Nowy Smart #5. Duży SUV marzący o rywalizacji z Teslą Model Y
Duży SUV z jasną misją
Byron Bay w Australii zostało wybrane na miejsce oficjalnej prezentacji nowego Smarta #5. W ten sposób marka potwierdza swoje globalne intencje dotyczące trzeciego modelu obecnej gamy, która rozpoczęła się od #1 i kontynuowała z #3. Jest jednak też jasne, że ten nowy SUV będzie oferował zupełnie inną koncepcję niż to, co widzieliśmy wcześniej w tej marce.
Ostateczny model produkcyjny bazuje na prototypie Concept #5 i został zaprojektowany przez Mercedes-Benz. Jego kształty są bardziej kwadratowe, w pewien sposób przypominając dawne terenówki, z dala od bardziej zaokrąglonych form, które prezentują zarówno #1, jak i #3. Oczywiście, zachowuje wspólne elementy, takie jak wydłużone reflektory zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także logo marki umieszczone na ostatnim słupku. Będzie to największy model Smarta, ponieważ jego długość sięga 4,7 metra, co plasuje go już w segmencie SUV-ów klasy D.
Ponieważ chciano nadać nowemu #5 wyraźnie przygodowego ducha, wokół tego modelu zaprojektowano ekskluzywną kolekcję o nazwie „Adventurers”. Możemy w niej znaleźć wszystko od namiotów, przez plecaki, różne akcesoria do samochodu, a nawet rower stworzony we współpracy z firmą Trek.
Ekstremalnie cyfrowe wnętrze
Wątpliwość, którą mieliśmy, gdy jego zdjęcia wyciekły za pośrednictwem chińskiego rządu, dotyczyła tego, jak będzie wyglądało wnętrze. Wnętrze prototypu wydawało się dość spektakularne, ale po obejrzeniu zdjęć ostatecznego modelu trzeba zauważyć, że zostało ono praktycznie niezmienione. Znajdziemy więc ekosystem trzech ekranów z 10,3-calowym wyświetlaczem zegarów i wskaźników z technologią LCD Ultra HD, a także dwa inne przeznaczone do systemu inforozrywki o przekątnej 13 cali, wykorzystujące technologię AMOLED 2.5K.
Nowy Smart #5 ma jednak więcej „smaczków”, aby zaskoczyć przyszłych nabywców. Moglibyśmy zacząć od wyświetlacza head-up z rozszerzoną rzeczywistością o przekątnej 25,6 cala, nie zapominając o asystencie głosowym z sztuczną inteligencją, elektrycznych osłonach przeciwsłonecznych dla tylnych siedzeń, wykończeniach z drewna dębowego, systemie oświetlenia ambientowego z 256 kolorami, siedzeniach odchylanych do 121 stopni czy 34 schowkach rozmieszczonych w całym wnętrzu. System dźwiękowy będzie dziełem specjalisty Sennheiser, z aż 20 głośnikami i maksymalną mocą ponad 2000 watów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hybrydowy Mercedes GLC 2024. Wersje, silniki, ceny. Czy warto zainteresować się tym modelem?
Najbardziej ciekawe w prezentacji nowego #5 jest to, że nie opublikowano informacji o silnikach, które będą dostępne w Europie. Szacuje się, że #5 mógłby mieć dwa warianty napędu na tylne koła o mocy 250 kW (340 KM) i 267 kW (363 KM), a także charakterystyczną wersję Brabus, której moc wzrosłaby do 475 kW (646 KM). Pewne jest, że jego bateria będzie miała pojemność 100 kWh, co w najlepszym przypadku zapewni mu zasięg 740 kilometrów, ale według chińskiego cyklu CLTC, a nie WLTP.