bmw i4

Ma 540 koni i jest bestsellerem. Tak, to samochód elektryczny. Niedawno doczekał się liftingu

Popularna marka kontynuuje elektryfikację swojej floty i idzie to jej bardzo dobrze, a najlepszym tego dowodem jest wynik sprzedaży. Flagowy elektryk tej marki niedawno przeszedł lifting, a najmocniejsza wersja tego auta ma ponad 540 koni.

BMW i4 ze świetnymi wynikami sprzedaży

BMW i4 zajmuje miejsce w TOP 10 najlepiej sprzedających się aut elektrycznych w 2024 roku, zarówno w Polsce, jak i całej Europie. Ten elektryczny liftback segmentu D powstał na bazie BMW serii 4 Gran Coupe i różni się od spalinowej wersji detalami. Jest chociażby wyższy oraz ma mniejszy prześwit. Elektryczne i4 na rynku zadebiutowało w 2021 roku. Od tego czasu radzi sobie na nim bardzo dobrze, a w 2024 roku pewnie piastuje miejsca w czołowej dziesiątce w Polsce i Europie.

W kwietniu 2024 roku BMW i4 przeszło facelifting. Doszło m.in. do modyfikacji reflktorów, lamp tylnych oraz projektu kokpitu. Ponadto elektryczny model BMW odróżnił się od spalinowych kuzynów innym wypełnieniem imitacji odłony chłodnicy. Jednak to nie koniec zmian. Przemodelowano także przedni oraz tylny zderzak. Być może wymienione zmiany poprawią wyniki sprzedaży jeszcze bardziej.

bmw i4
Fot. BMW
bmw i4 wnętrze
Fot. BMW

Różne wersje BMW i4

BMW i4 ma cztery wersje napędu elektrycznego. i4 eDrive35 Gran Coupe ma moc 286 KM, co pozwala dobić z miejsca do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Bateria o pojemności 67,1 kWh netto według wyliczeń producenta przy zużyciu energii na poziomie 18,6 − 15,1 kWh/100 km ma pozwolić pokonać nawet 500 km w cyklu mieszanym. Czas potrzebny do pełnego naładowania tego akumulatora to ok. 7 godzin.

Kolejna wersja to i4 eDrive40 Gran Coupe. Tutaj kierowca ma do dyspozycji 340 koni mechanicznych, co daje szansę na rozpędzenie się do „setki” w raptem 5,6 sekundy. Przewidywanie zużycie energii jest podobne, co w eDrive35. Za to wydłużył się zasięg, bo w tym wariancie na jednym ładowaniu (które trwa 8,5 godziny) można przejechać aż 600 km. To wszystko dzięki baterii o pojemności 80 kWh.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowe BMW M5 to hybryda plug-in. Byliśmy na polskiej prezentacji tego kultowego modelu

Najmocniejsze warianty i ich ceny

Powyższe wersje mają napęd tylko na tylną oś. Za to BMW i4 xDrive40 Gran Coupe jest już autem o napędzie 4×4. Ma 401 KM, co pozwala mu przyśpieszyć do 100 km/h w minimalnie ponad 5 sekund. Pojemność baterii jest taka sama, co w eDrive40, ale mimo to xDrvie40 jest w stanie przebyć delikatnie krótszy dystans. Mowa tu o kilkudziesięciu kilometrach. Cena za takie auto w Polsce to minimum 300 000 zł.

Jednak absolutnym królem elektrycznej gamy BMW i4 jest M50 xDrive Gran Coupe, czyli 544-konna bestia z napędem na obie osie i przyśpieszeniem do „setki” w 3,9 sekundy. Tutaj również pojemność baterii wynosi ok. 80 kWh, co przy takich parametrach pozwala na pokonanie bez postoju do 515 km. Cena za ten wariant zaczyna się od 350 000 złotych.