volkswagen id.7

Volkswagen ID.7 2024. Cena, wymiary, silniki. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Niemcy chcą odmienić swoją pozycję na rynku elektryków, wprowadzając ich najlepszy jak dotąd model. ID.7 wjechał na scenę z naprawdę wieloma argumentami. Ile kosztuje, jakie ma wymiary, bagażnik i czy warto zastanowić się nad jego kupnem? Wszystkiego dowiecie się z tekstu poniżej.

Volkswagen był jedną z pierwszych marek wolumenowych, które dostrzegły znaczenie nadchodzącej elektromobilności. Niemcy działali szybko, aby zaoferować klientom coraz szerszą gamę poprzez swoją linię ID. Jednak dobre intencje nie spotkały się z oczekiwaną odpowiedzią. Pierwsze modele nie zaspokoiły potrzeb kierowców, choć te potknięcia są naprawiane wraz z wprowadzeniem ich najbardziej zaawansowanego elektryka – Volkswagena ID.7.

Pierwszy model z rodziny ID pojawił się na rynku w 2020 roku. Volkswagen ID.3 zawsze był postrzegany jako elektryczna wersja wszechpotężnego Golfa. Obecnie Grupa Volkswagen zajmuje trzecie miejsce wśród najpopularniejszych producentów samochodów elektrycznych na świecie, choć dwaj wyraźni liderzy, Tesla i BYD, nadal zwiększają przewagę w liczbie rejestracji. W najbliższych latach oferta powiększy się o wprowadzenie mniejszych i bardziej ekonomicznych modeli.

ID.7 jest najnowszym członkiem rodziny. Po latach intensywnej pracy, Volkswagen oficjalnie zaprezentował go na Salonie Samochodowym w Szanghaju w 2023 roku, a oficjalnie trafił na rynki we wrześniu tego samego roku. Jego rozmiar, jakość i osiągi plasują go jako flagowca elektrycznej rodziny, choć bazuje on na tej samej architekturze co pozostałe modele gamy ID – platformie MEB.

Ceny Volkswagena ID.7

Jednym z czynników, które najbardziej wpłynęły na problemy elektrycznych Volkswagenów, była cena. Niemcy odeszli od swojego tradycyjnego stosunku jakości do ceny. Mimo to, ID.7 chce odwrócić tę sytuację. Jego ceny są znacząco niższe od innych rywali tej samej wielkości. Obecnie oferta obejmuje trzy wersje samochodu i aż pięć wersji wyposażenia.

Cena wyjściowa Volkswagena ID.7 w Polsce wynosi 227 690 zł. Za tyle dostaniecie ID.7 z silnikiem o mocy 286 KM i 77 kWh pojemności baterii netto w bazowej wersji Pro. Jeśli interesuje was większa bateria, Volkswagen proponuje 86 kWh z tą samą mocą maksymalną układu napędowego (286 KM) w cenie od 239 590 zł. Co istotne, to cena wersji Pro S, nieco lepiej wyposażonej od Pro, która nie jest dostępna dla tego wariantu.

Najmocniejszą wersją ID.7 jest ta o mocy 340 KM, która także jest dostępna z baterią 86 kWh. To wariant zarezerwowany dla sportowych wersji wyposażenia – GTX 4Motion oraz GTX Plus. Jego cena startuje więc już od 270 290 zł. Oczywiście, tak jak w innych modelach, Volkswagen oferuje także wiele opcji wyposażenia dodatkowego.

volkswagen id.7
Fot. VW
volkswagen id.7
Fot. VW

Silniki i zużycie

Od początku, już w pierwszych oficjalnych zapowiedziach, Volkswagen zapewniał, że ID.7 będzie w stanie pokonywać duże dystanse bez problemów. Potwierdzają to dane techniczne przedstawione przez Volkswagena. Zasięg modeli to bowiem:

  • 614-618 km w wersji 77 kWh 286 KM (14-14,2 kWh/100 km według cyklu mieszanego WLTP);
  • 703-709 km w wersji 86 kWh 286 KM (13,6-13,7 kWh/100 km według cyklu mieszanego WLTP);
  • 589-595 km w wersji 86 kWh 340 KM (16,2-16,4 kWh/100 km według cyklu mieszanego WLTP).

Co istotne, maksymalna moc ładowania akumulatora prądem stałym (DC) to 175 kW w przypadku 77 kWh i 200 kW w przypadku 86 kWh. Ładowaniem prądem zmiennym jest oczywiście możliwe do 11 kW, co jest obecnie standardem dla bardziej zaawansowanych samochodów elektrycznych, a takim z pewnością jest VW ID.7.

Osiągi samochodu pozwalają na osiągnięcie pierwszej setki w 6,5-6,6 sekundy (286 KM) albo 5,4 sekundy w wersji 340 KM.

