Rywal ID.Buzz z 7-letnią gwarancją. Kia planuje rewolucję w segmencie elektrycznych pojazdów użytkowych
Nowa gama elektrycznych pojazdów użytkowych z 7-letnią gwarancją
Kia zaprezentowała podczas targów IAA w Hanowerze swoją ofertę elektrycznych vanów i minibusów, które mają konkurować z Volkswagenem ID.Buzz. Choć pierwsze szkice koncepcyjne pokazano kilka miesięcy temu na targach CES w Las Vegas, teraz projekt stał się rzeczywistością. Firma chce „zrewolucjonizować rynek elektrycznych pojazdów użytkowych”. W tym celu podczas hanowerskich targów Kia przedstawiła szczegóły dotyczące modeli, które będą oparte na nowej platformie PBV (Platform Beyond Vehicle).
Ho Sung Song, dyrektor generalny marki, podczas premiery stwierdził: „Kia PBV reprezentuje naszą wizję wyjścia poza tradycyjną koncepcję samochodu”. Podkreślił również możliwości personalizacji wnętrza tych nowych pojazdów oraz ich nowoczesną technologię, mówiąc: „otwierają drzwi do nowych biznesów i stylów życia”. Kia ma nadzieję, że dzięki tym nowym pojazdom elektrycznym zaspokoi wszelkiego rodzaju potrzeby zawodowe, ponieważ ich wnętrze można będzie dostosować zarówno do transportu osób, jak i ładunków.
Trzy modele i ich unikalne cechy
Filar tego biznesu będzie opierał się początkowo na trzech nowych modelach o różnych rozmiarach: PV1, PV5 i PV7. Pierwszym, który trafi do salonów, będzie średniej wielkości PV5. Klienci będą mogli wybrać przeznaczenie pojazdu i skonfigurować go odpowiednio do swoich potrzeb. Podczas niemieckiego wydarzenia marka pokazała cztery projekty koncepcyjne o różnym przeznaczeniu: PV5, PV5 People Mover, PV5 High Roof i PV7, które zapowiadają główne linie projektowe. Ogólnie rzecz biorąc, można powiedzieć, że ich design jest dość przełomowy, ponieważ ich linie można uznać za dość futurystyczne.
Oficjalna premiera PV5, który trafi do salonów, odbędzie się latem 2025 roku, a kilka miesięcy później pojazd będzie dostępny w sprzedaży. Wnętrze pojazdu będzie charakteryzować się wysokim poziomem skomunikowania, szczególnie w zakresie centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, który będzie oparty o system operacyjny Android Automotive. Ponadto, pojazd będzie wyposażony w nowego asystenta głosowego, predykcyjne systemy asystujące, inteligentny planer tras oraz system zarządzania flotą opracowany we współpracy z firmą Geotab.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kia EV3 2024. Wersje, silniki, zasięg, ceny. Co można kupić?
Gwarancja i specyfikacje techniczne
W momencie wprowadzenia do sprzedaży, modele będą objęte klasyczną już gwarancją koreańskiej marki. Oznacza to siedem lat lub 150 000 kilometrów, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W ten sposób firma podkreśla zaufanie, jakim darzy swoje samochody. Pierwsze dane techniczne Kia PBV wskazują, że pojazdy będą mogły być ładowane z mocą do 150 kW w przypadku prądu stałego. Oznacza to, że naładowanie akumulatora od 10 do 80% zajmie zaledwie 30 minut. W przypadku prądu zmiennego, ładowanie będzie możliwe z mocą do 22 kW.
Nowe elektryczne pojazdy Kii mają konkurować z ID.Buzz i zrewolucjonizować rynek pojazdów użytkowych. Dzięki innowacyjnemu podejściu do projektowania, zaawansowanym technologiom oraz długiej gwarancji, firma ma ambicje stać się liderem w segmencie elektrycznych pojazdów użytkowych, którym obecnie w Polsce jest Ford. Elastyczność konfiguracji wnętrza, nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz obietnica zaspokojenia różnorodnych potrzeb biznesowych stawiają nowe modele Kii w pozycji potencjalnego game-changera na rynku elektrycznych vanów i minibusów. Jak podkreślił CEO marki, „będą odpowiedzią na wszystkie potrzeby mobilności”, co pokazuje, jak duże nadzieje koreański producent wiąże z tą nową linią produktów.