestrzenią we wszystkich kierunkach. Środkowe miejsce jest najmniej wygodne, choć nawet dorosły może podróżować na nim bez problemu na długich dystansach. Zainstalowano kilka elementów dla komfortu pasażerów z tyłu, takich jak wyloty wentylacji, porty USB, schowki czy centralny podłokietnik.

byd seal u wnętrze
Fot. BYD
byd seal u multimedia
Fot. BYD

Bagażnik BYD Seal U

Biorąc pod uwagę, że Seal U jest całkiem dużym samochodem, nie może dziwić jego pojemny bagażnik, który jest jednym z największych w swoim segmencie. Jego minimalna pojemność wynosi bowiem aż 552 litry. Można ją oczywiście zwiększyć, całkowicie składając drugi rząd siedzeń. W przeciwieństwie do wielu innych marek, BYD nie montuje drugiego bagażnika (tzw. frunka) pod przednią maską).

BYD Seal U w Polsce – opinie. Czy warto zainteresować się tym modelem?

Choć póki co sprzedaż BYD-a w Polsce jest zdecydowanie niższa od MG czy BAIC, warto uważnie się jej przyglądać. Marka pojawiła się nad Wisłą z trzema modelami z całą pewnością nie bez powodu. Omawiany Seal U jest interesującym i wszechstronnym modelem, któremu niewiele można zarzucić. Jest dobrze wykonany, ma dobry design, bogate wyposażenie, hojną przestrzeń i poprawne osiągi. Jego cena też jest konkurencyjna względem rynkowych rywali.