Wymiary Volkswagena ID.7

Do czasu pojawienia się ID.7, i po wycofaniu Phaetona, Volkswagen Passat pozycjonowany był jako największa limuzyna marki – miejsce, które teraz oddał swojemu elektrycznemu kuzynowi. Rozmiar jest znaczący, ale niemieccy inżynierowie i projektanci pracowali nad maksymalnym zmniejszeniem oporu powietrza. Volkswagen ID.7 wykazuje współczynnik zaledwie 0,23 Cd, jeden z najlepszych na rynku. Mimo to, rozmiar przekłada się na masę sięgającą 2 172 kilogramów.

Pod względem wymiarów, ID.7 balansuje między segmentami D i E. Zewnętrznie osiąga 4,961 metra długości, 1,862 metra szerokości (bez lusterek) i 1,536 metra wysokości. Do tych wymiarów należy dodać rozstaw osi wynoszący 2,97 metra. Takie proporcje stawiają go w bezpośredniej konkurencji z rywalami takimi jak Hyundai Ioniq 6, BMW i5 i przede wszystkim Tesla Model S, wielki dominator tej kategorii.

Wnętrze

Jak już jest to typowe dla elektrycznej rodziny niemieckiej marki, wnętrze Volkswagena ID.7 wyróżnia się prostotą i minimalizmem. Będąc flagowym modelem marki, i po nie najlepszej jakości niektórych wcześniejszych elektryków, Volkswagen podniósł jakość zarówno materiałów, jak i wykończenia. Miękkie powierzchnie o przyjemnym dotyku zwiększają poczucie komfortu pasażerów.

W przedniej części wyróżnia się obecność dużego 15-calowego ekranu centralnego. Za kierownicą znajduje się mały wyświetlacz zbierający najważniejsze informacje dotyczące jazdy, w tym zasięg, prędkość i zużycie energii. Wyposażenie jest imponujące. Volkswagen oferuje trzy standardowe wersje wyposażenia – Pro, Pro S i Plus – a także dwie sportowe – w/w GTX 4Motion i GTX Plus. Samochód wyróżnia się ofertą systemów asystenckich, a także – nietypowo dla Volkswagena – brakiem ukrywania istotnych funkcji w dodatkowych pakietach.

ID.7 został zaprojektowany zarówno jako limuzyna reprezentacyjna, jak i samochód rodzinny. Tylne siedzenia oferują ogromną przestrzeń na nogi, choć w kwestii wysokości jest nieco gorzej – pasażerowie o wzroście do 1,85 metra będą podróżować wygodnie, wyżsi moga mieć problem. Podłoga jest całkowicie płaska, co ułatwia komfortową jazdę dorosłej osobie na środkowym miejscu. Boczne siedzenia wyposażone są w mocowania ISOFIX dla systemów fotelików dziecięcych.

volkswagen id.7 wnętrze
Fot. VW
volkswagen id.7 wnętrze
Fot. VW

Bagażnik Volkswagena ID.7

Duże wymiary ID.7 przekładają się nie tylko na doskonałą przestronność wnętrza, ale także na pojemny bagażnik. Ponieważ klapa bagażnika obejmuje również tylną szybę, możemy mówić o samochodzie pięciodrzwiowym. Bagażnik można oczywiście otwierać elektrycznie i bezdotykowo. Otwór załadunkowy jest szeroki i wysoki, choć linia coupé częściowo zmniejsza oferowaną przestrzeń. Mimo to, mamy do czynienia z jednym z największych bagażników w tej kategorii.

Drugi rząd siedzeń jest nieruchomy, nie przesuwa się wzdłużnie, ale jest podzielony w proporcji 60:40 z praktycznym otworem centralnym do przewożenia długich przedmiotów, jak narty. Minimalna pojemność bagażnika Volkswagena ID.7 wynosi 532 litry, którą można zwiększyć do 1 586 litrów po całkowitym złożeniu drugiego rzędu siedzeń. Volkswagen oferuje także wersję kombi jako ID.7 Tourer. W tym przypadku minimalna pojemność wzrasta do 545 litrów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Volkswagen ID.7 Pro – test, opinie. Tak powinno być od początku

Volkswagen ID.7 – czy warto zainteresować się tym modelem?

Nie ma żadnych wątpliwości, że Volkswagen ID.7 jest najlepszym samochodem elektrycznym, jaki wyjechał z fabryki w Wolfsburgu. To samochód, który przywraca klasyczną esencję marki pod względem wyposażenia, przestrzeni i jakości. Jego cena nie jest niska, ale nie wydaje się przesadnie wysoka, biorąc pod uwagę to, co oferuje. Można mu wytknąć niewiele wad – jedyną istotną jest to, że jego rzeczywisty zasięg – choć jest znaczący – nadal nie dorównuje Passatowi.