Ford oficjalnie pokazał Pumę Gen-E. Zasięg, bateria, moc, wersje, ceny
Producent przygotował dla klientów sześć wariantów kolorystycznych nadwozia: żółty, biały, niebieski, czarny, czerwony oraz szary. Co ciekawe, najbardziej przykuwający uwagę kolor żółty dostępny jest bez dodatkowej opłaty, co stanowi miłe zaskoczenie dla potencjalnych nabywców.
Samochód został zaprojektowany z myślą o połączeniu sportowego charakteru z praktycznością codziennego użytkowania. Charakterystyczna sylwetka Pumy została zachowana, ale zmodyfikowana pod kątem lepszej aerodynamiki, co ma kluczowe znaczenie dla zasięgu pojazdu elektrycznego.
Jakie osiągi i zasięg?
Pod maską Pumy Gen-E znajduje się elektryczny silnik o mocy maksymalnej 168 koni mechanicznych, generujący moment obrotowy 290 Nm. Jednostka napędowa przekazuje moc na przednią oś, zapewniając zasięg do 376 kilometrów w wersji podstawowej oraz 364 kilometry w wariancie Premium (347 km przy zastosowaniu 19-calowych kół).
Akumulator trakcyjny typu litowo-jonowego charakteryzuje się pojemnością całkowitą 54 kWh, z czego użyteczne jest 43 kWh. Samochód może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW, a w przypadku szybkiego ładowania prądem stałym moc wzrasta do 100 kW.
Przy masie własnej wynoszącej 1,5 tony, Puma Gen-E przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8 sekund, osiągając prędkość maksymalną 160 km/h. Deklarowane zużycie energii na poziomie 13,1 kWh na 100 kilometrów plasuje ten model wśród najbardziej ekonomicznych pojazdów w swojej klasie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ford Puma FL 2024. Opinia, test. Co się zmieniło w miejskim crossoverze?
Praktyczne rozwiązania i nowoczesne wnętrze
Nowa Puma Gen-E wyróżnia się przemyślanymi rozwiązaniami w zakresie przestrzeni bagażowej. Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 523 litry, a samochód dodatkowo wyposażono w funkcjonalny gigabox o pojemności 145 litrów, a także przedni schowek (frunk) mieszczący kolejne 43 litry.
Wnętrze pojazdu zostało wyposażone w dwa cyfrowe wyświetlacze – jeden pełniący funkcję zestawu wskaźników, drugi obsługujący system multimedialny. System infotainment oferuje nawigację w chmurze oraz bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto. Konsola środkowa zawiera regulowany podłokietnik, dodatkową przestrzeń schowkową oraz ładowarkę bezprzewodową do smartfonów.
Ford wprowadził innowacyjne rozwiązanie w postaci prawej dźwigni pod kierownicą, która łączy funkcje wyboru trybu jazdy oraz sterowania hamulcem postojowym. System oferuje również tryb wysokiej rekuperacji, umożliwiający jazdę przy użyciu jednego pedału, co jest szczególnie przydatne w ruchu miejskim.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ford Puma MHEV czy Renault Captur HEV. Porównujemy dwa miejskie crossovery
Bogate wyposażenie, ale stosunkowo drogo
Podstawowa wersja Pumy Gen-E, dostępna w cenie od 164 900 złotych, oferuje bogate wyposażenie standardowe obejmujące 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, kamerę cofania, czujniki parkowania, tempomat oraz automatyczną klimatyzację. W standardzie znajdziemy również elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także zaawansowany pakiet systemów wspomagających kierowcę.
Wariant Premium, wyceniony na co najmniej 174 900 złotych, dodatkowo wzbogacono o 18-calowe felgi, system audio premium oraz tapicerkę winylową. Ta wersja zawiera również oświetlenie matrycowe LED, system bezkluczykowy oraz elektrycznie sterowaną klapę bagażnika.
Pumę Gen-E można już zamawiać, a dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku.